Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia RH:n vanteista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia RH:n vanteista?

    Onko kenelläkään kokemuksia RH:n kaksiosaisista vanteista? Valmistajan sivut on aika niukat, eikä siellä ole tarpeeksti tietoa. Laitoin sinne kyllä mailia, saas nähdä vastaavatko.

    Minkälainen laatu noissa on, ja ovatko taotut? Entäs paino? (19 x 9,5")

    Noissahan on on se hyvä puoli että ovat ns. adapterivanteet, joten ET:n saa hyvin kohdilleen.

  • #2
    No ko. valmistajan vannetta on ollut mulla käytössä kolmea eri mallia 17" ja 18" kokoisina. Mitään huonoa sanottavaa ei ole, joskaan eivät ole keveimpiä mahdollisia.

    Nykyiset 2-osaiset 9x18 ja 10x18 ovat rosterireunoiltaan hieman kuluneet, mutta vika lienee kyllä enemmän ratin ja penkin välissä kuin itse vanteissa. ;)

    Sen mitä kyselin nuita eri levyisiä rosterireunoja erikseen, niin vastaus oli maahantuojalta tyhjentävä: niin kalliita, että kannattaa ostaa koko vanne.....

    Hyvä puoli on tosiaan se, että ET on yleensä suuri, eli adaptereilla voi muokata melkeinpä autoon kuin autoon.

    Pieni jännäri on päällä, että meneekö nuo zw3:t ässän alle vai no.

    Mutta voin kyllä suositella, on suht harvinaisia ja näyttäviä vanteita.

    Comment


    • #3
      Ebaysta saa aika hyvin noita kehiä. Omiini ostin uuden käytetyn kun meni vanha kuljetuksessa rikki ja maksoi 60?.

      Mulla on ZW1:t, mut ei oo ollu koskaan alla et en osaa niistä niin sanoa. Mun mielestä noi tuntuu käsipelillä kokeiltuna kohtuu kevyiltä, mut en oo niitä punnannut.

      Comment


      • #4
        Itselläni on ollut RH:n kaksiosaisia jo 10 vuotta, muistan vain että olivat tosi kalliita siihen aikaan. Hankin ensimmäiset yhdeltä tutulta saksalaiselta kun eivät olleetkaan tyyppihyväksytyt hänen Audiinsa, siellähän on tosi tarkat tyyppikohtaiset säännökset.

        Positiivisia puolia ovat juuri tuo offsetin säädeltävyys ja se etteivät ole mitään feikkimalleja kaksiosaisuuden suhteen, eli oikeasti pulteilla kasattuja ja siitä syystä myös näyttävän näköisiä. Itsellä on aika raju ajotyyli ja reunat ovat kokeneet kovia, talvikäytössä on lähtenyt korroosio etenemään lakan alla ja ulkoreunat pitäisi uusia. Saako ZW1 malliin myös ruostumattomia ulkokehiä, omissani ovat ainakin kiilloitettua alumiinia?

        Negatiivisia kokemuksiakin löytyy, kaksi vannetta alkoi vuotaa ensimmäisten kuukausien aikana. Lähetin nuo Saksaan jossa korjasivat tiivistyksen mutta toinen alkoi uudelleen falskata, korjasin itse ja on pitänyt tähän päivään asti. Kaksiosaisuus ei myöskään ole välttämättä etu sillä viime kesänä yritin saada ulkokehiä huonojen tilalle, joka paikasta vastattiin että pitää lähettää tehtaalle kasattavaksi. Kysyin myös tehtaalta mutta eivät suostu myymään pelkkiä osia, vaikuttaa aika huvittavalta kun tuollainen vanteen kasaaminen ja tiivistys ei meikäläiselle olisi mikään kovin iso juttu. Väsyin tuohon veivaamiseen ja hankin uuden satsin RH:n yksiosaisia sovittimella olevia ja talvirenkaille vielä toiset. Offsetin sai niin hienosti juuri kohdilleen, eipä jää turhaa rakoa niveliin ja kaariin. Vanhaan projektiinkin mahtui kymppituumainen vanne kun valitsi sopivat adapterit. Adaptereita löytyy viiden millin välein ja jos on oikein tarkka paikka voi ottaa sorvissa lastua.

        Comment


        • #5
          Titanium-touch.de < tuolta saa kehiä sekä rosterisena, että alumiinisena. Uusia kehäpultteja on suuri valikoima.

          Vanteita ei tarvitse lähettää tehtaalle kasattavaksi, eikä tiivistettäväksi. kehien välissä vanteen ulkopinnalla, renkaan alla, on silikonitiivistys, jonka saa mattoveitsellä pois. Uuden tiivisteen voit pursottaa vaikka sikakitistä.

          kehän ja vanteen tiivistepinnalle ei kannata kovin kuumankestävää tavaraa laittaa jos haluat saada vanteet vielä uudestaan auki. Vanteen saa halki kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ja nakuttamalla puukkoa vasaralla osien väliin.

          Omat kokemukset tähän asti vain hyviä. Rosterikehät kannattaa hinnasta huolimatta hankkia jos halajat rupiset kehät vaihtoon. Itse ostin joka nurkkaan uudet alumiiniset ja katumapäälle tulin kun uusi ruskulakkapinta lähti 1kk kuluessa irtoilemaan liuskoina. Jos uudet alumiiniset hankit niin autosolia + rätti + kova vänkkärin käsi pitää vanteet kuosissa.

          Oman rengaspajan mies kehui vanteiden keveyttä (hellemotorsport.com) ja ero on huomattava verrattuna 1-osaisiin.

          Suosittelen! Kannattaa etsiä vaan kohtuuhintainen käytetty setti.

          Comment


          • #6
            Mulla on ollu ZW1:t ja sitten noi Artecin Turbo P:t ja Artec ja RH on sitten sama asia. Laadukkaita vanteita, ei ehkä keveimpiä mutta ilmeisen kestäviä. Spacereillä saa puljattua offsetit ja jaot mieleisiksi. Kehiä saa tuolta titanium touchista ja ebaysta. Helpppo vaihtaa itse. Mulla jäi ekalla purku kerralla yksi vanne vuotamaan kun kasasin uudestaan. Vissiin tuli siihen liian vähän laitetttua sika liimaa.

            Comment

            Working...
            X