Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aluvanteiden kunnostus/pintakäsittely

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No saa nähä :D ei nuita liikaa ole myynnissä,eikä alle 500€ oo ite nähhy ikään myytävänä.

    Eikö 20€ oem vanteesta ole melko huokea hinta :D
    Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2012, 18:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja zetter Näytä viesti
      160e sanoi hinnaksi, pitää vielä hakiessa vähän keskustella pois :) Talvivanteet nuo on niin sisältää hiekkapuhalluksen, maalin ja lakan. Jälen näkee tässä lähipäivinä sitten. Hiekkapuhallus ei ollut niillä itsellään vaan oli juuri lähtemässä viemään kuormaa puhallettavaksi, ei tullut kysyttä että minne. Pitää kysästä sekin hakiessa sitten.
      mestaripuhallus jaakolalla puhalluttavat,käyttää kvartsihiekkaa joka on kuulemma parempaa??Omat on kanssa tuolla maalattavana,saas nähdä koska saa hakee pois?

      Comment


        nyt ois vanteet haettu,tommoset tuli:
        Attached Files

        Comment


          Muista poistaa maali sitten noista pultin vastepinnoista ja samoin jos on kartiossa ja takavastepinnassa.

          Comment


            Vanteiden kunnostus

            Tuollaiset 18" vanteet käytin paikallisella gurulla suoristumassa. Nyt kaipaisi hieman nuo kiiltävät lakatut puolien etupinnat ehjäystä. Kaikissa lakan alla hapettumia.
            Mitä noille voisi kotikonstein tehdä tai kuka ehjäisi korvausta vastaan?
            Attached Files

            Comment


              Hiontaa ja maalausta itse tekisin. Jokunen vannesarja tullut "ehjäiltyä" juurikin noin.

              Comment


                Väriä en halua vaihtaa. Puolien etupinnat pelkästään lakatut ja puolien välissä jotain tummempaa.

                Comment


                  Muista poistaa maali sitten noista pultin vastepinnoista ja samoin jos on kartiossa ja takavastepinnassa.
                  ??????
                  Viimeksi muokannut Killeri; 15.4.2019, 11:11.

                  Comment


                    jta viittaa pulttien löystymis riskiin jos siellä on maalia välissä.

                    Comment


                      Varaston perukoilla seisois 17" "S4" vanteet, jotka on vähän elämää nähneet. Tarkotus olis saada niistä talvivanteet alle. Koska vanteiden kunnostus on ihan uusi asia minulle, tarttee pari vinkkiä.

                      Millä mönjällä noita kannattaa "pakkeloida", kemiallinen metalli vai joku muu? Reuna tehny yhdessä vanteessa kanttariin lähempää tuttavuutta ja siinä vähän syvempi raapaisu. Muuten saa hiomalla kyllä tasaiseksi.

                      Ja koska talvivanteista kyse, ei tarkoitus ole pinnoitteen kanssa hifistellä, mutta mitä mieltä raati on, kannattaisko vetää Wurthin vannehopealla vai esim. valkoisella plastidipillä? Plasti taitaa olla loppupeleissä helpompi, joskin ehkä hieman kalliimpi. Vannehopean päälle kannattaa varmaan kuitenkin joku lakkakerros vetää, mikä?

                      Comment


                        Itse fiksailin toissa kesänä yhdet vw vanteet joita oli hierottu kanttareihin. Juurikin noin tein että hioin suht karkealla paperilla ylöspäin nousseet jäysteet tasaiseksi ja sitten kuopat kemiallisella metallilla täyteen ja hiomalla tasaiseksi. Sitten koko vanne karhunkielellä mataksi ja spraykitillä vedin koko vanteen yli. Perään hionta ja maalia niskaan. Ihan siistit niistä tuli. Kaverilla nuo on nyt passatissa kesävanteena. Siinä yksi tapa.

                        Comment


                          Hieno viila on myös erittäin hyvä noissa pienissä reunan korjaamisissa.

                          Comment


                            Ohessa jonkun saksalaisen puljun ohje vanteiden kunnostukseen.

                            03_Reparatur-Lacka.pdf

                            Comment


                            • Enpä tiedä onko tällänen mainostaminen täällä sallittua, mutta kokeillaan. Elikkäs allekirjoittanut laittoi ns. vannemaalaamon pystyyn.
                              Tavoitteena siis luoda palvelu, jossa saat hoidettua "vanneremontin" alusta loppuun yhdessä paikassa. Resursseista johtuen toiminta ei ihan vielä kata kokonaan kaikkia töitä minun tekemänä, mutta kaikki aikanaan. Jokatapauksessa homma hoituu kun tuot vanteet/renkaat minulle, liiba laaba..käynti osoitteessa www.tmituomonikama.com auttaa eteenpäin ja kysymällä selviää lisää. Kiitos.

