Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kaveri laittoi Zimmermanin vakiokokoiset levyt ässäänsä, ja kehui että oli kuin yöllä ja päivällä eroa. En muista mitkä palat tuli. Muistaakseni joka nurkkaan levyt ja palat oli 500?.
Mitä tuohon levyjen kieroksi ajamiseen tulee niin ei voi kun ihmetellä, itse en ole edes yrittämällä saanut zimmerin levyjä kieroksi tai halki, on kokeiltu niin kylmää vettä kuumalle levylle ja muilta vähemmän painokelpoisia tapoja vaan ei, voisinkin pistää ennemmin syyksi autossa olevan vian kuin levyjen materiaalin jos ne kieroksi saa. Kolmea sarjaa kuitenkin ajanut niitä jo erilaisilla paloilla ja satuloilla, niin talvella kuin kesällä radallakin.
Tarkkaa hintaa etulevyille S4:een en tiedä mutta takalevyt taisi olla yli 100 eetua kpl ( vuonna make ja kilpi). Eli tuosta vois hinta haarukkaa vetää johonkin suuntaan :)
autopartswarehouse.com :ista saa hieman viitettä mitä levyjä on tarjolla ja mihin hintaluokkaan. Tuolta taisin tilata Allroadin takapalat viime keväänä.
Antti: Joo Zimmerinlevyt saa näköjään vaan eteen mutta olihan tuolla taakse vaihtoehtoja. Ihan edulliset eteen tosiaan. Paljonkohan noi Zimmerit on maksaneet suomessa ? eli kannattaako ottaa tullin riski ulkomaantilauksesta ja miten toimitus suomeen sujuu ?
Jani: Määrittele sen jonkun myymän Rs4 jarrukitin kohtuu hinta ;)
Edit: Ebaystä saa näköjään etu settia zimmereitä 127 e yhteensä, jos nyt oikein ymmärsin, että puhuivat etusarjasta..
Muistinkohan sitten väärin jos Zimmerit saa vain eteen? Voi sitten olla että ne oli EBC:n uritetut levyt. Se hinta oli kuitenkin 500, tingittynä. EBC:tä saa englannista, itse ostin joskus etulevyt Vectraan sieltä. Tulliahan ei tule.
Omaan S4:seen laitoin kesällä Zimmermannin reiälliset etulevyt. Tilasin ne varaosakanavaa pitkin Tepolta ja hinta oli 86?/kpl. Orggis levyt olisivat maksaneet 54?/kpl. Omasta mielestä jarruteho parani eikä ongelmia ole ollut
Mulla reijälliset zimmermannin edessä (ei saa taakse) ja Tepolta tilattu ja tyytyväinen olen ollut. Taakse tuli samalla vakiolevyt ja kaikkiin kulmiin Pagidin palat.
uppistaoiakkaa..
Meinaamisessa olisi päivittää levyt ja meinasin budjettiratkaisuna zimmermannin levyjä mutta onko kokemuksia sileistä laikoista ja niiden kestävyydestä rei'itettyihin verrattuna. Reikälevyjä en edes harkitse mutta josko sileät kestäisivät suorina?
Muitakin kohtuuhintaisia sileitä/uritettuja saa ehdottaa paittis EBC:tä
MTEC tekee kohtuuhintaisia levyjä ja saanut pääasiassa positiivista palautetta. Pintakuvion saa valittua vapaasti. Täältä tuskin kokemuksia löytyy..? http://www.mtecbrakes.co.uk/
Täällä on ollu alla nyt parisen vuotta EBC:n uritetut levyt sekä redstuffit. Ainakin nuo uritetut poistaa veden paljon paremmin levyn pinnasta, tämä on tullut huomattua pitemmän siivun motaria ajaettua sateessa. Kyseessä tosin A6 biturbolla, mutta samoja jarrujahan näissä taitaa olla. Ite en oo pahemmin moitittavaa noista löytäny.
Itsellekin olisi ajankohtaista uusia etulevyt. Ensisijaisesti olen miettinyt Zimmermannin sileitä levyjä, ilmeisesti ovat normaalikäyttöön ihan OK-laatuisia? Muistakin järkevän hintaisista kuulisin mielelläni kokemuksia. Vähän googlailin noita Miksen mainitsemia MTEC-levyjä ja osalla on ollut jonkinlaista täristämisongelmaa lähes uusilla levyillä. Osa taas kehui kovasti.
Entiset etulevyt ovat jotkin rei'itetyt, nekin taitavat olla Zimmermannit. Omassa käytössä nekin ovat toimineet ihan hyvin, eivät esimerkiksi ole täristäneet koskaan.
Mulla on nyt pari vuotta ollut zimmermanin rei'itetyt levyt. Ei ole ollut mitään ongelmaa. En ajale kylläkään radalla, niin eivät joudu kunnon rasitukselle koskaan.
Mää ooon aina "lämpökäsitellyt" uudet levyt, ihan tarkoituksena saada jännitykset pois etteivät mene kieroon sitten kun ovat kovan rasituksen alaisena. Koskaan ei ole menny levyt kieroiksi. Eli yksinkertaistettuna metodina ollut: Aja 70km/h ja jarruta reilusti 20-30km/h asti (ei kuitenkaan täyttä jarruvoimaa), sitten rauhallinen kiihdytys takaisin 70 nopeuteen ja taas jarrutus. Tätä tehdään 10-12 krt, ja näin levyt lämpenevät hitaasti ja tasaisesti. Sitten levyjen jäähdytysjakso siten että ajetaan max 40km/h nopeutta 10km matka (ei kovempaa ettei levyt jäähdy liian nopeasti), jonka jälkeen pysähdytään ja annetaan jarrujen jäähtyä kylmäksi asti.
Onkohan miten merkitystä kummalle puolelle noi etulevyjen tuuletusaukot aukeavat, siis jäähdytyksen kannalta? Itellähän on siis käytössä B5 S4:sen etujarrut ja tilasin briteistä uritetut MTEC levyt, näissä aukeaa noi tuuletusaukot keskiön etupuolelle kun taas orkkislevyt aukeavat taustapuolelle. Meinasin siis värkätä etujarruille napoihin jäähdytysputkituksen, mut eipä nyt hyödytäkään kun aukot aukeavat etupuolelle. Yhtäkkiä ajateltuna kuitenkin vois noin päin toimia paremmin ku vanteet pyörittävät sitä ilmaa ja saattavat ohjata sitä suoraan keskiöön..?
Comment