Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pohjapanssareita? (alumiini tms.)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko joku hommannut näihin vanhempiin koreihin (typ81/85) pohjapanssareita? Löytyykö valmiina? Tai minkä auton panssari mahtaisi olla parhaiten soviteltavissa?

    Comment


      Sullahan pysyy työkalut sen verran hyvin hanskassa, että äkkiäkös sipaset itse sopivan? Ei toi mun KOY Sheriff esimerkiksi kovin monimutkaiselta näytä.

      Comment


      • Ajattelin että pääsis pienemmällä vaivalla, kun hakis kaupasta valmiin osan. =)

        Comment


        • Alkaa vanhaksi tulemaan? :D En valitettavasti pysty auttamaan tuossa panssariasiassa :)

          Comment


          • Onko b5 S4:n pohjapanssari jotenkin erikoinen vai käykö siihen jonkin normaalimallin panssari? Kun ei tunnu eri valmistajien sivuilla olevan mainittu erikseen s4:n sopivaa panssaria.

            Comment


              Tuli tuossa joku pari viikkoa sitten laitettua alle toi Ravolarin pohjapanssari. Aikalailla se pari viikkoa on jää ja lumikökköjä tolla tullut hajotettua tiellä. :) Oli viikonloppuna känny mukana, nii napsasin parit kuvat. Pari huomioo on kyl sit. Asennus oli kyllä aika helppo, vaikka reikiä joutu poramaan, mut saapahan siihen kiinni minne haluaa. Keväällä täytyy koneistaa kiinnityspisteisiin niittimutterit. niin tulee vieläkin parempi kiinnitys. Kaveri tosin olis hyvä olla mukana sovitteluvaihees. :D Sit jos on turhan matala auto, kuten mulla ei ole, niin sehän madaltaa parisen senttii lisää...eli multaki varmaan tuo lähtee sit kesäks veks, ehkä. :)
              http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/pohjap/


              Ps. Jep, kyllä se ottaa kiinni downpipeen, et jotain täytyy viel sen osaltaki ehkä modata. :)

              Comment


                Tuo oma pohjapanssari (ikuisuus)projekti eteni taas eilen, ja panssareita tuli valmistettua pieni koesarja.

                Omaan autoon (C5 2.8q) panssari oli oikeastaan plug & play, eli ei muuta kuin kiinni ja kovaa ajoa. B6 1.8T:n kanssa joutui vähän soveltamaan, andre_ voi varmaan kertoa siitä vähän enemmän. Panssari on 3 mm merialumiinista tehtynä kohtuullisen jämäkkä, ja tuonne takapään kiinnitykseen olisi ehkä syytä laittaa vaimennus-/eristinkumit väliin. Omassa autossa en kyllä tämän suhteen havainnut mitään ongelmaa.

                Etukulmathan tuossa jää vielä paljaaksi, mutta sinne on kehitteillä omat palat. Halutessaan nuo kulmat voi silpoa orkkimuovista ja niitata ne tuohon panssarin kylkiin kiinni.

                Ohessa muutama kuva, ja täällä lisää.
                Attached Files

                Comment


                • Sehän on ihan tehtaassa tehdyn näköinen! Luulis, että sama käy S4/V6 B5q:hun? Ilmoitan välittömän mielenkiintoni aiheeseen.

                  Comment


                    Kyllähän tosta yksi sulle liikenee. B5 ja C5 ei pitäis olla oleellista eroa, ne orkkismuovitkin on muuten samanlaiset, paitsi B5:ssa on pienemmät nuo "kylkisiivekkeet".

                    Comment


                    • Menisköhän tollanen A4 B7 2.0Tq:n alle? Voisin olla kiinnostunu jos sulla on viä noita ylimääräsenä..

                      Comment


                        Enemmänkin jos noita värkkäät ja jaksat lähetellä, niin täällä olisi myös mielenkiintoa. Ei muuta kuin kimppatilaus-threadia pystyyn. ;)

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                          Menisköhän tollanen A4 B7 2.0Tq:n alle? Voisin olla kiinnostunu jos sulla on viä noita ylimääräsenä..
                          Eiköhän se sinne B7:n alle mene, lienee aika identtinen B6:n kanssa?

