Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon D1S ==> D2S

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon D1S ==> D2S

    Itselläni on A4:n alkuperäiset xenonvalot ja umpiot , polttimot ovat D1S
    jotka ovat jo aikansa eläneet.
    Tuli mieleeni et kuinka vaikea olisi muuttaa D2S polttimot , eli mitä kaikkea joutuisi vaihtamaan/ lisäämään ja käykö umpioihin kiinnitys suoraan???

    #2
    Tarkoitatko että D1S malli on vanhentunut? Minun tietääkseni se on uudempi kuin D2S, ainakin sitä käytetään uudemman mallisissa umpioissa (B5 vs B6).

    Täällä minun pohdintaa asiasta.

    Comment


      #3
      Aika monissa uusissa autoissa on siirrytty juuri tuohon D1S polttimoon.
      Ja saahan noitakin uusia, tosin ainakin toistaiseksi ovat arvokkaampia kuin nuo D2S.

      Comment


      • #4
        Ei varmastikkaan ole vanhentunut koska sitä käytetään uusissakin autoissa.
        Idea oli siinä et jos onnistuis helposti vaihto tuohon D2S polttimoon
        niin niitä saisi edullisemmin ja eri värilämpötiloilla (5000k,6000k,8000k) kun taas D1S ei oikein saa kun 4200k.

        Eli jos jostain saisi D1S edulllisesti ja eri värilämpötiloina niin se olisi paras vaihtoehto!

        Comment


        • #5
          vähän OT

          Onko polttimoihin merkattu värilämpötilaa?

          Comment


            #6
            OT:

            Onko kellään tietoa, mitkä xenon-polttimot löytyy ensimmäisen korimallin TT:stä? alkaa polttimot olemaan aika himmeät, ja voisi ebaystä tilailla uudet polttimot ja viedä liikkeeseen asennettavaks, jos tietäs mitkä on hyvät. Tarviiko muuta vaihtaa kuin polttimot, tommoisen päivityksen yhteydessä?

            Comment


              #7
              www.decatec.com tuolta saa D1ässiä, myös vaihdon tarvittaessa . Haluamallasi värilämpötilalla.
              Ja TT:ssä tais olla D2S; mitä tarkoitat päivityksellä?

              Comment


                #8
                Tein googlehaun asiasta kun alkoi itseänikin kiinnostaa:

                "What is the difference between D1S and D2S bulbs?

                H.I.D. D1S lamps are the so called third generation design. They have the igniter electronics/housing integrated with the bulb eliminating the need for transporting high tension spikes (up to 20 KV) from the electronic ballast unit whereas in the D2S lamps, the igniter is part of the ballast. The result of this improvement is that EMI is greatly reduced and therefore the risk for radio frequency noise and interference to other avionics is minimized with the third generation D1S lamps. Also, ballast to lamp wire length can be up to 10 feet long (approx. 12" is typical for D2S lamps)."

                Elikä D2S umpion voisi siten periaatteessa modata D1S:lle ottamalla sytyttimen pois, se on esim. TT:n umpioissa erillinen komponentti (siellä sisällä). Jos se on ballastin osa niin sitten nekin tarvitaan uudet.

                D1S => D2S konversio tarvisi taas nuo erilliset sytyttimet sinne väliin.

                Comment


                  #9
                  jad: tarkoitin juuri sitä, että kun vaihtaa xenon-polttimot, niin tarviiko muuta vaihtaa? Vai onko vaihto ihan samanlainen kuin Halogeenipolttimoiden yhteydessä, eli polttimo pois ja uus tilalle, muuta ei tarvita...

                  Miten paljon tuo polttimon vaihto vie aikaa, eli kuinka paljon liikkeet veloittavat?

                  Edit: mistä voisi varmistaa että onko tuo D2S TT:n polttimotyyppi? Ilmeisesti kaikki D2S-polttimot käyvät? Onko kokemuksia eri merkkien välillä?

