Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4/B6 äänieristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4/B6 äänieristys

    Onko kellään jakaa kokemuksia ko. auton äänieristyksestä ? Erityisesti rengasäänet edessä ovat sitä luokkaa ettei uskoisi, pari luokkaa vanhempaa B5 pahempia, eikä kehtaa edes verrata A6:seen.

    - Eki

  • #2
    En tiedä, millainen rakenne Audissa on, mutta kolmosmallin golffin sisälokasuojat päällystin sisäpuolelta siveltävällä Katepalin bitumiliuoksella muutamaan kertaan, samoin siäpuoliset osat lokarien alta. Jonkin verran vaikutti rengasmeluun.
    Kannattaa myös tarkistaa, ettei mikään läpivienti ole irtaallaan. Samaisessa kulkineessa oli matkustajan puolella ammottava 22 millin reikä apparin jalkatilassa valmiina sisätilan pistokeasennuksia varten 8)

    Comment


    • #3
      itse laitoin omaan autoon sisätilan lattioihin ja kaikkiin paikkoihin missä oli paljas pelti bitumimattoa. meni noin 4 laatikkoa(4 levyä/laatikko). ajo melu pieneni kyllä jonkin verran tarkoitus on vielä äänieristää kontti ja kaikki ovet.

      Comment


      • #4
        Paljonko 4 laatikkoa bitumimattoa painaa?

        Comment


        • #5
          Caddyyn laitoin kuljettajan ja matkustajan jalkatilaan ja rintapeltiin lumppumattoa niin ylös kuin sain. Pohjan vetelin ensin siveltävällä bitumilla, sillä epätasaiseen pintaan ei kannata laittaa levyjä, joitten alle kosteus pääsee, mutta ei kuivu. Parissa autossa on lattia ruostunut olemattomiin tuollaisten liimalevyjen alta.
          Lumppumattoa on helppo muotoilla ja tarvittaessa se voidaan poistaa, jos tulee kosteusvahinko.

          Tuulilasin alle kaukaloihin voi laittaa sellaista solukumipohjaista liimattavaa eristettä ja rintapeltiin konehuoneen puolelle on olemassa foliopintaista liimattavaa mattoa. Kyllä noilla kaikilla vaikutusta on.

          Roiskeläppien asennuskin pienentää osaltaan rengasmelua.

          Comment


          • #6
            sitä en tiedä kuinka paljon se bitumi painaa enkä kyllä välitäkkään.

            kyllähän bitumi menee kaareviinkin paikkoihin kun sitä lämmittää asentaessa kuumailmapuhaltimella. samalla se myös tarttuu siihen kiinni eikä irtoile.

            kyllähän jonkun paikan pitää kunnolla vuotaa jos sinne niin paljon vettä pääsee.

            tämä on ainakin mun mielipide, en sitten tiedä...

            Comment


            • #7
              Laitoin omaan audiini konepeltiin limattavaa mattoa:Tarkoitus maton laitolla oli ettei maali pala turbon kuumentaessa konepeltiä.Koneäänet katosi melko sivistyneeks.i kun laitoin noin sentin vahvaa tarrakinniteistä levyä konepeltiin kolme palaa.Levyssä oli alumiinifolio pinnassa hinta 4 levyä 32eur.
              Tarttuu kiinni kuin mikä ei saa irti kuin teräslastalla.

              Comment


              • #8
                Ei tuo B6 mikään maailman hiljaisin auto ole, mutta ei sen ihan älytöntä mekkalaakaan pitäisi pitää. Jos mittarissa on kilsoja enemmän, kantsii tarkistaa pyöränlaakerit, jos ne on lopussa, niistä tulee helposti ääntä.

                Comment


                  #9
                  Autohan on kohtuu hiljainen mikäli alla on kesärenkaat ja moottorin kierrokset (AVF, 1.9 TDI) eivät satu 1700-1900 välille. Mutta talvirenkailla (Misukan X-Ice jotain) paljaalla asfaltilla vollottaa kuin Lada aikoinaan kunnon vanhan ajan piikeillä.