                              Comment


                              • Joku oli kysellyt aiemmin pulverimaalaamoja Jyväskylästä. Muutamat vanteet on käytetty maalattavana Vaajakoskella Alsemetilla www.alsemet.fi Se on ollut ainakin kohtuullisen edullinen (olikohan sarja 60e pulveri + pulverilakka) mutta tuosta tosiaan jokunen vuosi aikaa. Toinen on Jyväspinta www.jyvaspinta.fi Seppälänkankaalla, siellä tosin ei ole itse tullut vanteita maalautettua mutta jotain muita pikkukikkareita kyllä. Jos sattuu sellainen väri mitä linjalla menee muutenkin niin aika edullisesti on mennyt siinä isompien erien kylkiäisenä.

                                Oliskos tietoa hyvästä ja edullisesta vanteiden puhaltajasta Jyväskylän seudulla? Ilmeisesti tuo sooda olisi vähän hellävaraisempi kuin hiekalla puhaltamalla.

                                Comment


                                • Mulla olisi kuvan (Keskin KT10) vanteet rosterilipoilla joita ei saa vaihdettua, tarkoitus olisi: Puhallus, klommojen kittaus ja sen jälkeen jauhemaalaus (myös rosterilipit). Onnistuuko saamaan samaan sävyyn noi reunatkin? Väriksi olen ajatellu kiiltävää tai matta mustaa.Mikä kitti oilsi parasta kun pitäis saada lipeistä klommot suoriksi?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Onko kellään mitää tietoa lähteekö nuo koriste pultit irti noista inter actionin b9 vanteista? Ainakin niissä on joku ihan outo kanta johon ei normi kuusiokanta avain mene.. Pulteista on nimittäin kaikki kromaukset lähteneet ja ovat muutenkin aika karussa kunnossa, niin mietin jos ne vaihtaisi uusin jos ne vaan saa pois..

                                    Tai onko kellään ideoita mit. Niille kannastaisi tehdä jos niitä ei irti saa?

                                    Comment


                                      Monasti niissä koristepulteissa on booritus ja ne on vain lyöty reikäänsä joka on tiukka. Koita jos saisit vetämällä pois.

                                      Kaveri teki saman homman vanteisiinsa niin hän väänsi kierteet reikiin ja tilaili ebaysta koristepultteja joissa on kierteet. Tuli siistit.

                                      Tuli tänään vanteet (2kpl) l-weldiltä oionnasta ja hitsauksesta takas kotia. Rialin Imola Raceissa oli 1 kehässä neljä pientä lommoa ja kummatkin itse runkovanteet millin verta kierot. Työn jälkeen ei voi olla muuta kuin erittäin tyytyväinen, laatu aivan toisella tasolla kuin esim. Sunilassa. L-Weldille lähetin koska Sunilalta vanteiden korjaus metodia tiudustellessani oikomistapa ei miellyttänyt. Viellä maalausta ja kiillotusta niin ovat valmiit.

                                      Comment


                                      • Joo pitääpä koitella jos ne vetämällä lähtis :) itseasiasa kokeilin jo mutta pitää kokeilla uudestaa paremmilla pihdeillä..

                                        Comment


                                        • Missäs saisi hitsattua 2 vannetta PK-seudulla? Minkä hintaista lystiä kyseinen homma mahtaa olla? Kyseessä about 2-3cm halkeemat vanteen sisäpinnalla.

                                          Comment


                                          • Ostin tommoset 18" 8,5" ja 10" leveet Keskin KT1 vanteet...lakka vähän lohkeillu reunoista ja ajattelin talven mittaan noi reunat kiillotella niistä. Niin onko fiksuinta vetää ylimääräiset lakan nirtomorsella irti vai raapustaa? Kaverilta saan kyl koneen lainaan, mihi saa vanteen kiinni ja pyörimään!! Näistä puuttuu keskilätkät ja ne koristepultit eli ne joutuu tilaan, varmaan ebay fiksuin!?!?! :D

                                            Comment


                                            • Mites kun kattelin noita kehäpultteja/koristepultteja niin löyty saksanmaalta vai mistä porukka noita tilannu? Ja tossa googlettelin niin joku oli vaihtanu noi pultit happosiin m6 pulttii ja mutteriin, mutta tämähän tuo jonkun verran lisäpainoa vanteelle jos miettii et noita menee se 30kpl/vanne??!?!?

                                              Jos jollain jtn kokemusta asiasta niin olisin kiitollinen infosta...

