Takalasinpyyhkijälle ei siis tule vettä. Vielä muutama päivä sitten toimi ihan ok, mutta nyt ei. Missäköhän vois olla vika? Nuppineulalla olen tökkinyt niitä suuttimia, ei pitäis olla tukossa. Pesimen moottorin ääni kuuluu kun pyyhkijän vivusta painaa, eli moottorissakaan ei kait ole vikaa. Pesunesteen pitäis kestää -20 C, joten ei sekään voi olla jäätynyt. Kun etulasille ja valoille tulee vielä hyvin pesunestettä. Tuli sitten mieleen, että oisko takalasin pyyhkijälle oma pesunestesäiliö? Ohjekirjassa ei kyllä siitä lukenut mitään, enkä sellaista etsinnöistä huolimatta autostani löytänyt. Auttakaa, kiitos!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takalasin pyyhkijälle ei tule vettä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Mulla oli viime talvena sama ongelma A3:ssa. Suutin oli tukossa ja vettä ei tullut. Itse luulin aluksi, että suutin oli vaan jäätynyt tukkoon ja kokeilin avata sitä pesuria käyttämällä. No loppujen lopuksi koko vehje lopetti toimintansa. Onneksi pesurista oli vaan palanut sulake, eikä moottori hajonnut.
Muista! Älä missään nimessä yritä liian kauaa avata tukoksia pelkästään pesuria käyttämällä (kuten minä tein), sillä jos nesteet ei pääse pihalle suuttimesta, niin ne voi valua pesurin moottoriin, ja se on sitten entinen vehje. Uusi moottori kustantaa esim. A3:een n. 300 ?:a.
Comment
-
Jep, kiitos vinkeistä ja neuvoista. Taidan viedä auton sittenkin vaan pikahuoltoon suosiolla, kun takuukin on vielä voimassa. Ei tarvii itte alkaa liikaa voimistelemaan tuon kanssa.
Comment
-
Tulipa eilen sitten vielä ennen huoltoon vientiä koetettua tuota takalasinpyyhintä. Tuli hyvin pesunestettä suuttimista! Tais vaan suuttimet olla vähän tukossa/jäässä, kun nyt taas toimii.
Comment
Comment