Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pohjapanssareita? (alumiini tms.)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitäs eroa on A4 B5:n pohjapanssareissa, verrattuna bensa ja diesel?
    Bensamalliin tarttis ja meneekö dieselin versio paikalleen? Toinen lienee "muhkumpi" jostakin kohtaa.

    Comment


      Kyllä se sopii, dieselissä on yleensä jonkinsortin äänieristys.

      Comment


      • Asia kunnossa. Tätä pitää sitten tutkia tarkemmin. Tämä sama malli taitaa sopia vieläpä 3B Passattiin, molempia omistaneena muistaakseni oli samanlainen.

        Comment


        • Pitäs alkaa B7:aan saamaan Pohjapanssaria. Muovinen on jo halki ja nyt pitäisi saada auto matalemmalle että kestävämpää olisi hakusessa. Onko porukalla tarjota hyvää, suht halpaa mestaa ? :D

          Comment


            Foorumilla nimimerkki alpi tekee alumiinista pohjapanssareita. Itselläni sellainen ja ei voi kun suositella.
            Viimeksi muokannut okkim; 13.2.2016, 19:26. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


              Itsellä myös Alpin tekele. Nyt tosin joutavana autotallissa, saa kysellä jos tarvis.

              Comment


                Jos joku haluaa livenä ihmetellä tuollaista alupanssaria tulevana viikonloppuna Tahkolla, niin voin ottaa mukaan.

                Comment


                • Laita mulle kuvia, luulen etten löhde tahkolle päivöreissulle pkseudulta :(

                  Comment


                    Rullaat vähän ylemmäs, viesti #352.

                    Comment


                    • Miltäs se 4F panssari tilanne näyttää Alpilla? joko on malleja ja oletko kerinnyt sorvailemaan? Alkaa kiinostus lisääntymään.. ;)

                      Comment


                      • Joo,kyllä kiinostais kanssa.

                        Comment


                          Vähän saamaton olen ollut tuon 4f panssarin kanssa. Proto on ollut jo varmaan vuoden päivät olemassa, pitäisi vaan saada sopiva auto hetkeksi lainaan niin saisi hierottua sopivuuden kohdalleen.

                          Comment


                            Löytyy 4F:ään

                            Tilasin omani Latviasta. 4F Allroad, mutta käy myös tavalliseen 4F:ään. 3mm maalattu täydellisesti istuva vahvistusrivoitettu sinkkipinnoitettu peltilevy 139e(sisältää, tuon vaihdelaatikon alle tulevan myös) - 4mm alumiininen 308e ja molempiin oli 70e kuljetus kotiovelle JKL:ään.
                            info@mlserviss.lv
                            Kysy Martins:ia ja kerro allekirjoittaneelta terveiset - puhuu ja kirjoittaa enkkua. Levyssä on "Kolhuga"-printit..

                            Fiksu laitos - tulee kiinni onttoihin palkkirakenteisiin pulteilla, joihin on hitsattu neliötanko, joka estää pyörimisen "läpi".

                            Sorry Alpi - ei ole tarkoitus pilata busineksiäsi ja Jyväskylään saa tulla ottamaan mitat, jos kiinnostaa tehdä "kotimaista".
                            Attached Files

                            Comment


                              Paljonko peltinen painaa? Yhteen C5:n tein jakopään pari vuotta sitten ja siihen oli laitettu joku teräslevystä tehty panssari ja sen asentaminen/pois otto vaikka huoltojen aikaan on kyllä sen verran raskas homma että suosittelen erittäin jyrkästi alumiinista.

                              Comment


                              • Jo nelos ja vitosgolffin teräspanssari painaa niin paljon ettei sitä kiinnostaisi ottaa itsekseen irti, saati laittaa takaisin. Tuommoinen kun on tuplasti isompi niin toki se kestää, mutta kyllä se painaakin.
                                Kyllä alumiini tai komposiitti on huoltajalle huomattavasti ystävällisempi.

                                Komposiittipanssarin kanssa on menty nyt muistaakseni kolme vuotta. Periksi se ei anna eikä halkea kovastakaan iskusta, mutta osumat kuluttaa pintaa toisin kuin metallisissa. Ei se puhki ole mutta kudos näkyy jo parissa kohtaa eli pinnoitus on kulunut.

                                Comment


                                • Edellisessä Borassa oli kans teräksinen panssari, ja kyllä sen kuhmun päälaella muistaa vieläki, kun en sen painoa arvannu ja aloin öljyjä vaihtelemaan. Mutta onhan tuollanen triplasti mukavampi laittaa, kuin orkkismuovinen, josta on aina puolet kiinnikkeistä hajalla ja onnettomat muoviruuvit lyö tyhjää.

                                  Tuohon nykyseen vitoskoneiseen pitkäkattoon tarvis kans panssari löytää. Ei vaan ihan hirveää tarjontaa ole farkkuboran panssareista eikä Alpiltakaan poikittaiskoneiseen saa.

                                  Comment


                                    Teräksinenhän painaa kolminkertaisesti alumiiniseen nähden. Käytännössä 4 mm alumiinipanssari moottorille on ~5 kg, kun taas millin ohuempi teräspanssari on lähes 12 kg.

                                    Itse olen vähän ihmetellyt, miten nuo kaupalliset alumiinipanssarit on hinnaltaan jopa moninkertaisia verrattuna teräksiseen, kuten tuossa Sepen esimerkissä. Ei se teräspanssarikaan ilmaiseksi maalaannu, ja materiaalin hintaerot ei noissa painoluokissa selitä tuollaisia eroja. Materiaalien suhteen puhutaan korkeintaan muutamien kymppien eroista.