                          Mun laskujen mukaan kaikki tällä kertaa tehdyt on löytäneet jo ottajansa, tai on ainakin varattuna. Teen näitä jossain vaiheessa lisää vähän enemmänkin, jos kiinnostusta on. Jonkinlainen kimppatilaus olisi varmaan hyvä idea.

                          Comment


                          • Eiköhän se sinne B7:n alle mene, lienee aika identtinen B6:n kanssa?
                            Juu sama muovin lirpake sielä on molemmissa malleissa.. Niin tulikos toi sun valmiste myös laatikon päälle? Kun kimppa aikanaan tulee niin taidan olla messissä..

                            Comment


                              Toi panssarihan ei tuu vaihdelaatikon alle vaan siihen tulee erikseen panssari (toikin tais olla mallinnettuna).. tosin kun ei orkkiksenakaan vaihdelaatikon alle oo panssaria quattroihin niin itse vähän funtsailin että kannattaakohan sitä edes laittaa. Tänään käytiin alpin kanssa (tarvi kaverin kun ti-hallin nosturi oli vähän epäkunnossa) ihmettelemässä autoa alhaaltapäin ja asensin tollaset etrasta ostetut ja 20 millisiksi modatut tärinänvaimeintimet tonne apurungon kiinnityksiin, kun toi apurunkokin on puslien varassa niin pääsee tosta vähän elämään. Ja tietty senkin takia että tais vähän ilmastoinnin letkun liitin ottaa osumaa panssariin kun moottori kallistuu kuormituksen alla, niin sain nytten ton panssarin vähän alemmas, pitänee totakin tutkailla josko toi vaatii toimenpiteitä panssarin designiin. (toi ac:n letkun liitinhän on sellanen että sen voi asentaa mihin asentoon vaan niin mun autossahan se voi olla alempana kun muissa 1.8T/2.0T)

                              Toi mun oli ihan ensimmäinen noista panssareista (kuvissa se missä on vaan yks pakoputki auton alla..) niin tossa on vähän ronski toi jäykisteuritus ja muutenkin tota asentaessa huomasin että takapään kanttaus sotii vähän apurungon muodon kanssa. Auton alta huudellen reklamoin asiasta alpille ja yhteen panssariin kerkesi tulemaan jo pieni muutos tuon tiimoilta. Evo-versio on siis piirrustuspöydällä. Tosiaan myös jouduin modaamaan tohon yhden reijän jotta kiinnitys onnistui siihen ahtoputkipalkkii edestä keskeltä, tämä juttu myöskin löytänee itsensä siihen evo-versioon. Myöskin noita sivujen siivekkeitä ois tarkoitus mallintaa ja mahdollisesti tehdä alumiinistä joskin niiden muoto on hieman haastava tehtäväksi käytettävissä olevilla koneilla.. ihan vaikka laittais ammattimiehen töihin siis.

                              Huomattavan kevyt toi on siihen sheriffiin verrattuna ja hyvin tuntui toimivan kun sitä koeponnistin hallin pihalla olleessa joskin pehmeässä 15cm hangessa ja siinä olevissa aurauskasoissa. Tota protoversiota vähän muokkasin käsikanttauskoneella niin kyllä se aika vahva tuntui olevan vaikkakin oli koneenkäyttäjäkin varsin vahva ;-)

                              B6/B7 kiinnityksissä sais olla jotkut mutterit etureunassa mitkä pysyy omillaan kiinni varsinkin jos ne sivusiivekkeet niittaa kiinteesti kiinni, tai sitten saa olla aika ilmiömäisen notkeat kädet että saa pidettyä vastaan niitä muttereita kiristäessä. Itelle valmistin tollaset lattaraudasta. Tosin noikin vois tehä alumiinistä ja asentaa rosteriruuveilla niin luulis että irtoaakin ehjänä. Toi materiaalihan on samaa mistä tehtiin noin vuosi sitten mun kesävanteisiin keskikupit/-lätkät jotka kiillottelin peilipinnalle eikä ne juurikaan miksikään muuttuneet vaikka vanteilla suolatuilla teillä ajoinki, vanteet tosin vähän pääsivät hapettumaan.. eli siis varmaan tossa matskussa kierrekkin kestää.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut andre_; 15.1.2012, 23:16.

