Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takalasin pyyhkijä epäkunnossa (korjaussarja saatavissa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takalasin pyyhkijä epäkunnossa (korjaussarja saatavissa)

    Kun yrittää laittaa pyyhkijän toimintaan niin moottorin surraaminen kyllä kuuluu, mutta mitään ei tapahdu. Pystyisköhän tuolle itse tehdä jotain? En ole mikään "wanna be ruuvaaja", mutta jos helpohko homma niin voisi yrittää..

  • #2
    Kuulostaa siltä, että on mennyt vaihde rikki.
    Ei taida edes pystyä korjaamaan...jos siis on samanlainen rakenne kun noissa aikaisemmin avaamissani pyyhkijänmoottoreissa.
    Kannattaa käydä kyselemässä varaosaa/mahdollista korjausta paikalliselta BOSCH-myyjältä.

    Comment


    • #3
      ostaa uuden tai b-osa moottorin. Taitaa sama paska olla vähän jokaisessa VAG vehkeessä. Toisissa saattaa se pyyhkiä jäädä toiseen reunaan mitä toisissa. Omaan passattiin hommasin A3 audin moottorin. Taisin maksaa 20e. 20min homma vaihtaa.
      Ainakin tmi valkolta luulis löytyvän, jos ei muualta. www.tmivalko.fi

      Comment


      • #4
        Takalasin pyyhkijään on saatavissa virallista korjaussarjaa numerolla 8L0998711, joka kotimaassa kustantaa vajaa 60e tai kerhon kautta Saksasta 39e.

        Sisältää seuraavat osat:
        propshaft
        spraying jet
        gasket
        round seal
        joint pipe

        Siitä en tiedä auttaako tässä tapauksessa.


        Tämän näköistä kamaa kyseessä:

        Comment


        • #5
          Onko toi propshaft yhtä kuin vaihde, vai vain akseli?
          Anyway, toi Tepon mainitsema sarja on tarkoitettu korjaamaan ongelma jossa pissapoika ruikkii vedet verhousten sisälle.
          Tuo korjaa kait myös ongelman jossa akseli jumittaa moottoriin kiinni, joka voi myös olla ongelma tässä tapauksessa.
          Itse hommasin (tai työkaveri hommasi ensin itselleen) koko moottoripaketin tuolta tmivalkosta kunnes selvitin hänelle, että korjaussarja on olemassa.
          Yllättäen ne ei tienneet Laakkosella koko korjaussarjasta mitään, vaan väittivät että koko moottoripaketti pitää ostaa. Sitten vasta kun kaveri oli varaosanumeron kanssa käynyt tiskillä, niin tuota korjaussarjaa oli löytynyt jopa hyllystä.
          Sellainenkin juttu oli tuossa, että sen jälkeen kun olimme soittaneet Laakkoselle, soitettiin Traktoautoon Saloon kyselläksemme korjaussarjan perään, niin sieltä väitettiin sen sarjan käyvän vain A4:ään. Eli Passattiin sitä ei saa (työkaverilla siis Passat), koska siinä ei ole heidän mukaan sama systeemi.
          Noh, ETKAsta sitten vaan printit ulos ja itse vertailemaan. Osat on samat varresta moottorille saakka ja kyllä me ETKAsta sama korjaussarja löydettiin niin Passattiin kui Audiinkin.
          Eli työkaverilla on nyt se korjaussarja autossa jo kiinni mitä ei oikeasti ole olemassa joka kuitenkin kuuluu Audiin ja mulle on tulossa Passatin moottoripaketti... ;)

          Comment


          • #6
            Tuo sama korjaussarja sopii etkan mukaan mm. näihin peleihin:
            Audi A3, A4, A6
            VW bora, golf, lupo, passat ja polo

            Comment


            • #7
              Sarja käy suoraan vain Valeon moottoriin/pesuriin. Boschilaisen korjaus vaatii hieman säätämistä.

              Comment


              • #8
                Itse vaihdoin koko moottorin kun oli täysin pimeänä, 95e Merteililta. Tuli mielenkiinnosta avattua se vanha moottori ennen roskiin toimittamista ja kävi kyllä selväksi ettei sitä oltu tarkoitettu avattavaksi hajoittamatta koko kapistusta.

