Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 yläpäänlaakerit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2 yläpäänlaakerit

    Kolahtelua kuuluu etupäästä töyssyissä yms. Oma diagnoosi, että yläpäänlaakerit ovat loppu.. tai ainakin ihan samat oireet oli vanhassa audissa. Mutta minkäs laakeri tonne käy? Autoasin kirjat eivät tunteneet ollenkaa audi s2 tässä asiassa.. Ja jos joku ystävällinen jaksaisi vielä katsoa marmoritiskin hinnan niin hihkuisin onnesta =)

    #2
    Sinne käy ihan tavan kasikymppi Audin yläpäänlaakeri. 8A0 412 323 D Hintaa pikkusen rapiat 40?/kpl.

    Comment


    • #3
      Kiitos paljon.

      Comment


        #4
        Takana on sitten ns siniset vaikka perhealbumista saisi kuvan että on nuo ym vihreät.

        Sininen on ns urkkimalli. Vähän jämäkämpi, mutta myöskin hitusen matalampi ja sitäkautta potentiaalisesti lyhytikäinen.

        Konehuoneen puolella lautasessa oltava myös se muovikaulus paikallaan tai kevennyksissä saattaa kolahtaa.

        Tyypillisempi kolinanaiheuttaja on kuitenkin vakaajan pystytangot. Uusi ne ensin. Halpoja ovat ja helppoja vaihdettavia.

        Sekä tangot, että ylälaakerikumit samaa kamaa kuin muukin mallisarja. Ja muistathan että niissä kirjoissa kannattaa katsoa sieltä coupe quattrosta. S2 edelleen vain "lisänimi", ei automalli.

        Comment


          #5
          Konehuoneen puolella lautasessa oltava myös se muovikaulus paikallaan tai kevennyksissä saattaa kolahtaa.
          Mitä muovikaulusta tarkoitat? Olisiko heittää osanumeroa/kuvaa rakenteesta. Minun autossa nimittäin etupää edelleen pikkaisen kolahtelee vaikka sieltä on kaikki muut kuluvat osat paitsi iskarit uusittu. Olen alkanut epäilemään kolinan poistamisen olevan mission impossible :( ETKA:n mukaan mielestäni siellä on kaikki osat mitä pitääkin.

          Comment


          • #6
            Lieneekö porkkis tarkoittaa niitä konehuoneen puolella olevan, ja laakerin päällä olevan metalli-kartion muovisia kauloja?

            Comment


            • #7
              Selvä homma porkkis.. Ens viikolla vaihtoon.
              Joo löyty lohkolämppäri tolla coupe quattrolla, mutta tosiaan ei mitään löytyny noista laakereista. Kumma juttu..

              Comment


                #8
                Juurikin noita konehuoneen puolella olevia tarkoittaa, sitten on vielä yksi vaihtoehto kolinan syyksi, eli josko iskari patruuna on löysällä tolpan sisässä.
                Ei mitenkään harvinainen syy tuokaan.

                Comment


                  #9
                  Niin, siellä konehuoneen puolella olevassa, iskarin ylämutterin alla olevassa "metallikupissa" kylläkin on sellaiset kumi/muovilistat ympärillään, liekö niistä kyse. Mielestäni ne tai siis niiden puute ei voi aiheuttaa kolinaa, koska ne listat eivät vastaa mihinkään. Voi olla, että puhumme eri osasta tai sitten tuossa minun kulkineessa on väärät osat iskarin yläpäässä.

                  Minäkin olen tässä vaiheessa taipuvainen uskomaan, että iskaripatruuna pääsee liikahtelemaan joustintuessa ja se saattaa aiheuttaa tuon pienen kolistelun. Sillä sekin selviää jahka uudet iskarit laitetaan alle.

                  Comment


                    #10
                    Niin, siellä konehuoneen puolella olevassa, iskarin ylämutterin alla olevassa "metallikupissa" kylläkin on sellaiset kumi/muovilistat ympärillään, liekö niistä kyse. Mielestäni ne tai siis niiden puute ei voi aiheuttaa kolinaa, koska ne listat eivät vastaa mihinkään
                    Siis sen kumilistan pitäis tulla auton koria vasten. Tossa huomattiin pikkuveljen 80:ssä, että kesällä tehdyn iskarirempan jälkeen tuo metallikuppi on noussut ylöspäin. vaikka sen pitäisi olla tiukasti kiinni korissa. Pitää huomenna tarkistaa osan numero, että tuliko laitettua väärä yläpään laakeri, jonka kumi on löysällä ollessa kulunut niin, että se on jo nyt jo väljä.

                    Kireämmälle se ylin mutteri ei mene, kun se hahlomutteri ottaa sen alla vastaan. Oiskohan tarvike hahlomutteri liian iso.

                    Onko muilla tullut vastaan tälläista ylimmän metallikupin nousua ylös korista?

                    Comment


                    • #11
                      Vinkki, sen metallikupin kuuluu olla irti korista (myös kumilistan). Ainoa poikkeus on silloin kun etupää on tunkattu ilmaan, taikka mennään miljoonaa jostain hypystä. Vanhuuttaanhan nuo kumit antautuu, ja nousee entisestään ylemmäs.

                      vanha versus uusi.

                      Comment


                        #12
                        Yläpään kumi on muutaman kuukauden vanha ja noussut n. 8mm. Vaihdettiin varmuudenvuoksi kun iskaritolpat oli irti. Vanhat ei olleet silminnähtävästi ilmassa.

                        Comment


                          #13
                          Kuulemma tarvikekumeissa on laatu vähän heikkoa. Tuliko siis jotkin tarvikkeet vai original?
                          Ei omaa kokemusta paitsi orkkiksista juuri tuon takia että on väitetty tarvikkeita huonoiksi jossain joskus.

                          Comment


                            #14
                            Ihan oli "orginaalit" motonetin tiskiltä eli Febin 8A0 412 323 D. Kattelin äsken sitä vanhaa laakeria ja sen numero oli 8A0 412 355 A, eikä etka tunne tommosta. Vai eikö se osaa hakea korvattuja nimikkeitä?

                            edit: vai oliko boge, mutta kuitenkin se "vihreä"

                            Comment

                            Working...
                            X