Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 käsijarrun vaijerin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 käsijarrun vaijerin vaihto

    Ei mennyt katsastuksesta lävitte kun ei toinen puoli jarruttanut oikeestaan yhtään. Tutkin tossa asiaa ja vaijerihan oli ihan jumissa. Nyt tarttis sitten saada se vaihdettua. En oikein päässy käsiksi vaijerin jarrukahvan puoleiseen päähän auton alta enkä sisältä.
    Miten saa vaijerin vaihdettua? Ei kai tota varten tarvi pakoputkee irti ottaa?

  • #2
    Pakoputken suojapellin kun poistaa kardaanitunnelista, niin pääsee käsiksi vaijerien etupäihin. Onhan se kieltämättä ahdas paikka, mut ainaki omassa sain laiteltua uudet vaijerit kardaania tai pakoputkea irroittamatta.
    Suosittelisin vaihtamaan molemmat vaijerit samalla. Ensinnäkin sen takia, että se on kätevä tehä samallakertaa, ja toisekseen siksi että se "ehjä" vaijeri on kuitenkin kohta jumissa, kun oletettavasti yhtä vanha osa kuin tuo rikkonainenkin.

    Comment


    • #3
      Tossa viikonloppuna ehdin kattella vähän tota ja vaikutti sen verta hankalalta että jätin vaijerin vaihdon ammattilaisten hommaks kun auto on kuiteski menossa ens torstaina korjaamolle.

      Comment


      • #4
        On myös mahdollista, että jarrusatulan käsijarrumekanismi on vaijerin lisäksi jumissa, eli kannattaa varautua siihenkin. Itselläni oli molemmat käsijaruuvaijerit ja satulat vm -92:ssa korjattava.

        Comment


        • #5
          joo,ja kannattaa tehdä korjauksen yhteydessä rasvanippojen asennus samalla,minä tein foorumin ohjeiden mukaan,eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia edes talvikäytössä...

          Comment


          • #6
            Huomenna meen hakeen auton. Vaijerit ja jarrupalat oli vaihdettu, muuta ei ollut jumissa mutta tarttee pitää mielessä toi jarrusatulan mekanismin jumi ongelmat jos tulee vielä ongelmia.

            Comment

            Working...
            X