Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset talvivanteet ja renkaat A6 4,2:ssa porukoilla on?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millaiset talvivanteet ja renkaat A6 4,2:ssa porukoilla on?

    Tuollainen vuosisadan alun malli on mulla hakusessa ja kun autossa renagaskoko näyttäisi olevan 235/50 R16, niin millainenkohan säätö tulee talvivanteiden ja -renkaiden kanssa.

    Mitään Tossan-vanteita ei kuitenkaan viitsisi tuohon asentaa. Autoista en tiedä paljon paskaakaan, kun vielä 25 vuoden ikään mennessä ei ole yhtään tullut omistettua, mutta onko esim. tuo yllämainuttu rengaskoko pakollinen myös talvirenkaissa.

    Eli millä hinnalla voisi kuvitella saavansa ok näköiset (joo, vähän laaja käsite) vanteet ja hyvät talvirenkaat? Jos saisi esimerkkejä mitä tuollaisessa autossa tai vastaavissa ihmisillä on. Vai olisiko turha toivo, että käyttää samoja vanteita kesät talvet?

  • #2
    Ei ole pakollinen tuo rengaskoko. Ostat vaikka 205/55 R16 kokoisena renkaat kun on aika yleinen koko. Hyvät talvirenkaat tuossa koossa on noin. 600? hujakoilla. Samojen vanteiden käyttö kesät talvet ei ole oikein järkevää.

    Comment


      #3
      Kannataiskohan toiset vanteetkin ostaa sitten samalla autonhakureissulla. Hinta on varmaan vähän halvempi kuin Suomessa.

      Edit: Niin, auto olisi siis tulossa muuttoautona Suomeen.

      Comment


      • #4
        Audin alkuperäiset 16" alupallot on pyörinyt meillä talvella, renkaat kokoa 205/55/16.
        Renkaiden merkki Michelin X-Ice North ja hintaa niillä oli marraskuussa 2005 630e.
        Kaksia vanteita suosittelen minäkin. Kesäksi voit sitten ostaa jotkut 16"-20" sen mukaan miten paljon haluat lisää näyttävyyttä ajo-ominaisuuksien kustannuksella.

        Comment


        • #5
          Kyseiseen autoon ei missään nimessä kannata harkita 16" kokoa.Auton paino asettaa jo renkaalle omat rajansa.
          Rakenteeltaan 17" on jo ylipäätään paljon jämerämpi ja reagoi siten auton alla johdonmukaisemmin.

          Comment


            #6
            235/45-17 Nokia hakkapeliitta 4,toimii niinkuin nyt nastarengas yleensä.Kohtuullisen hiljainen ja pitää aivan tarpeeksi,kaikinpuolin ok.

            Comment


              #7
              Mahtaako noilla replica vanteilla olla kuinka suuri ero esim. alkuperäisiin? Niitä nyt näkyisi saavan Suomestakin aika kohtuu hintaan.

              Comment


                #8
                Kyseiseen autoon ei missään nimessä kannata harkita 16" kokoa
                Jos C4 Ässässä on alunperin 15" talvirenkaat, niin miksi A6 4.2 ei toimisi 16" vanteilla? Kahden talven kokemuksella menee ihan hyvin 16-tuumaisillakin. :-o

                Comment


                  #9
                  Jos oikein muistan kun niitä rengaskokoja katselin niin 16 tuumaa taisi olla minimikoko. Mutta lieneekö vanteilla silti eroja, että kaikkiin ei esim. jarrut mahdu vaikka halkaisija oliskin 16 tuumaa?

                  Comment


                    #10
                    Jos 4.2:ssa on samat jarrut kuin 2.7T:ssä (tai B5 S4, Allroad) niin on hyvin ronkeli vanteen mallille. 17-tuumaisissakin.

                    Comment


                      #11
                      Lauri vois täsmentää että minkä vuosimallin auto kyseessä niin helpottais arvailua huomattavasti (ja lisätä ko. tiedon samalls omaan profileen).

