Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattron takaripustus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Quattron takaripustus?

    Tänään tuli käytyä katsastuskonttorilla hakemassa leima rekisteriotteeseen:) Edelleenkin olen tyytyväinen Suomen Autokatsastuksen palveluihin vai mikä se ex-valtionkottori nyt nimeltään olikaan. Meininki siellä on asiallista ja turhan pilkun viilaus loistaa poissaolollaan. Ainakin näin tuolla Espoossa Mankkaan toimipisteessä. Voin suositella kyseistä konttoria muillekin. Se hieman harmitti, että hintaa oli taas nostettu (49e, sis. pakokaasumittauksen), mutta minkäs teet...

    Iskaritesti meni läpi niin, että heilahti, pakokaasupäästöt ok ja jarruissakaan ei ollut heittoa oikeastaan yhtään, jopa kässäristä löytyi tehoja enempi, kuin riittävästi ja tasapaino oli kohdallaan. Katsastushenkilö totesi, että onpas hyvät jarrut wanhassa autossa.

    Taas kerran voi olla tyytyväinen katsastuksen lopputulokseen, kun en edes tehnyt mitään kuntotarkastusta autolle ennen konttorille ajoa ja laiskuuttani en viitsinyt edes pakokaasupäästöjä mittauttaa ennen katsastusta.

    Muuta sanomista autossa ei ollut, kuin aavistuksenomainen klappi oikean takarenkaan tuennassa. Katsastushenkilö epäili klapin olevan takapyöränripustuksen "ylätukivarressa", ilmeisesti siis tarkoitti sitä koiranluuta, joka on siinä vetoakselin yläpuolella. Minulla on epäilys, että klappi tulee kuitenkin pyöränlaakerista, kun se aikamoista jurinaa jo pitää. Sitä en kuitenkaan viitsinyt mainita katsastajalle sattuneesta syystä.

    Kuitenkin, jos klappi on tuossa koiranluussa/sen puslissa, niin mitähän uusi koiranluu maksaa ja onko niitä saatavilla (OEM) tarvikeosina?

    Minun akte-serveri on edelleenkin selällään eli olisin kiitollinen, jos joku ystävällinen sielu viitsi tsekata osan hinnan sieltä.

    Myös ehdotukset koiranluun hankintapaikasta kiinnostavat, jos sitä on tarvikkeena saatavilla.

    #2
    Koiranluulle tulee hintaa n. 120 eur kotimaasta tai 89 eur kerhon kautta.

    Comment


      #3
      Kiitoksia, laittelen koiranluun tilaukseen kerhon kautta, jos sille tarvetta on. Ensin kuitenkin vaihdan pyöränlaakerit ja tutkin, poistuuko klappi sillä operaatiolla.

      Comment


        #4
        Muistaakseni saa Lemförderinä myös tarvikkeena, mutta epäilen ettei sen halvemmalla kuin kerhokanavaa.

        Comment


        • #5
          Autosi on ilmeisesti varustettu vanhemman mallin tukivarsilla (443 505 351 N/352 N) jotka ainakin omien kyselyjen mukaan kalliimmat kuin uudemman mallin. Pörhön hinta 198e ja APC:llä tähän mennessä paras tarjous 170e/kpl. Jos kerhon kautta saa 89:n euroon kappale niin mulle heti pari, jos hinta koskee vain jäseniä niin ilmeisesti on tullut aika liittyä...

          Comment


            #6
            Tuo antamani hinta on todellakin uudemmalle versiolle.
            Vanhempaa pystyn järjestämään n. 155 e/kpl

            Comment


            • #7
              Teppo, vieläkö sun kautta saa tuota vanhempaa ylätukivartta?

              Comment


                #8
                Jos sama varsi kuin A6 -95 q:ssa, niin pitäsi löytyä tarvikkeena moog:in valmisteena. Muistaakseni liike oli Varaosamaailma. Hauska juttu sinänsä, ettei katalooki tuntenut kyseistä osaa A6 C4:een mutta 100 C4 kylläkin. Alkuperäinen varaosanumero on kuitenkin sama.

                Niin ja alkuperäisenä kyseisen palikan sisänivel maksaa erikseen ostettuna enemmän kuin koko "tukivarsi"!

                Comment


                • #9
                  Ei ole sama varsi, kun on tätä vanhempaa mallia jota ei edes Volkkarilta saa.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                    Jos sama varsi kuin A6 -95 q:ssa, niin pitäsi löytyä tarvikkeena moog:in valmisteena. Muistaakseni liike oli Varaosamaailma. Hauska juttu sinänsä, ettei katalooki tuntenut kyseistä osaa A6 C4:een mutta 100 C4 kylläkin. Alkuperäinen varaosanumero on kuitenkin sama.

                    Niin ja alkuperäisenä kyseisen palikan sisänivel maksaa erikseen ostettuna enemmän kuin koko "tukivarsi"!
                    Samainen osa käy myös vanhaan quattrolötköön... On meinaan juurikin sama kalikka myös siinä... Eli 100-200 quattrot ja V8 lötköt hoituu samalla varrella... Lemförder ja Moog tekee noita jälkimarkkinoille.

                    Comment


                    • #11
                      Ei käy ainakaan mun 1985 vuosimalliseen 200:een, kokeiltu on. Sitä ei saa kunnolla koriin kiinni, kun se pallonivelen tappi on lyhyempi tossa uudemmassa, oiskohan sellaiset 10mm.

                      Comment


                        #12
                        Eipä saa minultakaan tuota vanhempaa versiota, 2006 poistunut valikoimista.

                        Comment


                        • #13
                          Paikallinen Audi diileri käski ottaa yhteyttä Volkkarin Classic Parts Centeriin ja nyt odottelen vastausta sieltä. Yksi vaihtoehto olisi ottaa varsi irti ja lähteä varaosaputkasta ettimään sopivaa palloniveltä siihen.

                          Comment

                          Working...
                          X