                              Comment


                              • Tänne kans B6 käypänen, kitoossh.

                                Comment


                                • Melko varma ostaja olisi tiedossa B5:een käyvälle, riippuen vähän minkalaista hintaa tuosta pyydät.

                                  Comment


                                    Ei näytä lainkaan pahalta. B6:een sopivalle panssarille olisi tarvetta.

                                    Vielä kun saisi sopivat asennusrojut mukaan...ja olisiko muuten mahdoton idea tehdä öljypropun kohdalle reikä, joka mahdollistaisi öljynvaihdot panssaria irrottamatta (tai voihan sitä toki ostaa öljynvaihtopumpun) :).

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                                      Vielä kun saisi sopivat asennusrojut mukaan...ja olisiko muuten mahdoton idea tehdä öljypropun kohdalle reikä, joka mahdollistaisi öljynvaihdot panssaria irrottamatta (tai voihan sitä toki ostaa öljynvaihtopumpun) :).
                                      Tohon on mitoitettu 1.8T:lle öljynvaihtoreikä mutta noiden jäykistysten takia jäi tekemättä.

                                      Comment


                                        Öljynvaihtoreikä onnistuu, täytyy vain mitoitella nuo jäykisteurat niin ettei osu aukotustyökalun alle. Mitenköhän tuon kanssa toimisi joku sivuun käännettävä luukku?

                                        Yllättävän hyvin toimi muuten tuo jäykisteurien teko 3 mm merialumiiniin. Kyseinen työkalu on omavalmiste, jonka suunnittelin aikanaan yhteistyössä firman entisen levytyökeskusspesialistin kanssa :)

                                        Comment


                                          Loistavaa, saatavuus- ja hintatietoja odotellessa.

                                          Eipä tuo öljynvaihtoreikä mikään kynnyskysymys ole, mutta toimiskohan esim. ihan yksinkertainen ratkaisu: takapuolelle hitsaten latat kierteillä/muttereilla, ja irrotettu alukappale siihen päälle parilla-neljällä pultilla. Tai sitten tekee pyöreän sopivan kokoisen ja lyö tyyliin viemäriputken päätytulpan suojaksi ;). Tai unohtaa koko aukon.

                                          Comment


                                          • Pitäisi itsekin varmaan tuollainen alumiininen pohjapanssari hankkia. Kerran pari olisi sillekin ollut jo tarvetta, kun keskellä tietä ollut sen verta isoja lumi/jää kökkäreitä, että ottanut johonkin kiinni. Ja kiertämään ei ole pystynyt.

                                            Tuohon D3 A8:siin tuskin löytyy harrastelija piireistä minkäännäköistä versiota, ja ehkä tarvikemallinakin hyvin heikosti. Täytynee mennä marmorilta kyselemään.

                                            Comment


                                              Löytyy D3 koppaan kyllä aftermarkettina samaa, mitä itelleki tilasin.

                                              Comment


                                                Kiinnostusta olisi!!!
                                                Öljyreikä ei ole pakollinen.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                                  Löytyy D3 koppaan kyllä aftermarkettina samaa, mitä itelleki tilasin.
                                                  Ja tuo pohjapanssari oli alumiinia? Mitä maksoi ja mistä ostit?
                                                  Itsellä ei tosin ole juurikaan intoa alkaa itse asentamaan, kun ei nostureita tms. ole käytettävissä. Eikä varsinkaan hirveästi kiinnostaa alkaa sovittelemaan ja porailemaan mitään ylimääräisiä. Eli saisi olla aikalailla plug'n'play tyylinen ratkaisu. ..marmorilta?

                                                  Comment


                                                    Mitään alumiinia, ku komposiittimuovia. :) Marmorilta varmaan löytyy semmoinen bolton ratkaisu varmasti

                                                    Comment


                                                      Karter.ru (kts. linkki sivun yläreunasta) löytää noita metallisia panssareita A8:iin mutta niitä ei oo Koivusen luettelossa, liekö luettelo liian vanha tuntemaan noita?? Luulis että ois Venäjällä tarvetta A8:n pohjapanssareille kun on sielläkin suosittu auto nelivedon ansiosta. Fixus-liikkeestä jne kyselemään noita.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Jostain kun saisi kilpamalleissa käytettävien pohjalevyjen piirrustukset, saisi koko auton pohjan peittoon kerralla.