                      Comment


                        #12
                        Tuossahan tuo nyt olisi lisättynä profiiliin. Auto on siis vasta hankinnassa, mutta näin etukäteen selvittelen noita asioita. Toinen vaihtoehto voisi hyvinkin olla saman vuoden 2,7t, jossa siis näyttäisi olevan aika sama asia kyseessä

                        Comment


                        • #13
                          Lainaus..
                          "Jos C4 Ässässä on alunperin 15" talvirenkaat, niin miksi A6 4.2 ei toimisi 16" vanteilla? Kahden talven kokemuksella menee ihan hyvin 16-tuumaisillakin. :-o"


                          En tarkoittanut vanteen toimimista vaan renkaan.
                          Ehdottaisin kokeilemaan 4.2:sta jollain 205/55-16 koolla ja vastaavasti 235/45-17 renkailla..
                          Rakenne on "pikkasen" erillainen,,mutta jos tykkää ajaa vaan kahdeksaakymppiä ja ei huoleta äkkitilanteet niin mikäs siinä.

                          Comment


                          • #14
                            Jos ajelet talvella paljon (4.2 kone - vaatii pussia...) niin ulkonäonkin kustannuksella katselisin hiukan muotoilua - puhdistettavuuden kannalta. Jotta alut kestävät useamman talven siistinä on hyvä pestä suolaliemet pois silloin tällöin. Sopivan avoin, sileä, pyöreämuotoinen muotoilu helpottaa pesua/puhdistusta melkoisesti. Joskus myös sisäkehälle jää jäätä tms lisäpainoa.
                            Kohtuullisen tukevia aluvanteita saa 16-tuuman luokassa siinä 400 Euroa alkaen. Itsellä mahtuu jarrut juuri ja juuri alkuperäiseen 16-koon vanteeseen. Katso myös oikea ET tarkkaan, itselle Vianor kun möi 10 mm pielessä olevat vanteet...

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä tuli ongelmia 2.7T:n talvivanteiden kanssa, kun uusin etulevyt ja palat. Talvivanteina olivat Alessio Action 17" vanteet ja ei mahtuneet enää eteen. Kuulemma CMS C4 vanteet mahtuisivat pyörimään myös edessä, joten nyt menee tilaukseen nämä klik + 18" Nokia RSI kitkat.

                              Saapi nähdä keväällä, miten käy kesävanteiden kanssa (RS4). Mm. audin nuvolari replicat et35 eivät mahtuneet alle, prkl!

                              Comment


                                #16
                                Mika: Vaikka vanteista puhuinkin, niin renkaita tarkoitin. Ei mulla ollut mitään ongelmaa Ässän kanssa 195/65-15 tai 205/55-16 kitkarengastuksella jos ei nyt ajatella H-nopeusluokan liukkaan kelin pitoja. Nyt on 225/45-17 nastat ja ensimmäisenä talvena oli melkein huterompi kuin noilla 205 kitkoilla kun alla on pitävä pinta. Ajotapa vaikuttaa paljon enemmän omaan ja muiden turvallisuuteen kuin renkaan profiili tai rakenne.

                                Jouni: Uudet palat ja vanne ei sovi? Itselle (lienee samat jarrut) kokeilin RS4 replicoita (ET35 muistaakseni) ja eivät mene noiden jarrujen kanssa. Ainakaan uusilla paloilla.

                                Comment


                                • #17
                                  Hannu: Just, no sit kyllä alkaa jo hihat palamaan, mikäli kesävanteetkin joutuu uusimaan. Täytyy käydä pari kertaa radalla, niin kaippa sit alkaa vanteet taas mahtumaan alle :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Ainakin silloin kun meillä oli kotona (isällä) tommonen A6 4.2 siinä piti käyttää vähintään 215-leveätä rengasta akselipainojen takia ja tosissaan 8-sylinterisen offset on eri kun pikkukoneisissa eli "tavallisten A6 mallien vanteet ei käy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nykyään ässän alla pyörii RS6 8.5x18 ET30 replicat Nokian RSi 245/40-18 renkailla. Mukavan hiljaiset ja suuntavakaat ajella.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X