                  En tiedä mistä ääni pääsee näin pahasti ryömimään, todennäköisesti se tulee "johtumalla" pyöränripustusten kautta. Pitää hieman tutkia asiaa tarkemmin kun ehtii, mitä eroa apurungoissa esim. B5 ja mitä löytyy sisälokasuojien sisältä.

                  Autolla ajettu 130 tkm:ia, pyöränlaakerit ehyet.

                  Comment


                  • #10
                    kyllähän jonkun paikan pitää kunnolla vuotaa jos sinne niin paljon vettä pääsee
                    Juu, toinen oli targa -mallinen 911 Porsche, josta tunnetusti vuotavat kattopalan tiivisteet. Toinen sen sijaan oli VW Caddy, jonka kori oli taatusti tiivis. Molemmista pelti oli vain "hävinnyt" bitumin alta, oli näet kosteus hiljaa hiipinyt liimauksestaan irronneen/hapertuneen levyn alla, kun ei ollut koskaan päässyt kunnolla kuivumaan. Sen verran iso hitsausurakka molemmissa (varsinkin osittain sinkityssä possussa), että liimattavaa bitumilevyä en auton lattiaan itse laita.

                    Comment


                    • #11
                      Paljonko 4 laatikkoa bitumimattoa painaa?
                      Uusimassa Autosoundissa (7-8/2006) oli testissä vaimennusaineet.

                      Tavallisen bitumimaton (NikeSound) punnittiin painavan n. 7,5 kg/m^2. Mittausten perusteella vaimennuksella saavutettiin -9dB vaimennusteho.

                      Testin voitti Dynamat Xtreme. Vaimennustehoksi mitattiin -8dB, mutta paremman kokonaisuuden turvin (asennuksen helppous jne.) Xtreme vei voiton.

                      Comment


                        #12
                        Pieniä parannuksia tehty, bitumimaton voittanutta ei ole. Suosittelen kaikille helppoa parannusta, akun takana on muoviset läpyskät jotka ovat ilmeisesti väärältä puolelta ajettavien läpiviennit lämmityslaitteen putkistolle ja jarrusylinterille. Näiden päälle kannattaa lattaa bitumimattoa, läpyskät ovat sen verran olemattomia. Samalla tuli lätkittyä mattoa konepellin pintaan, irroitettavan "villamaton" alle. Lopputulos ainakin "korvakuulolta" vaivan arvoinen.

                        Pyöräkoteloiden läpikäynti taitaa jäädä kesälle.

                        Comment


                          #13
                          Haulla löytyi vanha topicci ja nostan sen ylös kysymällä:

                          Mitä kannattaa laittaa 8L korisen kolmosen sisälokasuojiin, korinpuolelle äänieristeeksi? Bitumimattoa vai pehmeää äänieristemattoa? Pehmeää ajattelin laittavani, mutta kannattaako olla huolissaan kosteudesta? Ylimääräistä painoa en haluaisi turhaan lisätä.

                          Entä konepeltiin? Foliopintainen matto? Nythän siellä ei ole mitään äänieristettä.

                          Comment


                            #14
                            Konepeltiin voisi käydä suoraan oem äänieriste diesel mallista.

                            Comment


                            • #15
                              Itse laitoin A4 B5:een (TDi) konepeltiin foliopintaista bitumimattoa (2mm) orkkis vaimennusmaton alle peltiin kiinni, ja voin kertoa että noinkin ohuella matolla oli jo iso vaikutus moottorista tulevaan meluun. Voin suositella. Noin ohutta mattoa käytin koska en halunnut liikaa lisäpainoa konepeltiin.

                              Comment


                              • #16
                                Bussin pohjapanssarin eristeeksi laitoin tuota solukumityyppistä, pinnoitettua eristettä. Vaimentaa selkeästi peltisen ammeen kuminoita. Sopisi varmaan esim. lokarien korin puolen vaimentamiseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Samanlaista äänieristettä kuin Jarilla pohjapanssarissa, on minulla ovissa kuivalla puolella. Kerääkö tuo miten kosteutta märemmissä olosuhteissa? Tämän voin tietysti testata itsekin ylijäämäpalalla, mutta saadakseni tieteeliseen testiini hypoteesin, kysyn ensin foorumilta.. ;-)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X