Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Missä hinnoissa sellanen komposiittimuovinen liikkuu? Ja onko laatikon alle ylettyvä malli?
135e noi kustantaa. Ja saa viel tukevasti kiinnikin. Kuten andre sano, lähes plug n play. En tiiä, ei taida laatikolle olla omaa kai.
Pitää kysellä klubin foorumilla.
Koy Sherifi tuli asennettua eikä ollu ihan helppo homma. Auto miihin asennettiin oli ´02 A3 1.8TQ.
Puskurin alaosa piti ottaa pois jotta etupuolen tukiraudat sai paikalleen. Puskurin alaosan takaisin laittaminen oli hankalaa ku aina joku välijäähdyttimen ohjainmuovi härpäke kinnas sitä millon mihinki suuntaan. Panssarin takaosan sai kiinni helposti mutta etuosan reikiin ei edes yritetty kiinnittää vaan tehtiin uudet reiät siihen kohti mihin etupuolen tukipalkki saatiin menemään. Itsellä vielä Webaston osia edessä niin oli värkkäämistä. Mutta kun on kertaalleen tullut asennettua niin sittenhän se siellä köllöttelee, ei rämise turhia vaan suojaa niinku pitääki.
Emännän passattiin hommattiin TTP Group Oy:lta pohjapanssari edullisesti. On muovia, komposiitti/lasikuituvahvistettua(?) mutta jämäkän oloinen tekele. Orkkispahvin paksuus mittauspaikasta riippuen ~1,5-2mm niin tämä on 1mm paksumpi. Hintaa kertyi 74€. Samasta paikasta on saatavana myös vahvistettua mallia mutta siitä en tiedä sen enempää.
Uusi panssari odottaa asennusta eli siitä en vielä osaa sanoa mutta aika identtiseltä näytti kun vanhaan vertaili. Audiin meinasin jossain vaiheessa hommata samanlaisen tai ehkä vahvistetun riippuen hinnasta. Jos kimppa kiinnostaa niin ehkä vieläkin halvemmalla voisi saada.
Itse hommasin eBayn kautta HDPE muovisen panssarin ja hyvin istui ainakin B5:een. HDPE on samaa materiaalia mitä mm. lumikolat yleensä on. Aika samanoloinen kuin tuo Miken esittelemä. Hieman paransin tuota omaani siten, että kiinnityspisteisiin liimasin korilaatat kiinnityspisteisiin ja solukumia vaimennukseksi sisäpuolelle. Kiinnitys sitten ihan pulteilla, nuo dzus-pultit ei oikein herättänyt luottamusta. Ei sitä panssaria niin usein tarvitse irroitella...
En tiedä onko oikea aihe, mutta voiskohan joku jeesata hiukan? Mulla oli B7 Avant renkaiden vaihdossa ja vasemman etupuolen nostokumi oli sen verran vinossa että pohjan sivusuoja lohkesi ja halkesi että nyt siinä on nyrkin kokoinen reikä. Katsoin että tuo pohjan "sivusuoja" on kaksi osainen, eturenkaan takana pienempi osa ja pitempi koko kyljen pituinen osa. Mitkäköhän noiden suojien varaosakoodit ovat ja olisiko kenelläkään näyttää räjäytyskuvaa noista pohjan suojista?
Olen yrittänyt etsiä -92 (olikos tuo nyt se B4 korimalli) 80 quattroon pohjapanssaria, mutta ei tunnu löytyvän, joten pitää ruveta soveltamista miettimään...
Tuolta Karterin sivuilta löytyy vanhempaan 80:een pohjapanssari http://karter.ru/site/catalog/result.php?SECTION_ID=279
Kuinka iso ero noilla korimalleilla mahtaa olla keulan rakenteissa? Eli saisiko tuollaisen helposti ranetettua paikoilleen? Toisaalta Koivusen luettelo ei tunne tuota ollenkaan, joten lieneekö edes mahdollista saada Suomesta...
Koivusen luettelosta löytyy kuitenkin saman ikäiseen 100 malliin panssari. Saisikohan sen helposti sopimaan tuohon kasikymppiin? Vai onko rakenteet aivan erilaiset?
Vai pitääkö vain itse ruveta pellistä vääntämään... Tuossa V6:ssa tulee öljypohja niin pelottavasti alas ja eteen, että jotain suojaa siihen pitäisi saada.
Oisko jollain antaa motonetin osanumeroa tai muuta vinkkiä miten noita löytää kun motonetissä eivät osanneet auttaa ja nippelihyllyssä missä on vastaavia natsoja ovipahveille ym. ei ollut. Marmorilla on ihan sika kalliit noi. Muoviset/metalliset maksaa 4/5€ kipale.
