Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarruvaijerin kiristys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Käsijarruvaijerin kiristys?

    Kuinka coupen käsijarruvaijeri kiristetään?

    #2
    Siellä on kardaanin ja putkiston välissä, vaijereiden haaroitus kohdassa, mutteri jota saa kiristettyä. Täytyy vain ottaa pois tieltä se suojapelti pohjasta ja työkaluina pitkä jatko ja joku pieni räikkä taitto päällä tai "T-avain" . Olisko hylsykoko ollut 10mm ja aika pitkä hylsy pitää olla.

    Onko jarrupalat kuinka uudet? Jos et laita uusia paloja, niin ei kannata kovin paljon mutteria kiristää tai saattaa käsijarrun palautus huonontua kun joskus laittaa uudet palat. Itsellä oli kyseinen mutteri ruuvattu "tappiin" ja kun vaihdoin uudet jarrupalat, niin ei kässäri pelannut enään ollenkaan. Vaijeri oli liian tiukalla ja esti näin ollen satulassa olevan käsijarruvivun palautumisen lähtöpisteeseen.

    Comment


    • #3
      Ei tartte purkaa mitään, kunhan on oikeat vehkeet.

      1. Pitkä 10mm hylsy n. 7cm.
      2. Lyhyt jatkopala n. 3cm.
      3. Nivel
      4. Pitkä jatkopala yli 10cm.
      5.Itse räikkä

      Tässä järjestyksessä kun kasaa niin pystyy kardaanin sivusta kiristämään tuota, ilman mitään purkua.

      Comment


        #4
        moi

        käykö sama juttu audi 100..2.3 E mallii ei Quatro. vähä kiirus olis ja en jaksais viedä huoltamoon.

        Comment


          #5
          Käy paitsi, että on helpompaa, kun ei ole kardaani tiellä.

          Comment


            #6
            Ja vissiin se wanha nyrkkissääntö pelittää edelleen, että sillä kolmannella naksulla pitää ja hyvin?
            Ei esim. ensimmäisellä tai vasta viidennellä.

            Samalla kannattaa tsekata niiden vaijerien kunto. Tappelin ja kirosin joksus Coupe GT:n takajarruja, kun jäivät levyllisinä laahaamaan. Heitin peliin uudet vaijerit ja vot nehän toimii kuin uudet!

            Comment


              #7
              Jos käsijarrun käyttöakseli ja käsijarruvaijerit eivät jumittele, niin säätöön ei tarvitse _koskaan_ koskea. Eri asia tietysti, jos joku on sitä jo säätänyt pieleen, kun käsijarru ei ole pitänyt tai se on laahannut.

              Comment


                #8
                terve

                nyt ottaa kiinni 4 napsulla ja vaikka revin iha tappii nii ei vauhdissa pysähdy kyl,hidastaa vaan ja mäessä saa kovi kiskoo että pysyy..palta uudet ja satulat .vaiherit pitäis varmaa ostaa..eipä kesällä ku vaihoin satulan nii kiristäny liike enempää..vaihto vain..ottaa pattii..täytyy kattoo motonetista vaijerit..

                Comment


                  #9
                  Ota vaijerit orkkiksena. Tarvikevaijerit voi olla mitä kuraa tahansa. Ainakin omaan kulkineeseen maksoi muistaakseni 27 e kipale orkkisvaijerit.

                  Comment


                    #10
                    ookke

                    juuh kaipa sitten tai katoin motonetist 100 4.91--1994 (levyjarrut, 2/auto). . . . . . . . . . . . 24-2814 16.48 Euroa ??? eipä oo kallista..ku sais vaa aikaseks vaihtaa.pakko kyl ku muute noiki satulat jumittaa taas

                    Comment

                    Working...
                    X