Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 Replica vanteet A4:ään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 Replica vanteet A4:ään

    Eli olis ehkä hankinnassa uuden korimallin A4 Avant Quattro. Eniten houkuttelisi nuo RS6:n 5-puolaiset vanteet 18-tuumaisena kesärenkaille. Kysymys kuuluukin, onko noita vanteita mitenkään saatavaissa nelosen alle? Leveyshän on nelosen vanteissa 8" kun noissa replicoissa on 8,5", samoin ET-jako on eri. Vai onko myös tehty RS6Replican näköisiä vanteita jotka on "tarkoitettu" neloselle :)

    #2
    Kyllähän nuo yleensä sopii, tuon kokoinen leveyden muutos ei tunnu missään. Riippuu tietysti paljon ET:stä mitkä mahtuu. Vanneliikkeissä kyllä osaavat sanoa käykö vai ei.

    Tähänkin ne sopivat ;)

    Comment


    • #3
      Ïtse ostin tommoiset 5-puolaiset RS6:n vanteet vähän käytettynä. Ne olivat olleet just jonkun A4:n alla hetken, mutta palautettu liikkeeseen koska se ei sitten ollut A4:een riittävän hyvin sopineet. Rengaskoosta en kysellyt. Laitatin vanteet talvirenkaille Allroadiin eikä ne käyneet väärästä offsetista (ET35) johtuen siihenkään kun vasen etujarrusatula otti pinnaan kiinni. Parasta ostaa paikasta jolla on jonkinmoista takuuta sopivuuden suhteen että palautus ei ole ongelma. Itse kärsin ostoksesta vain rahtikulut jotka maksoin puoliksi myyjän kanssa.

      Comment


      • #4
        Kuten arvelinkin, niin noi näyttää tosi hyvältä nelosessakin :) Minkä koon renkaat tuossa kuvassa on alla? Olin ajatellut noin 225/40. Noin pikaisesti netistä löytyi settiä ainakin hintaan 620-700e.

        Olen aikamoinen vanneamatööri, mutta A4:n vakio on siis se ET35. Eli onko kaikista sopivin koko tuo ET35, huolimatta siitä että vanteen leveys kasvaa puoli tuumaa (jos kasvaa)?

        edit: jaahas, selvisikin mitä tuo ET tarkalleen ottaen tarkoittaa.

        Comment


          #5
          Mulla on 235/35 R19 renkaat tuossa.

          Comment


            #6
            http://www.murtonen.net/A4/original/29muokk.JPG

            Näyttää minusta varsin hyvältä tämänkin nelkun alla.

            Comment


            • #7
              Ainakin Autotekistä löytyy RS6-replicoita useammassa eri koossa. Pitäisi varmasti löytyä sopiva setti.

              Comment


                #8
                Jossain Parts&Service magazinessa (1/06?) oli OEM "RS6 replicat" S-line -nimellä. Löytyi uuteen neloseenkin... Koko muistaakseni just 18".

                Comment


                  #9
                  Olen aikamoinen vanneamatööri, mutta A4:n vakio on siis se ET35. Eli onko kaikista sopivin koko tuo ET35, huolimatta siitä että vanteen leveys kasvaa puoli tuumaa (jos kasvaa)?
                  A4:een saa nuo RS6-malliset vanteet ihan tehdastilauksena jolloin koko on 8x18" ET43, itselläni ne on alla talvivanteina. Jos haluaa että vanne tulee mahdollisimman ulos ja kivet hakkaa kyljet niin ET luokkaa 25 olisi sopivampi... Itselläni on takana 10mm spacerit jotta tulee suunnilleen yhtä lähelle lokasuojan reunaa kuin edessä.

                  Replicana on saatavissa ainakin ET-vaihtoehtoina 35 ja 42, joista ulkonäön kannalta ET35 lienee suositeltavampi. Vannecenterin vaihtoehtoina näyttää olevan ET33 ja 45. Myös 8" näyttäisi olevan yleinen leveys paitsi Eurovanteessa.[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Yleisin leveys taitaa olla kuitenkin nuissa rs6-replicoissa 8", siis 18" kokoisina. Ja et35 on yleisin.

                    Löysin ison etsimisen jälkeen ko. vanteet 8,5x18 et30 kokoisena. Tulee just sopivasti lokarin kaaren kohdalle. Renkaat 225/40 kitkat.

                    ps. tuo paketti vois olla myynnissä.... ;)

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on sitten oikeasti vanteet tilauksessa, joten: Onko noissa eri valmistajien RS6 Replicoissa jotain eroja. Ilmeisesti ainakin Alessio ja Ruotecompany tekee niitä. Ainakin toisissa kuvissa väri näyttää vähän vaaleammalta, liekö sitten vain valosta johtuvaa eroa? Minun silmäni oli myös havaitsevinani että toisissa kuvissa nuo kulmat puolakohdissa ovat terävämmät kuin toisissa, vai huijaako kuva taas?

                      https://www.gpmesiranta.fi/cgi/vanne...ancouver_2.jpg

                      http://rengasturku.mercuriusonline.c...0/20/O_305.jpg

                      Comment


                        #12
                        Taitaa vaan kuvat valehdella...

                        Comment

                        Working...
                        X