Osanumeroa ei ole, mutta sieltä nyt löytyy muiden "nippeleiden" vierestä. Ainakin Jyväskylässä ne on siellä missä on kaikenlaisia kiinnikkeitä eri automalleihin. Lähistöllä on myös O-rengassarjoja ja muita vastaavanlaisia kokoelmia. Tai sitten niillä ei siellä niitä ole jos sieltä samasta osastosta ei löydy.
Motonetissa Dzus pultit kalliimmat kuin Tepolta. Katselin ja totesin, ettei se mielestäni kovin kestävä kiinnitys ole ja otin ihan pultit ja levyyn laitettavat vastakappaleet siitä Motonetin hyllystä. Ei sitä niin usein irrotella etteikö muutamaa pulttia jaksaisi kiertää auki.
Oman tilasin virosta ravolarilta. Vaikutti kyl hemmetin jämäkältä käteen ku tuli tänää noukittua terminaalista.
Kaikki kehui Viron audiclubiin foorumilla kun kyselin. Reikiä ei ole valmiina, joten työkalujen on syytä pysyä käsissä. Toisaalta ihan hyvä niin, saa ainaki ite vähä katella miten ja mihi laittaa kiinni.
Kävin tänään kysymässä noita Koy Sheriffin panssareita paikalliselta fixus myyjältä A4 B7 2.0T quattroon. Sanoi että quattroon ei ole ollenkaan saatavilla kyseistä panssaria??? Käykö vaikka normaalin 2.0 moottorin panssari Mun autoon vai mitä siihen kannattais tilailla??
Askithan on sinänsä samanlaiset panssarin osalta, mutta OEM-asennuksissakaan ei ole suojaa quattron laatikolle. Johtuneeko laatikon lämmöntuotosta vai mistä? Suomen oloissa voi varmaan hyvin pitää panssaria laatikonkin suojana, etenkin talvella. Kesäksi laittaisin kuitenkin jonkinlaisen lämpötilamittarin laatikon kylkeen nostaakseni tietämyksen tuomaa tuskaa jos panssari alla olisi.
Nyt tarttis pikaista apua; Auto on nosturilla ja pitäis tuollainen koy sheriffin panssari laittaa kiinni. Miten v*tussa tulee kiinni tuo etureuna? :S Ei tuo J-kirjaimen muotoinen kiinnike kyllä sovi tuonne mitenkään kiinni =/ Edelliseen B6:een tällaisen laitoin vielä itse kiinni muutamia vuosia sitten, mutta ei muista enää, että miten sen kanssa kävi. Muistaakseni onnistuin sen jotenkin kiinnittämään... HELP!
Huomasin juuri, että moottorin alasuojamuovi repsottaa takaosastaan irti ja siellähän on sitten sitä jäätä ja lunta kilokaupalla. Jos ajelee ilman tuota, onko siitä muuta haittaa kun se että paskaa konetilaa mahdollisesti alakautta? Pitänee ottaa vaihelootankin muovi irti, se muistaakseni antaa ihme ääntä jos on ilman moottorin alasuojaa.
Janille kiitos vinkistä, täytyypä laittaa nuin.
Oli muuten aika järkyttävä määrä lunta ja jäälohkareita kerääntyny tuonne alamuovien alle tukivarsien väleihin ja vaikka mihin. Alkaa tuntua siltä että melkein viisaampi talvet ajella ilman muoveja, eipähän jää niin paljoa jäälohkareita ihme väliköihin kiinni.
Myös pakoputkenpäiden ja takalokarien välit näyttää olevan otollisia paikkoja kerätä jäätä. Melkoista resonointia saa aikaan jäät oikeissa väliköissä. Varmaan tuo kylkimyyryinen kulkusuunta edistää omalta osaltaan lumien kerääntymistä, jotka sitten myöhemmin jäätyvät sopiviin paikkoihin.
Tuo andre_:n linkittämä kuva tuli asennusohjeena mukaan. Siinä käskettiin kiinnittämään nuo koukut johonkin jäähdyttimen osaan, mutta itse en kyllä kohtalaisellakaan englanninkielen taidolla selvittänyt, että mistä oli kysymys. Muistan edellisen audini (A4 B6 2.0 vajaaveto) kanssa, että ähelsin noita koukkuja jonkin aikaa paikalleen, mutta mielestäni laitoin ne kuitenkin kiinni onnistuneesti. Onko tuossa 2.0 vaparissa sitä ahtoputkea siinä syylärin alla? Muistaakseni siellä oli enemmän tilaa?
Comment