Lakka saattaa lähteä tapauksesta riippuen Nitromorsilla tai vastaavalla aika hyvin, mutta noista hapettumista jää röpelöinen pinta, jota tuskin saa sistittyä kunnolla ilman leikkiruuvien irrotusta. Mitä tarkoitat, etteivät ne irtoa ilman pientä irvistystä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Aluvanteiden kunnostus/pintakäsittely
Collapse
X
-
No sitä että ne on muovia... yhden sain suosiolla irti kun pyörittelin ja vippailin ruuvarilla mut toista ku irrottelin ni meinas vaan hajota, totesin että olkoon.
Saattaha tuo olla et jos nätit haluaa ni sit on vaa otettava ne leluruuvit pois ja peitettävä rejät. Onnistuuko ihan normi pakkelilla?
Comment
-
Käytä komezilla korkea-ahossa hiekkapuhalluksessa, jälki on ihan ok.
Se maalaa ne samaan rahaan tai ruiskuttaa ainakin epoksin pintaan että voi ite maalata.
Talvivanteina menee ihan kivasti, pinnasta tulee aavistus epätasainen.
Comment
-
Hei,
pääkaupunkiseudulta vanteiden maalautusta?
Minkä hintasia ois ja missä kannattaa käyttää,
16" aez perusalut jos talveksi mustaksi (matta tai kiiltävä) laittas, elikkä pohjat+maalaus koko sarja hyväkuntosiin vanteisiin?
YV:llä saa laittaa tarjouksia jos täällä joku noita tekee.
Comment
-
-
Lahden seudulta löysin paikan joka hiekkapuhaltaa vanteet ja pulverimaalaus ja uunikuivaus. Hinta oli 13" vanteesta 23€/kpl. En tiedä vaikuttaako koko hintaan, en kysynyt.
Lopputuoloksen näkee ensi viikolla. Muutama vanne siellä oli näytillä ja ihan siistiä jälkeä oli.
Lahden Tehomaalaus villähteellä.
Ajattelinpa tänne laittaa jos jollakin on vanteen kunnostus mielessä.
Hinta ei ole mielestäni paha :)
Comment
-
ite ollaan käytetty propinnassa vanteita. Niin alu kuin pelteja ja aika taagii pintaa on tullut. Viimeisin hinta oli 60e/kierros maalauksessa ja sama sit puhalluksesta. Värivalikoima oli about kaikki ral kartastosta.
tjeu : http://www.propinta.fi/
Comment
-
-
Lainataan vanhaa topicia, kun aihe liippaa läheltä.
Missäs saisi "kunnostettua" sarjan 2-osaisia vanteita. Kyseiset vanteet eivät varsinaisesti tarvitse korjausta vaan vain hieman huolenpitoa kiillotuksen ja maalin muodossa. Projekti olisi siis karkeasti vanteiden purku, maalaus, lippien kevyt kiilloitus (ovat jo valmiiksi kiiltävät, mutta hapetuneet) ja kasaus. Mielelläni antaisin projektin jonkun "harrastelijan" tehtäväksi, mutta toki firmakin käy, jos sellaisia etälä-Suomesta löytyy.
Jos foorumilta löytyy kiinnostuneita kyseiseen projektiin, niin laittakaa viestiä privaan.
Comment
-
Ajatus olisi maalauttaa Avukset omalla työpaikalla (märkämaalilla, korkeapaineruisku), ja maalarin kanssa mietittiin seuraavanlaista reseptiä:
- Vanteiden alkup. maalipinnan karhennus
- Maalaus polyuretaanipintamaalilla
- Päälle polyuretaanikirkaslakka
Miltä kuulostaa asiaa enemmän harrastaneiden korvaan, mennäänkö tässä nyt pieleen vai onko resepti toimiva? Ja millähän tuo karhennus olisi hyvä suorittaa, monenlaista työkalua hommaan kyllä löytyy.
Comment
-
Jos vanteissa ei ole suuria kolhuja niin mataksi hionta santapaperilla tai tarkoitusta vastaavalla karhunkielellä.