                                              Comment


                                              • suora-pintaisten vanteiden fiksaus erittäin helppo toimenpide. Itsellä meni vannetta kohti noin 2 tuntia.
                                                Alussa pyysin soodapuhalluksen. mutta sainkin hiekkapuhalluksen, joo vi*u**aa vieläkin. Vanteet pohjamaalattiin puhallusfirmassa, itse maalasin metallimustaksi
                                                koko vanteet, keskiöt purkasin ja nekin mustiksi siihen sitten takaisin alumiini reunus. Sain näin näkuviin mustat pisteet mitkä keskiöissä. epäkesko koneella hioin sitten puolat puhtaiksi , paperia hienontamalla lähes naarmuttomiksi . sitten myllytys koneella ja vahalla (faregla G10) lopuksi autosolilla.
                                                Ihan kelvolliset oman kuvan näkee kyllä ei ihan peilikiilto mutta parempi kuin uusi.
                                                Lopuksi vielä punainen heijastin teippi vanteeseen ni johan kelpaa.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut rape; 19.10.2013, 14:31. Perustelu: kuvia lisätty

                                                Comment


                                                  BBS RC pikafiksaus talvivanteiksi:

                                                  Tästä lähdettiin: Click image for larger version

Name:	20131011_204512.jpg
Views:	1
Size:	323,2 Kt
ID:	1615523

                                                  Tähän päädyttiin: Click image for larger version

Name:	20131030_171257.jpg
Views:	1
Size:	281,4 Kt
ID:	1615524 Click image for larger version

Name:	20131030_171308.jpg
Views:	1
Size:	295,2 Kt
ID:	1615525
                                                  1. Vanteilta kumit pois
                                                  2. Vanteen kehälle vähän viilausta ja hiomista (P120)
                                                  3. Vanteet maalaamoon ja hiekkapuhallukseen
                                                  4. Vanteet maalaamosta rengasliikkeeseen ja talvikumit päälle


                                                  Maalaus: http://www.propinta.fi/
                                                  Rengastyöt: http://www.lahdenrengashotelli.fi/
                                                  BBS-merkit: http://www.racingteam-hofmann.de/

                                                  Paljon helpompaa tämä vanteitten fiksaus kun antaa ammattilaisten hoitaa homman :) Maalipinnan laaduksi sanoisin 9+.

                                                  Hiekkapuhalluksen suoritti http://www.lahdentehomaalaus.fi/ josta myös kävin erikseen kysymässä vanteiden maalausta mutta päädyin kuitenkin Propintaan. Silloin tuolla Tehomaalauksessa oli noita Propinnalle hiekkapuhallettuja vanteita peräkärryllinen ja nappasin kuvan yhdesta Audi A5 Y-spoke vanteesta puhallettuna, aika tasainen tuo pinta on sen sijaan että netistä saa monesti lukea ettei kevytmetallivanteita voisi hiekkapuhaltaa.
                                                  Click image for larger version

Name:	20131017_140808.jpg
Views:	1
Size:	375,2 Kt
ID:	1615526
                                                  Viimeksi muokannut andre_; 30.10.2013, 23:22. Perustelu: Tarkennuksia

                                                  Comment


                                                  • Laitatin TT:n 17" talvivanteet TumppisGaragessa. Vanteet puhallettiin ja maalattiin siellä. Väriksi tuli isokiteinen harmaa. Alunperin ne olivat kiilloitettua alumiinia mutta pahasti hapettuneet. Tilasin niihin jenkeistä center caps:it ja posti toi ne tänään. Lopputuloksesta tuli hyvä!
                                                    Viimeksi muokannut Henry67; 31.10.2013, 19:56.

                                                    Comment


                                                      Ite kans fiksailin melko lohduttomassa kunnossa olevat rinkulat. Nitromorssilla ja ahkeralla kaavinnalla eka enimmät maalit pois. Rälläkällä ja fiiberillä rosterireunojen silaus, metalliraepuhalluksella viimeset maalirippeet pois ja lopuksi polttomaalaus yksväriseksi.







                                                      Comment






                                                        Comment


                                                        • Kun kehäpuoliskot kolmeosaisissa liittää toisiinsa, riittääkö karhennuksena ihan vaan karhunkieli ja kliineri silikonille? Vaikka toinen puoli olisi rosteria?

                                                          Onko sisäkehät yleensä vakiona jätetty käsittelemättä, näyttäisi ettei noissavanhemmissa ole pinnoitusta, kuten yhdessä uudessakaan kehässä? Aikomus ne on kuitenkin maalauttaa puhdistamisen takia, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.

                                                          Comment


                                                          • Millä porukka on "pakkeloinut" perus valuvanteita? Pysyykö ihan normi pakkeli vai joku hiilikuitu/lasikuitu vai kemiallinen metalli vai mikä ois hyvä pienten naarmujen täyttöön?

                                                            Comment


                                                              Ihan tavalliset 2-komponentti kitit pysyy yhtähyvin vanteissa kun pelleissäkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X