                Comment


                • #9
                  voi olla varsi vain halki jos kerran hurisee?!. omassani oli ostaessa,akseli vain pyörii mutta varsi ei liiku

                  Comment


                  • #10
                    Antakaa nyt diagnoosi mun kärrystäkin, vaikka olen 99,99% varma että moottori on rikki.

                    Eli kun tökkää viiksestä pyyhkijän päälle, sulake pysyy ehjänä ja tällöin myös 12V tulee moottorin liittimelle saakka. Eli ei ota mistään runkoon, eikä johto ole poikki.
                    Mittasin myös että maajohto on varmasti auton rungossa kiinni.
                    Moottorista ei kuulu pihaustakaan ja luonnollisesti varsi ei liikahdakkaan.
                    Pissapoika näytti toimivan normaalisti, eli ruikki nestettä lasille eikä verhousten sisään.

                    Comment


                    • #11
                      Entäs kun pissapoika ei ruiki takalasille vaan suuttimista tulee vaan pari pientä vaahtokuplaa? Moottori kuulostaa pyörivän. Kyseessä 2003 A4 Avant.

                      Ilmeisesti samaa vikaa esiintyy sekä B5- ja B6-malleissa.

                      Miten tuo A4 Avantin takaverhoilu puretaan siten, ettei rikota mitään kiinnikeklipsejä?

                      Comment


                      • #12
                        Olet korjaussarjan 8L0998711 tarpeessa, jonka sisällön Teppo on kuvaillut tuossa aikaisemmin.
                        Verhoilu lähtee helposti, jostain nurkasta (alanurkka paras aloittaa) vaan kiinni ja terävä nykäisy niin klipsit alkaa irtoilla. Muoviverhoilu joka makaa lasia vasten... sen kanssa vähän varovaisemmin ettei murru kun sekin on muutamalla klipsulla kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Tiskillä sanottiin, kun kysyin tuosta korjaussarjasta, ettei soveltuisi B6:een, ainoastaan B5:een (tiedon lähteenä ETKA). B6:een olisi tarjolla koko takalasin moottori (132 EUR).

                          Comment


                          • #14
                            Näin se kyllä näköjään ETKAn mukaan on... B5:n ja B6:n moottoreille on eri osanumerot.

                            Comment


                            • #15
                              Takalasin pesimen suuttimet vaativatkin putsauksen paineilmalla. Onneksi tuota varten saa purkaa peräluukun verhouksen.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaan tätä vanhaa viestiä, jos löytyisi ongelmaan ratkaisu.

                                A4 b6 mallissa takalasin pyyhkijän moottori vuotaa pissapojan nesteet ulos moottorin kotelosta eikä suuttimesta. Avasin moottorin ja tarkistin niin kupariputki on ehjä ja ei jumittunet mistä neste tulee suuttimelle. Osaisiko joku sanoa kuvan perusteella mikä tästä on rikki?. Tähän moottorin mallin, kun ei edes toi korjaussarja käy.
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Omassa kiesissä takalasin pyyhkijä toimii kuten ketjun avaajalla ... tosin pyyhkii jos kädellä hieman avittaa. Aloin katsomaan josko tuolle voisi tehdä jotain mutta tuli heti tenkkapoo kun en saa vartta irti. Pitäisikö sen irrota ulospäin vetämällä kun pultti on otettu irti?

                                  EDIT: Pitäisi - http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52464
                                  Viimeksi muokannut thompson; 21.7.2012, 13:09.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kikka 16?

                                    Vanha ketju, mutta... Onko kukaan modannut korjaussarjaa 8L0998711 niin, että se sopisi uudempaan 3c9 955 711/3c9 955 711 A/1K6 955 711 C moottoriin, jossa on pidempi akseli?

                                    Ajattelin, että katkaisisi tuon uuden putken ja tekisi siihen jatkoksen tinaamalla ohuen putken muhviksi päälle. Akselin sisäreikä antaisi tähän mahdollisuuden. Voisi kai siitä alkuperäisestäkin moottorista saada tuolla tavalla tehtyä vielä toimivan.

                                    Muistelen nähneeni jossain threadissa, että joku olisi tehnyt (vanhan) kuulakärkikynän säiliöstä moottoriin uuden messinkiputken, mutta tuo threadi on nyt hukassa minulta.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X