Ihan hyvältähän tuo muuten kuulostaa. Samalla tapaa tein itsellinikin talvivanteet, oionnan ja pohjamaalauksen jälkeen. Hyvät tuli vaikka itse maalin vanteisiin valutin.
Comment
-
Sattuipa sopiva aihe, onko kohta ajankohtaista ehkä? Sattui nyt tuommoinen potilas hoidettavakseni, ja jostain pitäisi keksiä joku paikkaus vaurioon. Onko vinkkejä mistä saisi kili-kali pulloja jossa on tuonkaltainen sävy?
Tarkoitus hioa hiukan, mahdollisesti paklata päälle ja sitten paikkamaalata sen verran että tuo musta alusväri ei polta retinaa rikki.
Comment
-
Vieras
Würth vannehopea lienee varsin passeli, jostain foorumilta aikanaan luin vinkin että tehty juurikin saksalaisten autojen vakio-aluvanteiden sävyiseksi, ja totesin itse ehdottoman hyväksi.
Omissa kesävanteissa (RS4 kopio) oli kaikenmoista pikku nirhaumaa; viilasin, kittasin, hioin ja lopulta tuota maalia päälle. Ei erotu alkuperäisestä sävystä ollenkaan ja ainakin 2 kesää on maali pysynyt.
Edit: Jos et löydä ko. maalia, niin hae multa purkki lainaan...
Edit2: Mulla oli ennen tuollaiset talvivanteet (ainakin hyvin samannäköiset ja samoja vaurioita), yhtä kehnoja maalin/lakan pysyvyyden osalta ei ole vielä tullut vastaan...Viimeksi muokannut dumo; 15.3.2012, 22:42.
Comment
-
Ilmeisesti 1H7 eli "Audi Silver" on tuo OEM 9-puolaisen s-line/"oldRS4" vanteen värikoodi. Enköhän sillä löydä jotain, kiitos ja anteeksi.
Tuossa yhdessä vanteessa ilmeisesti joku valmistusvirhe kun maali on lähtenyt kuopista irti. Muuten tuo sarja on kirkkaampi tai kiiltävämpi kuin nyt alla olevassa, sisäosakin on kiiltävä.
Comment
-
Enpä löytänyt tänään Würthin tuotteita mistään. Tuli kaarreltua motonetissä, starkissa, osaset jne. Würthin sivuillakaan ei ole oikein listaa jälleenmyyjistä. Sanomasi perusteella on vissiin hankittava ihan oma pullo. Osaako joku kertoa mistä löytäisi Würthin tuotteita?
Vanteissa on ilmeisesti aika kiiltävä tuo musta pohjaväri, olisi pitänyt maalata tehtaalla kosteaan mutta ajat ovat ylittyneet arvaisin. No, kilikalilla vaan lisää väriä pintaan.
Comment
-
Würthillä myynti perustuu noin 400:n kenttämyyntiedustajan myyntiin yritysasiakkaille, centterit vaan tukee tätä myyntiä. Jälleenmyyjiäkin kyllä löytyy, mutta oikeastaan kukaan ei osaa sanoa mistä löytyy mitäkin, paitsi edustaja joka sillä aluella pyörii.
Hyviä tuotteita olis paljon normi kuluttajalle, kun vaan tietäis mistä niitä sais.
Edit: Tulipas mieleen että Wurstin konttorille soittamalla ainakin ennen osasivat suunnata johonkin markettiin.. Tiedä sitten nykyisin?
Comment
-
Onko kellään tiedossa mitään hyvää konstia, jolla saisi vanteesta poistettua tasapainoituspalojen liimapinnan?
Saahan sen pois mekaanisesti hankaamalla, mutta on vaan aika työlästä hommaa.
Kuumailmapuhallinta testasin, mutta kevyt lämmitys ei juurikaan liimaa pehmentänyt. Kovasti en viitsinyt kuumentaa, kun arvelin maalipinnan siitä kärsivän.
Olisiko tähän hommaan joku liuotin olemassa, jolla liukenee painoliima, mutta vanteen maali ei siitä ota itseensä?
Comment
Comment