Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aluvanteissa eroja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aluvanteissa eroja

    Olen tässä aatellyt päissäni, että josko hommaisi uudet vanteet kesäksi.

    Olen kysellyt tarjouksia muutamista paikoista ja hintahaarukka on aika laaja.
    Kokoluokka tulisi olemaan 18" ja hintahaitari pyöriin noin 800 eurosta 2500 euroon.

    Onko halpa hyvä tai kallis jotenkin sen rahan arvoinen?
    Jos esim pyöräytän yli kahden tonnin vanteet alle, niin huomaako sitä jollain tavalla ajossa?

    En nyt kuitenkaan hae mitään erikoista tältä vanteelta. Ihan normaalia ajoa vaan.
    Eli ei mitään rata-automaisia ominaisuuksia tarvita.

    #2
    Älä osta aivan halpoja, ne eivät matalaprofiilisen kanssa kestä. Vähän kun osuu vaikka terävään monttuun niin ne on mutkalla. Kerralla ainakin keskihintaiset, niin ei turhaan harmita jälkikäteen.

    Comment


    • #3
      Halvimmat vanteet voivat olla kieroja jo uutena ja kuoppaan ajaessa varmasti antavat periksi laatuvannetta helpommin. Tasapainottaessa huomasi kierouden ja ei ollu kumissa vika. Ennemmin vaikka käytetyt "laatuvanteet" kuin halvat uudet. Äkkiä tulee kalliimmaksi nuo halvemmat.

      Comment


      • #4
        Jos esim pyöräytän yli kahden tonnin vanteet alle, niin huomaako sitä jollain tavalla ajossa?
        Ei niissä ajo-ominaisuuksissa eroa ole onko ne sitten satasen tai viisisataa kipale.
        Yhtä paljon ne huonontaa ominaisuuksia. Lisäksi sellaisiin on vielä renkaatkin älyttömän kalliita verrattuna mukavempiin pyöriin.
        Eli jos haet vain sitä "ulkonäköä" niin OK, siitä vaan.

        Comment


        • #5
          Jos ne kalliimmat on selkeästi kevyemmät kuin ne halpikset, niin kyllä se ajo-ominaisuuksiinkin vaikuttaa. Kuten myös laatu on parempi, eli juuri tuota kieroutta ei löydy kalliimmista. Tosin kahden tonnin sarjaa en itse ensimmäisenä olisi ottamassa, mutta joku noin tonnin sarja lienee ok.
          Usein tosin pieni kierous ei haittaa, koska kumien kanssa se voidaan tasapainottaa kohdilleen.
          Ja hyvät kaarreominaisuudet ja mukavuus harvoin tulevat yhdessä, eli jos tahdot vakaan auton, on se todennäköisesti alkuperäistä epämukavampi esim. nimismiehen kiharoissa.

          Comment


            #6
            Kalliimmat voi olla kevyempiä kuin halvat.
            Jos oikeasti itse olisin ostamassa vanteita, katselisin vannepainoja ekana. Vaikuttaa ajettavuuteen, kulutukseen jne.

            Toisaalta vanteissakin on merkki vaikutaa hintaan. Kaikki halvat ei ole huonoja, mutta mistä sitä oikeasti tietää mikä on hyvä?
            Mulla oli audissa RS4 replikat kiina-tuotteena. Maalipinta on hieman heikohko, keskilätkistä lähti lakkaukset melkein heti. Vastaavasti erään jo lopettaneen engantilaisen firman vanteet on taas aivan toisesta maailmasta.

            Valitettavasti vanhoja hyviä valmistajia on lopettanu noiden pilkkahintasten kiinalaisten takia.

            Comment


            • #7
              itellä alla nuo "orkis" rs4 vanteet ja kieroks ne menee siinä kuin muutkin. Ilmeisesti oli tuo erä jostain pehmeästä seoksesta tehtykkin, muistan jostain lukeneeni

              Toki on totta, että esim ATP tms. kestää huomattavasti paremmin kuin vaikkpa Alessio mikäli meina talvivanteiksi tuupata.

              Comment


                #8
                OT: Paljonko muuten tuo orkkis "rs4" eli oikeammin S-line vanne koossa 7.5x17" oikeasti painaa?
                edit: jossain olen lukenut että 8.7kg, mikä olisi tosi kohtuullinen.
                editedit: punnittu saksassa 8.5kg, joten voinee pitää paikkansa.

                Comment


                • #9
                  Juu ei niitä halvimpia välttämättä kannata ostaa, kun ostin -99 vuonna 17" vanteet (en muista merkkiä) ja niihin tyfoonin 205/40 renkaat niin kolme näistä meni paskaksi kun ajoin n. 10km kuoppaista soratietä, ja vain jotain 30-50km/h!!! Eikä ne mitään isoja kuoppia ollut.
                  Tuntui kuin ne ois valettu tinasta :)
                  Kaveri sitten lähti tuomaan talvirenkaat että pääsin pois..

                  Comment


                  • #10
                    Kumpaa ratkaisua vanneasiantuntijat äänestäisivät kun Stilauto sr500 7x17 2 kpl pitäisi uusia hintaan 320?. Toinen vaihtoehto olisi kokonaan uusi setti 4 kpl 7,5x17 RS4 Replicat (9-puolaiset) hintaan 480 ?.

                    Ovatko nuo Replicat "pehmeitä" kiinan vanteita ja Stilautot laadukkaampia eurooppalaisia ?

                    Comment


                      #11
                      Omat kokemukseni Stilauto SR500 16" vanteista huonot. Parin vuoden käytön jälkeen kolme vannetta neljästä kieroja ilman että niillä olisi osuttu mihinkään. Päällä oli Bridgestone S03 kumit ja auto lähinnä mamman kauppakassina.

                      Comment


                      • #12
                        Onko kenelläkään kokemuksia ASA:n AR1:stä? 18x8 vanteet dunlopin 235/40 nahoilla sais täältä USA:sta 1000e kierros. Tuolta löytyy. Kotiovelle tuotuna 1290dollaria.

                        Comment


                          #13
                          Valitettavasti hinta ei aina korreloi suoraan laadun kanssa. On tiedossa muutamakin tapaus, jossa ns. merkkivanne oli epäkurantti suoraan tehtaan paketista otettaessa. Ei ole pöllömpi idea käyttää vanteita tasapainoituskoneessa ennen renkaiden asennusta. Selviää ainakin vanteen kierous ja miten epätasapainossa se on. Ainahan tuo ei tietenkään ole mahdollista. Reklamaatioprosessi kuitenkin paljon helpompi, kun ei ole vanteita vielä ruuvattu alle.

                          Comment

                          Working...
                          X