Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lasinpyyhkijöiden mekanismi hajosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • lasinpyyhkijöiden mekanismi hajosi

    Kävi sitten niin että kun laitoin lasinpyyhkijät päälle liikkuivat ne takerrellen ja sitten kuului kolahdus ja kuskin puolen pyyhkijä jäi puoliväliin lasia. Nyt sitten purin mekanismin irti. Pyyhkijän akseli oli leikannut kiinni alumiiniseen runkoon ja moottorissa on sitten sen verran voimaa että runko antoi periksi. Ks. kuvat: http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/val...CDoIGB7Zm_OmLj

    En siten tiedä kannattaisiko ostaa kokonainen käytetty menismi vaiko vain uusi mekanismin runko. Miten "pallonivelet" pystyy irroittamaan kotikonstein(kuvat 19-21)?

    #2
    Pallonivelet lähtee ihan vetämällä suoraan osia irti toisistaan.

    Aika tyypillinen vika tuo akselin kiinnileikkautuminen. Itse huomasin ajoissa hidastumisen ja purin akselit ja rasvasin ne.

    Runkoa myydään merkkitiskillä n.75? hintaan.

    Comment


    • #3
      Soitin just merkkiliikkeeseen ja hinta on 102e. Asun saksassa ja olisin luullut että se olisi hieman halvempi kuin suomessa. Tarvikeliikkeistä tommosia tuskin löytyy?

      Ne akselit on varmaan tehtaalta lähtien ihan tarpeeksi hyvin rasvattu mutta ilmeisesti käsittely tarvii vain uusia muutaman vuoden välein. Täytyykö ne akselit sitten irrottaa niistä alumiinimokkuloista vai voiko ne jollain spray rasvan tapaisella rasvata irrottamatta akseleita?

      Comment


        #4
        Irrota koko akseli. Niissä on uraprikka yläpäässä. Putsaa kunnolla ja laita vaikka paksua silikonirasvaa, ei siis semmosta spraylitkua vaan, vaseliinin tapasta.

        Kannattaa hioa akseli ja holkin sisäpinnat jollain 1200 paperilla. Siellä holkissa on keskellä ura rasvaa varten, putsaa sekin, koska todennäköisestti se on täynnä kovettunutta rasvaa ja ruostetta.

        Oiskohan toi hinta ollut koko vivustolle?

        Comment


        • #5
          Niin tohon hintaan kuuluu siis se raami akseleineen ja ne lyhyet varret jotka on akseleissa kiinni. Ne pitkät terästangot jotka menee moottorille ei kuulu hintaan.

          Aika jännä silti jos toi osa olis kalliimpi saksassa. Kaverin S4 audiin kysyin samasta liikkeestä pakokaasun lämpötila-anturin hintaa ja saksassa se oli lähes 40e halvempi. Tosin täällä nousi just vuoden vaihteessa alv 16%->19%.

          Comment


          • #6
            Kannattaa se vaihtaaa suosiolla uuteen... sitä saa muuten olla purkamassa vähänväliä.

            Comment


              #7
              search...

              täällä juttua:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44357
              Viimeksi muokannut pta; 5.11.2008, 13:08. Perustelu: Linkki korjattu

              Comment

              Working...
              X