Tuo Autosol on kummallista ainetta. Noihin rapeen vanhoihin vanteisiin viimeisen hionnan jälkeen toi suht hyvän kiillon ja Mothersilla viimeistely. Remotecit oli hionnan jälkeen jo aika kiiltävät, Autosolin jälkeen aivan himmeät. Piti hioa uudestaan, sitten lumppulaikalla kiillotusvahan kanssa ja sitten mothersilla. Lähtökohtana oli hieman lakkavaurioiset yksilöt. Toisissa kuvissa nykytilanne. Välttänee, eihän tuo näyttelyauto ole.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Aluvanteiden kunnostus/pintakäsittely
Collapse
X
-
Mikähän näille on tullut kun sisäreuna on kulunut noin? Kuluuko vanne käytössä? Päällä on ollut Contin nastarenkaat koossa 224/45R17, vannehan on oldRS4 replica koossa 7.5x17".
Toisessa vanteessa tuntee oikein terävän pykälän vanteen reunan sisäreunassa. Kai noista saa vielä toimivat kun hioo reunan pois ja käyttää puhalluksessa ja polttolakkauksessa?
Comment
-
Voisiko välissä hierova pieni hiekkan muju saada aikaan tuon. Itselläni kans yksissä vanteissa ollut samanmoista jälkeä ja sillon tulin siihen tulokseen että renkaan kanttarisuojan ja vanteenvälissä olisi hiekka hieronut.
Comment
-
Kyllä ne käytössä kuluu, mitä pehmeämpää tavaraa niin sitä nopeammin tietenkin. Ei tuohon väliin hiekkaa pääsee kuin korkeintaan asennusvaiheessa. Mitään hiomisia en suosittele, jos sitä paljon vielä tuosta ohentaa niin saatta tulla silmille seuraavalla kerralla kun renkaita nostaa vanteelle. Rengasasentaja tosin ei lähde edes kumeja laittamaan vanteille jos ovat liian kuluneet, kuvassa olevat ei nyt aivan toivottoman pahat vielä ole jos ei nyt uudenveroisetkaan.
Comment
-
Olisiko jollain kokemusta jostain esim. porakoneeseen sopivasta laikasta, jolla saisi vähän helpommin vanteen pinttyneen pinnan karhennettua ja tarvittaessa hapettumatkin poistettua. Yhteen vanteeseen kokeilin ihan hiekkapaperilla, mutta vähän semmosta ärsyttävää nysväämistä se on, varsinkin nurkissa ja muissa ahtaissa paikoissa.
Teräsharjalaikkoja on, mutta onko ne kuitenkin vähän turhan raffeja? Olisiko jotain hivenen hellävaraisempia, mutta kuitenkin tarpeeksi tehokkaita?
Mitään hirmu priimaa en ole tekemässä, mutta vähän testimielessä haluaisin koittaa minkälaista jälkeä semmosiin vähän väsyneisiin valsseihin saisi aikaiseksi.
Comment
-
-
Perheenjäsen aiheutti kanttari-ihottumaa BBS CH -vanteeseen. Yllätyksekseni vanteessa oli irrallinen lista, joka tässä tapauksessa hoiti asiansa, eli suojeli vannetta pahemmalta vauriolta.
Osaatteko vinkata mistä päin Turun suunnalta löytyisi firma joka saisi uusittua tuon kehälistan?
http://imgur.com/a/4YFVw
Comment
-
Kysy vaikka Vianorilta. Heillähän on chattikin. Jos ei sieltä, ehkä osaavat neuvoa.
https://vianor.fi/vanteet/bbs/
Comment
-
Comment
-
Kiillotettujen vanteiden hapettumat
Vanteet mallia: mustaksi maalattu sisäosat. puolat ja kehä kiilloitettu.
Ongelma: talvikäytössä hapettuneet kiilloitetut pinnat sieltä täältä. tuntuu karhealta pinnat. Mutta maalatut osat virheettömät, vanteet kolhimattomat ja suorat joten mielellään näkisi vähän vaivaakin näiden eteen.
Miten kotikonstein lähteä etenemään. Hionta + lakkaus?
Comment
-
A4 B8 orkkis vanteesta on noin kämmenen kokoiselta alueelta lohkeillut maali. En osaa sanoa onko tuota joskus jo maalailtu / paikkamaalailtu, vai mistä moinen efekti johtuu. Kyseessä on talvivanteet, joten korjaus / maalaus ei ole niin "justiinsa". Ajatus oli että haen vanteen värikoodilla paukkupullon maalia ja suihkin sen tuohon (karhennettuun / puhdistettuun) vauriokohtaan. Mutta olisiko maaluuhommista enempi tietotaitoa löytyvillä vielä vinkkejä kuinka tuo kannattaisi korjata, jotta siitä ei tulisi aivan sutta?Viimeksi muokannut Audi; 14.10.2018, 14:57.
Comment
-
Äkkiseltään näyttäis että on jo aiemmin kilikalipulloa näytetty. Hiot koko vanteen ja maalaat sitten koko vanteen uudestaan.
Hionnan jälkeen rasvan poisto aineella koko vanne puhtaaksi.
Olishan se hyvä maalata pohjamaalilla ainakin kaikki missä alumiini paistaa läpi.;)
Comment
-
600 tai 800
edit. Tai siis miksi maalaat, joskus riittää ihan karhunkielikin. Mutta jos kittiä käytetty niin toi 600 tai 800
Comment
-
Haaveilen että saisin koko hionnan tehtyä epäkeskokoneella, laiskuutta siis ja siihenkin liittyen että mistä ostaa noita hienompia 125mm papereita kuluttajana. Mutta siis parien vanteiden ehostus, mietin vaan että mikä on se viimeinen karkeus/hienous mille noi pitää saada. Toisista vanteista kilikalimaalit ottaneet siipeensä niin näkee sitten kun aloittaa niitä fiksaamaan että kuinka paljon joutuu hiomaan. Toisessa setissä pientä kitattavaa pienellä alueella, muuten riittänee kevyt karhennus.
Comment
Comment