Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4(b5):een mcpersonit ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4(b5):een mcpersonit ?

    Onko kukaan väsännyt A3:n mcpersoneita A4:een ? Nimittäin olen kyllästynyt noihin nivelhässäköihin. Vaikka ajo-ominaisuuden voivat olla hiukan paremmat (a4), mutta remontti olisi personeilla varustettuihin huomattavasti helpompaa ja edullisempaa.

    Runkohan voisi olla hyvinkin samanlainen ja purkaamolta noita kolmosen kolmioita ja tolppia saisi kohtuudella :)

    Jos vaihto ei ole toteutettavissa helposti, mistä tänäpäivänä hinta/laatusuhteeltaan edullisin täydellinen tukivarsisetti ?

    #2
    Ottamatta kantaa itse muutostyöhön, lasketaanpa että vahvistettu tukivarsisarja maksanee nykyään luokkaa 400 euroa. Mikäli ne vaihtaa kaikki vaikka 100 tkm välein niin ei pitäisi olla hurja kustannus.

    Itse olen tahkonnut näillä monivarsiautoilla jo useamman vuoden (ja sataatuhatta kilometriä) enkä yhtään vartta ole omaan autooni joutunut vaihtamaan, tosin melkein kaikki olleet tuontiautoja. -98 Suomi-Passatissa alkoi 300 tkm paikkeilla jo pientä ääntä kuulumaan muttei sieltäkään katsastuksessa mitään vikaa löydetty.

    Comment


    • #3
      Joo, kustannuksellisesti ei mitään järkeä - ainakaan pitäis olla...

      Kuitenkin jos sinulla menee esim. yksikin ylävarsi väljäksi, on molemmat vaihdettava uusiin. Käytännössä myös jos pyörän laakeri menee, menee myös ylätukivarret vaihtoon samalla. Tähän syynä ylätukivarsien pultti, joka on lämmitettävä irti (samalla palaa suojakumit) :)

      No tämä vain tällaista filosofointia.

      Comment


      • #4
        Ite oon miettinyt kans mcpersoneita omaan audiin,joutuu turhan tiheään vaihtaan tukivarsia kun tulee noita kilometrejä niin paljon.
        A3:sta ei taida onnistua kun tuo raidetanko on a3:ssa alhaalla ja a4:ssa ylhäällä...mutta,käykö vanhemman a6:sen (c4) etutolpat,niissähän on yläpuolella tuo raidetanko.!?
        Kyllähän tuo etupään tuenta a4:ssa on susi systeemi...niin uraherkkä verrattuna esim.a3:seen...eipä se oo ihmekkään kun nuita kumipuslia on aina 4 yhellä puolella jotka antaa periksi.
        ps.muuten hyvä auto,mutta pilanneet järjettömällä etu-ripustuksella.

        Comment


        • #5
          Kunnossa ollessaan auto ei kyllä vetele.

          Comment


          • #6
            Joo, minä en ala käymään aiheesta juupas- eipäs keskustelua laisinkaan sillä molemmilla pääsee eteenpäin. Tarkoitus oli vain kysyä, että onko kukaan suorittanut toimenpidettä !

            Jos teillä sattuisi löytymään "luiden" hankkimispaikkoja (muitakin kuin Motonet), niin ilolla niitä hyödyntäisin.

            Comment


              #7
              Suoraan sanottuna ei ole mahdollista laittaa mitään perssoneita A4:ään ilman major-toimenpiteitä.
              omavalmistetukivarsia jne, yläpäiden muuttaminen oikeille kohdille, vetoakselit jne jne. sitten jos asiaan vielä sotkettaisi katsastus (josta en ala jeesustelemaan) niin siinäpä se.

              Comment

              Working...
              X