                                                        Comment


                                                          TDI/muut 5syl C4 quttroon ei ole koy serifin laatikon panssaria saatavilla mutta etuvetoon on. Mahtaako tuo sopia?

                                                          korjattu paha asia virhe poijes.

                                                          EDIT:
                                                          TDI/muut 5syl C4 quttroon ei ole koy serifin laatikon panssaria saatavilla mutta etuvetoon on. Mahtaako tuo sopia?
                                                          Tilasin tuon etuvedon laatikon suojan ja menee paikoilleen modattuna tai ilman kunhan saapuu.

                                                          EDIT2:

                                                          Laatikon suoja sopi hyvin paikoilleen. Ainoastaan takareunan kanttia hieman oikaisin ettei ota katteihin kiinni ja samalla lisäsin lähelle takareunaa 30x3mm latan vahvikkeeksi.
                                                          Viimeksi muokannut retulainen; 29.1.2012, 20:00. Perustelu: oma moka pois, EDIT, EDIT2.

                                                          Comment


                                                          • Sain vihdoinkin itselle värkättyä tuohon 80:seen pohjapanssarin. Minibudjetilla mentiin eikä hinnaksi tullutkaan kuin pari kymppiä. Tarvikkeet romuttamolta vähän toista kymppiä (ja niistä jäi vielä ylimääräistä), muutama poranterä ja rälläkän laikka.

                                                            Materiaalina on 3mm sinkitty teräslevy, Paksuseinäinen neliöputki ja lattarauta.

                                                            ja tuossa lopputulos:
                                                            http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3413602.jpg
                                                            http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3413603.jpg
                                                            http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3413604.jpg
                                                            http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3413605.jpg

                                                            Ei mitään hifistelyä, mutta eiköhän se öljypohjan suojaa muultakin kuin jääkokkareilta.

                                                            Taivuttamisen kanssa oli kotikonstein vähän ongelmaa ja sen takia piti taittokohtiin tehdä rälläkällä viiltoa, jotta sai väännettyä oikeaan kulmaan. Lähinnä niiden viiltojen aiheuttaman heikennyksen takia on puolestaan nuo lattaraudasta tehdyt kulmatuet vahvistamassa.

                                                            Poikittain oleva neliöputki nojaa apurunkoon. Ideana on, että se ottaa alta tulevassa iskussa voimia vastaan ja helpottaa apurunkoon tulevien kiinnitysruuvien ja holkkien saamaa iskua.

                                                            Öljynvaihto reikää ei ole, vaan ajattelin kokeilla sellaista taktiikkaa, että nostan oikeaa takakulmaa ja valutan ölpät panssaria myöten pois.. Aika näyttää miten se toimii, mutta ei ole huomisen murheita kun juuri ennen panssarin värkkäystä vaihdoin öljyt.

                                                            Vähän modailua joutuu vielä tekemään kun tapahtui se mitä pikkaisen pelkäsin, eli jostain syystä ottaa ikävää resonanssia tietyillä kierroksilla. Onneksi 80 rajoitusalueella sattuu kierrokset sopivasti eikä tule värinöitä, mutta pitää silti jotain kumeja miettiä väliin ja tarkistaa ettei ole pakoputki joka tärisyttää.

                                                            PS. painoa tuli niin vähän, että yksin pystyi asentamaan, mutta eihän tuo ratkaisu silti grammanviilaajille sovi...

                                                            Comment


                                                            • Laitetaas yksi omakin kuva tuosta Aleksin tekemästä panssarista. Hyvin se istuu, vähän jäi tuo taaempi kiinnitys "ilmaan", kun jäi kantamaan jostain keskeltä, mutta ei se menoa haittaa.
                                                              Voisin laittaa andren tapaan jotkut kumit sinne väliin.

                                                              Jossain vaiheessa joutuu varmaan ne muovisen pohjapanssarin kulmat leikkaamaan ja liittämään tuohon. Ei sieltäkään lumi tms. pääse sitten vääriin paikkoihin.

                                                              Jos tuosta tulee isompaa tilausta myöhemmin, niin vaimon autoon joutuu varmaan samanmoisen hommaamaan... :)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X