Motonetissä myydään ainakin koritulppia ja läpivientikumeja, joista saa varmasti askarreltua sopivan vaimennuksen panssarin ja apurungon väliin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pohjapanssareita? (alumiini tms.)
Collapse
X
-
Mulla on tuollainen 7mm alumiinista rakennettu panssari takaa kiinni apurungossa, ja kolisee ilman panssarin - apurungon välistä kumilevyä.
Kun jäykkä levy on kiinni tukevasti korissa ja toinen pää, jossainmäärin liikkuvassa apurungossa, saattaa tulla kestävyysongelmia jos kaikki kiinnitykset ovat joustamattomia.
Itse olen ratkaissut takakiinnityksen tuolla roiskeläppäkumista tehdyllä kumilevyllä ja "väljillä" pulteilla. Hyvin on toiminut tuossa ässässä muutaman vuoden ja aassakin n. 1/2 vuotta
Comment
-
Minulla panssari on edestä kiinni normipaikoista niillä dzus-ruuveilla, ja takaa pelti menee apurungoissa oleviin reikiin tapeilla ilman mitään kumeja. Ei rämise eikä kolise. Se on ehkä pienessä jännityksessä koko ajan.
Nuo apurungon reiät on taaempana kuin mihin normi"panssari" yltää.
Comment
-
Johan on perkele. Kävin fixuksesta kyselemässä hieman noista koyn panssareista. Noh vaihtoehdot. 3mm moottorille. Ei voi saada 2mm panssari yhdistelmää moottori + vaihdelaatikko . 3mm version kyllä taas saisi, mutta meneekö liian tankiksi. Mitähän nuo mahtaa painaa. Osaako ketään sanoa?
Comment
-
Kyllä noi mitä mulla on sen verran painaa ettei viitti varpaille pudottaa. Taisin aikaisemmin kirjoitella tonne että B6:ssa tulisi siihen taivuteltuun rautaan se vaihteiston panssarin takakiinnitys kiinni... mutta kyllähän se on suoraan kiinni apurungossa kun auto kävi nosturilla viime viikolla. Mutta siis sheriffissähän on sellaiset näppärät kumit niissä kiinnityksissä ettei panssarilla ole metalli-metallia-vasten kosketusta. En muista kuinka paksuja noi itellä on mutta ei ne kyllä liian painavia oo, mutta on aikakin kestäviä. Ja tossahan tulee auton painopiste matalammaksi joten eikös siinä ajettavuus parane :D
Comment
-
Vieras
Kiirehtimällä saa aikaan vain kusipäisiä kakaroita, mutta kysyn kuitenkin: Onko B6 alupanssarin osalta tapahtunut edistystä, ts. onko arviota milloin sellaisen sulta saisi? Pitäisi tässä kuukauden sisään teetättää jarru+alustaremppa+vuosihuolto, ja tuohan hoituisi kätevästi samalla :).
Comment
-
-
Kaikki aikanaan ;) Hommahan on sinänsä valmiiksi suunniteltu, aloin vielä vähän ahnehtimaan ja ajattelin tehdä noita 5 mm alumiinista. Nykyisessä muodossaan panssarissa olisi kiinnitysreiät samoilla kohdin kuin oe-muovissa, mutta takapään kiinnityksestä ajattelin vielä suunnitella järeämmän. Mun käsityksen mukaan B5 ja B6:ssa ne kiinnitysreiät on apout samat, eroa on vaan siellä reunoilla. Esim. se sama sheriffin malli käy kumpaankin.
Jos Antilta joutaisi sheriffi lainaan, homma nopeutuisi noin potenssiin 10. Periaatteessa sheriffistä voisi tehdä hyvinkin helposti alumiinisen replican pienillä parannuksilla, järeämpää tavaraa käyttäen.
Comment
-
Omaan käyttöön ainakin riittäisi 3mm alumiinista tehty, koska minulla ei ole tarvetta tunkata autoa panssarista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiAndre. Sulla ihan kaapin perällä nuo sheriffin panssarit? Ettei autossa kiinni. Moottorin ja vai myös vaihdelaatikon suoja? 3mm kummatkin?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=68
Comment
-
Oikaistaan nyt sen verran, että tarkoitus on toki kehittää tuota alkuperäistä suunnitelmaa sheriffin pohjalta, eikä tehdä suoraa replicaa sheriffistä :D
Lähinnä ne kiinnitykset ja osittain muoto, ja mitä vaatii että panssari saadaan sopimaan sekä B5:n että B6:n. Alkuperäisestä protosta täytyi keventää etukulmia, sillä puskurin helma ei tule reunoilla niin alas, että pelti sopisi sen sisään. Jos tuon haluaisi noista etukulmista "tiiviiksi" niin sinne voisi kehitellä jonkunlaiset esim. poppareilla kiinnitettävät lisäsiivet.
Ainevahvuuksista sen verran, että itselleni taidan tehdä seuraavan proton 3mm kamasta, onpahan helpompi muokata jos tulee tarvetta. Tekee järeämmän sitten vaikka syssymmällä...
Nyt kun Harald otti tuon jäähdytyksenkin puheeksi, niin olisiko panssarin viistoon osuuteen syytä tehdä jotain jäähdytysreikiä? Tuossa muovissahan on ne "skuupit", tarkoitus varmaan juurikin laatikolle päin ohjata ilmaa.
Comment
-
Niin ton sheriffin kanssahan tossa ei oikeestaan mikään ohjaa ilmaa tonne laatikolle. Orkkismuovissahan ne scuupit scuuppaa sitä ilmaa sinne laatikon alapuolen jäähdytysripoihin. Sheriffissä taas jotain reikiä siinä, mutta ei mitää tollasta orkkiksen tapaista ohjuria. Otin tietoisen riskin tossa vaiheessa, toivotaan ettei leikkaa laatikko kiinni ;)
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=68
Comment
-
NACA-ohjureiksi nuo alkuperäisessä muovissa olevia ohjureita kutsuttaneen. Ei pitäisi olla kovin vaikea tehdä myöskään, mutta vaatinee liittämistä poppareilla tai hitsillä. Kustannukset karvaavat äkkiä ellei tarjota niitä osa-sarjana.
Tuo NACA-aukon leikkaaminen valmiiksi ei ole varmaan vaikeaa eikä lisää kustannuksiakaan. Ehkä aukon pohjan tekeminen liimaamalla ei olisi huonoa?
Onko kellään kuvaa auton alta missä on OEM-panssari ilmanottoaukkoineen? Entäs laatikon suojalla? Minun muistikuvassa on harhaelma että pohjamuovin aukot ovat moottorin öljypohjaa varten mutta saatan olla väärässäkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jonze Näytä viestitietääkä kukaa mista sais a4 b7 tuollasta pohjapanssaria ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiAlkuperäinen kirjoittaja jonze Näytä viestitietääkä kukaa mista sais a4 b7 tuollasta pohjapanssaria ?
Comment
Comment