                  Ebayssä näyttäisi maksavan n. 45-50euroa pari Philipsin (85122) tai Osramin (66040) D2S polttimoita uutena, ei kovin kallista...

                  Comment


                    #10
                    Kyllä TT:ssä on D2S polttimot ajovaloina, kun on xenonit. Muistaakseni TT:ssä polttimot saa vaihdettua vartissa.
                    Ja ei tarvitse vaihtaa muuta kuin polttimot. Paitsi jos haluaa 50 wattiset xenonit, niin silloin joutuu vaihtaa myös ballastit.
                    www.xenonvalot.com:ssa oli tarjolla ainakin joskus jonkun sortin tehostin sarja xenoneille.

                    Jos polttimo pari maksaa 50 eur. ,niin voi sanoa että on todella edullinen.
                    Jossain vaiheessa GE:n xenon polttimoiden väitettiin olevan laadukkaimpia.

                    Comment


                    • #11
                      D1S => D2S konversio tarvisi taas nuo erilliset sytyttimet sinne väliin.






                      Onkohan missään myynnissä valmiita sytyttimiä johtojen sekä liittimien kanssa nuille D2S-polttimoille mitkä kävisi suoraan nykyisiin johtoihin (D1S:llä oleviin)??
                      Ja onko varmaa tietoa et D2S-polttimo käy D1S-umpioon suoraan kun umpiossa oleva polttimon syvennys on neliön mallinen?

                      Comment


                        #12
                        Uusissa Mersuissa (ainakin E sarjassa) käytetään välimallin kolmannen sukupolven xenonia. Eli polttimona D2S ja polttimon perään kiinnitetään tuo "igniter" mokkula. Äkkiä voi tulla aikalailla arvokkaammaksi, D1S:n muuttaminen D2ässäksi. Ja tuo mersuissa käytetty osa on hieman isompi, kuin mitä D1 polttimossa kiinni.


                        Ja D2S lukitaan yleensä muovirenkaalla, mikä ei D1S tietenkään onnistu koska siinä on tuo igniter kiinni. Varsinainen kanta polttimossa on aikalailla samankokoinen ja mallinen.
                        Myös polttimoiden polttopiste on samassa kohdassa.
                        Miksi et osta D1S polttimoita vanhojen tilalle?

                        Comment


                          #13
                          D1S kantaan menee kyllä D2S, olen kokeillut. Kiinnitystä en muista miten sen kanssa tein, mutta ei siinäkään muistaakseni mitään isoja ongelmia ollut.

                          Mielestäni ihan turhaa alkaa vaihtamaan toiseen malliin noita, johan siellä xenonit on.

                          Comment


                            #14
                            Joo, saksassa maksaa philipsin ja osramin d2s polttimot 50? pari, juurikin samat mitkä on xenonvalot.comissa 160? / pari. Noita voisi joku ostaa isommankin erän ja myydä suomessa eteenpäin...

                            Philips D2S 85122
                            Osram D2S 66040

                            Comment


                            • #15
                              Miksi et osta D1S polttimoita vanhojen tilalle?


                              D1S polttimoita ei saa suomesta kun 4200k .... Decatec:ista en vielä tiedä ....
                              mut jos löydän 5000k-6000k kohtuu hintaan niin toki ostan sellaiset ...

                              Comment


                                #16
                                Nuo ylisuuret kelvinarvot taitaa olla huuhaata. Joten sen takia ei kannata polttimotyyppiä alkaa vaihtamaan.

