Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apuva känkkä jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Apuva känkkä jumissa

    Jäi käsijarrun vivustot jumiin. Sen verran että jarrut kuumuu mutta rullaa hyvin. Toinen saatiin pimeässä, sateessa ja armottomassa vitutuksessa auton alle kurottamalla ja rukarilla huitomalla vahingossa laukaistua, mutta toista ei kun ei oikein näe kunnolla. Olisko kellään kuvaa systeemistä ni tietäs mihin törkätä rukarilla. Pitäs aamulla päästä liikenteeseen.

    #2
    siis coupen jarruista kyse

    Comment


    • #3
      Näkeehän sen käyttövivun sieltä ihan hyvin seuraat vaan mihin vaijeri menee.

      Comment


        #4
        ei oikeen pimeässä (toisen auton valoissa madalletun auton alle) näe muutakun mihin vaijeri päättyy. Täytyykö sitä missä vaijerinpää on kiinni työntää ja minne suuntaan. Takaapäin katsottuna. Vai jostain muusta kohtaa? Kiitos.. hauskaa ryömiä kaatosateessa. Voi ihana JOULUKUU :´(

        Comment


          #5
          Nyt sain läheisellä huoltamolla (mitenkään mainostamatta) Essolla tunkattua perän ylös ja työnnettyä vasemmanpuolen käsijarrun vivun renkaaseen päin. Silti vasemmanpuoleinen jarru kuumuu enempi kuin oikenpuoleinen pienessä ajossa mutta rullaa hyvin eli laahaisiko hiukan kun uudehkot palat ja levyt vai ottaako vasemmanpuoleinen jarruttaessa enemmän kuormaa kuin vasen. Jarrulevyt ja palat vaihdettu katsastuksen jäkeen lokakuussa. No mut nyt Tampereelta Lahteen. Täytyy pysähtyä välillä kahville ja tarkkailla ettei kuumu liikaa...tässätapauksess käsijarru laahaa vasurilta edelleen. Toivotaan parasta :/

          ps. Harvassa on enää huoltamot (nyk. kaljakaupat) joissa saa ropattua autoa hädäntullen. Kiitokset Kangasalalle.

          Comment


          • #6
            Ettei olisi mäntä juminut, kuten itselläni kävi? Minullakin oli uudet palat ja levyt, mutta pitihän ne sitten satulatkin uusia...

            Comment


              #7
              Ilmeisesti mäntä hiukan jumii. Matkalla lämpeni sen verran että levy oli tulinen. Tarjosin hiukan rengasrautaa satulan kylkeen ja jatkoin matkaa. seuraava pysädys ja levy kylmä. Kotia päästyäni taasen levy kuuma. Eikun satulat vaihtoon. Joutuu jokatapauksessa vaihtaa kun noi käsijarrun vivut niin jumissa.

              Comment


              • #8
                Tai vaihtoehtoisesti kunnostat ja isket niihin rasvanipat. Hyvän ohjeen tuohon hommaan löytää Ffp:n sivuilta, kliketiklik.

                Comment


                  #9
                  Rasvanipat on ja niitä on rasvailtu aikaisemmin. Auto oli lambdojen vaihdossa keskiviikkona korjaamolla ja samalla kirrasivat känkkävaijerin sekä huomasivat että jumittaa. Kehoittivat vaihtamaan uusiin. Täytyy varmaan vaihtaa korjattuihin.

                  Comment


                    #10
                    terve

                    mites ku omassa oli sama vika ja vaihdoin satulat molemmat n300 egee ja nyt pitäis kiristää mites se käy..ja talvella ne edellee jumittaa jos pakkasta..ja muutenki aika tehottomat on käsijarru kyl.

                    Comment


                    • #11
                      Vaijerit on vaihtokunnossa, jos edelleen jumittaa.

                      Comment


                        #12
                        mo

                        ok eli ei muuta ku vaihtaa..varmaa kannattaa vaihtaa huoltoliikkeessä iha vaan vai.

                        Comment

                        Working...
                        X