                                    Comment


                                      Ei tuollaista hyvin tehtyä teräspanssaria nyt joka öljynvaihdon yhteydessä tarvitse purkaa. Ainakin mulla oli tossa teräspanssarissa tulppa mistä sai öljyt valutettua pois.

                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=169

                                      Comment


                                      • a4 b6 -04 pohjapanssari mittoja tiedossa?

                                        Onko kellään mittoja kyseiseen audiin jos on esim enne itse tehnyt vai onko helpoin ratkasu tehdä pahvista malli ja sen mukaan leikkoa?

                                        Toiseksi onko paras ratkaisu jos turkkilevystä tekee sen panssarin niin sisäpuolelle hitsutella mutterit kiinni ja kiinnittää sitten etupuskuriin ja siihen moottorin takapuolella olevaan lattarautaan.

                                        Kolmanneksi, onko tuo turkkilevy 2-4mm?? Paras tuohon tarkoitukseen jos aikoo hitsata ne mutterit sinne yläpuolelle vai onko jokin muu parempi kevyempi kestävämpi halvempi ratkaisu

                                        Comment


                                          Pahvimallilla aika hankala saada reikiä osumaan, kokemusta on...

                                          Miten meinasit ruuvata panssarin kiinni, jos siihen on hitsattu sisäpuolelle mutterit? Pulteilla yläkautta? Kuulostaa vähän hankalalta. Laita läpipultit mieluummin. Älä ainakaan siihen lattaan kiinnitä, ota latta pois, ja pulteilla suoraan apurunkoon ilman muuta. Niittimutterit on myös käteviä, apurungossa oli muistaakseni valmiina pari kuusioniitille sopivaa reikää.

                                          Turkkilevyä on monen paksuista, alumiinistako meinasit? Sileä levy on järkevämpi kuin turkki.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 24.2.2016, 15:39. Perustelu: Lahden seppä oli aika vikkelä :).

                                          Comment


                                          • Jos vähääkään haluat säästää omaa aikaa ja saada kunnollisen panssarin, käännyt Alpin puoleen. Oman panssarin ostin ensimmäiseen B5 ja sen jälkeen en ole raaskinut luopua, vaan aina ottanut irti ennen myyntiä. Nykyään B6 korisessa ja yli 2 vuoden jälkeen edelleen iskussa, vaikka saanut välillä kovaakin osumaa. Suosittelen!

                                            Comment


                                              Pientä pohjapanssariaiheista puuhastelua taas vaihteeksi. Tein joku aika sitten isomman B7:aan sopivan panssarin, joka kattaa alkuperäiset moottorin ja vaihteiston suojamuovit. Samoin etupuskurin kiinnitys panssariin on huomioitu.

                                              Pohjaan tuli laitettua M8 niittimutterit, sopivat alkuperäisiin reikiin täydellisesti. Kiinnityspisteinä toimii keulan keskimmäinen ja oikean puolimmainen (vasenta en saanut osumaan fiksusti, kuva) ja takapäässä vaihteiston panssarin takimmaiset reiät. Aiemmin ei käytössä olleisiin apurungon reikiin laitoin myös M8 niitit (aiemmin oli M6, mutta ne ottivat pohjakosketuksesta itseensä) ja laitoin näiden kohtiin "pohjaanlyöntikumit" pehmentämään osumia.

                                              Tällä on nyt ajeltu alkuvuosi, ja muutama isompi osumakin tullut, mutta muodossaan on pysynyt.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Hienoja nämä itse tehdyt alumiinipanssarit! Jos jollakulla ylimääräinen C5 koriseen sopiva jäänyt nurkkiin pyörimään niin sellainen kiinnostaisi ostaa...

                                                Comment


                                                • Fixus panssari B8

                                                  Löytyy Fixuselta 203-21483 numerolla jos tätä ei ollu kukaan viä kirjoittanut...

                                                  Comment


                                                  • Kommentoidaanpa tänne Koy Sheriff panssarin sopivuutta C4 S4:seen (vitoskoneella), kerta semmonen tuli asennettua: Moottorin alle tuleva panssari sopi heittämällä, ja on hyvän oloinen. Vaidelaatikon alle tulevaa panssaria taasen piti väännellä aikalailla, siirtää kiinnitysreikiä, ja asentaa etureunasta tuuman tarkoitettua alemmas pitkillä pulteilla, että alkuperäinen pakoputkisto ja katit mahtuu olemaan. Kova homma tommosen paksun pellin vääntely kotioloissa.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 21.7.2017, 17:29. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                    Comment


                                                    • Alpin panssari paikoillaan b7 3.0tdi. Meni heittämällä paikalleen ja istuu suoraan kuin nenä päähän.
                                                      Apurungon reiät 2kpl joutui isontamaan että saa M8 niittimutterit paikalleen.

                                                      On kyllä edullinen ja helvetin hyvä!! (Tämä ei ole maksettu mainos)

                                                      KUVIA:

                                                      http://imgur.com/a/V5161

                                                      Comment


                                                      • mites 4f panssarin tilanne. Vieläkään valmista? :D

                                                        Comment


                                                          Yksi koekappale mulla on olemassa 4f:ään. Se vaatisi pientä rälläköintiä, että istuisi kunnolla.

                                                          Ihan lähiaikoina tuskin ehtii modailemaan :D

                                                          Comment


                                                          • Omaan B7 pitäisi myös asentaa tuo alpin panssari. Muovisen panssarin kannakerauta kuuluneen varmaan ottaa pois?

                                                            Comment


                                                            • Ite nappasin pois, tiellähän se vaan on.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X