                                6000K, 7000K, 15000K HID bulb scam
                                Many people said, "oh no, not another blue bulb!", and thought that the blue low quality bulb "scam" finally spread over to hit the real HID market in late 2001. Philips Ultinons made in Germany have equal quality, like the OEM Philips bulb, so you cant really call that product a scam.
                                There are other blue HID bulbs made other places in the world that can be scam products. They maybe even have the Philips or Osram name on the box, or the base, but bulbs are made or modified by someone else. Equal bulbs can also be markeded to have different color temperature. Most customers would never know if color temp was was off, as long as they are matched as a pair. Some kit and bulb suppliers advertise with 7000K and higher. This can be suspective because a lower than OEM quality bulb can have been used. No bulb OEM manufacturer makes any versions with more than ~6000K. So either it is 6000K, or the bulb might have been painted. Painting bulbs decreases brightness and in most cases decreases life. So be aware what you are buying.
                                As an example, look at table below, and see how blue a 9000K bulb will be! Would you honestly want it to be as blue as the sky?
                                Lähde: http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm

                                Comment


                                • #17
                                  Heh, nämä xenonpolttimot on justiin niitä artikkeleita joita "puuhakkaat" haalivat Ebaystä ja joista ilmeisesti oikeasti saa ostajilta tuplahinnan kun niitä trokaa huuto.netissä tms. Saksasta/eBaystä saa hyvinkin parin D2S:iä 50 eurolla ja postikulut noin kympin.

                                  Ostin itse parin jokunen viikko takaperin, polttimot on ihan priimaa alkuperäiskamaa. Onhan nuo kertakaikkiaan epäilyttävän halvat ja kun kauppiaatkin ovat pääsääntöisesti yksityishenkilöitä niin lienee aika selvää että nuo ovat päätyneet myyntiin autotehtaan linjan sivusta tms... Eivät todellakaan tule myymäläpakkauksissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    D1ässiä saa kyllä muillakin kuin 4200 kelvinillä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      D1ässiä saa kyllä muillakin kuin 4200 kelvinillä.

                                      Mutta mistä ja mihin hintaan??

                                      Comment


                                        #20
                                        Itse ostin uudet Osramin D2S:t ebay.de:stä alle 30 eur/pari postikuluineen. Ja ovat täsmälleen samanlaiset kuin vanhat, paitsi että ovat uudet :-)

                                        Mutta ebaystä voi saada myös a) väärennöksiä (tekstit tarroina jne) b) loppuun käytettyjä c) muunlaisia huijauksia. Eli kannattaa katsoa toimitushistoriat ja kommentit ennenkuin tilaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          aol: Oletko itse vaihtanut TT:seen uudet xenonpolttimot? oliko vaativa urakka? Onko jotain kikkoja tiedossa?

                                          Kuinka paljon autolla oli ajettu vaihdon yhteydessä, huomasiko eron ?

                                          Omalla TT:llä ajettu nyt 115tkm, ja toinen xenonvalo on vaihtanut väriä hieman, eikä valot muutenkaan enää hirveän tehokkaat...Ajattelin tilata nyt ebaystä uudet, ei ne niin paljoa maksa. Katsoo sitten vaihtaako itse vai viekö vaihdettavaksi. Lienee ihan sama tilaako osramit vai philipsit, polttimoiden speksit ovat aivan identtiset, luultavasti samalta tehtaalta tulee ulos.

                                          Comment


                                            #22
                                            No pienet kädet on ainoa hyvä kikka. Kyllä se isommillakin onnistui mutta hankalaa. Itsellä meni ekassa polttimossa 15min ja seuraava menikin jo minuutissa. Itseasiassa parkkien vaihto on mun mielestä vaikeampi operaatio kuin tuo...

                                            90tkm kohdalla vaihdoin ja ero oli merkittävä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eli ttssä vaihto on verrattavissa normaali polttimonvaihtoon,ei ole xenonpolttimon perässä mitään ballastia tai muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Eli liitin vain irti ja polttimo vaihtoon...

                                              Eiköhän nuo vaihdot onnistu ihan kotikonstein kun vaan kunnon neuvot eka selvittää.Kädet on mallia nakki mutta eiköhän näillä pärjätä,menee vaikka sisälle kunnon valoon vaihtamaan...

                                              Comment

                                              Working...
                                              X