Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä jouset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitkä jouset?

    Olis taas innostus palannut edellisen (huonon) madallus kokeilun tiimoilta mutta mitkä vieterit nyt sitten olis sellaiset jotka ovat juuri tähän malliin sopivat..... H&R katalookissa on lähinnä toi "B4 Quattro, (4WD) V6 9/91>94" mutta ei puhu avantista mitään? Onko merkitystä vai käykö? Yritin etsiä vastausta täältä mutta en nyt löytänyt (voin olla myös senverran tumpelo) mutta josko jollain on kokemusta asiasta niin ottaisin mielellään vastaan....
    Weitekkiä koklasin suvena mutta tuli susi...... :-(
    Pirssinä siis -93 80 Avant Quattro 2.6 V6

  • #2
    Mulla on H&R jouset tossa omassa. En kyllä tiedä onko näissä sama alusta.



    Ostin tuolta: http://www.kennyscarstyling.fi/

    Kannattaa sitten käydä pyöränkulmat säädättämässä heti madalluksen jälkeen. Takapään pyöränkulmat muuttuu nimittäin niin paljon, että renkaat kuluu parissa viikossa kankaille.

    Comment


    • #3
      Vertailin tuolla http://www.elcats.ru rs2:een niin näyttäis käyvän siitä jouset...?
      H&R katalookissa etujousen lankavahvuus on 1mm paksumpi eli 14mm ja takajousessa 0.5mm ohuempi eli 12,5mm mutta kierteitä yksi enemmän eli 11,5 , josta päättelisis näin yhtäkkiä että vois sopia paremmin kun kuulemma H&R tykkää laskea perää enempi,vertailu kohteena on siis sarja 29 867 Audi 80 Quattro (B4) ja 29969-1 Audi 80 Avant RS2 (P1) 2.2 RS2 Turbo Quattro
      Oikaiskaa joku jos ihan metsään....

      Comment


      • #4
        No tuosta H&R:n peränlaskemisesta on ollut aikaisemminkin juttua, mulla perä n. 3cm alempana kuin keula!!? Joillakin taas auto on ihan balanssissa samalla jousisarjalla. Eli näyttäis siltä, että niissä jousissakin on eroja.....

        Comment


        • #5
          Onko sitte mitään järkevää vaihtoehtoa tällasen b4 quattro avantin laskemiseen?

          Comment


          • #6
            Kunnon coilover sarja, eli saat auton juuri sille korkeudelle kuin haluat, eikä tule mitään perän laahaamisia tms.

            Tuohon taitaa löytyä esim. Jom:lta ihan hyviä paketteja hintalaatusuhteeltaan.

            Comment


            • #7
              Mä taas olen ymmärtäny et noihin vanhempiin, C4 ainakin, jos haluaa coiloverit niin tarvii tolpat laittaa muokattavaks. B4 muistaakseni sama juttu, tosin varma en ole :D

              Comment


                #8
                Sama juttu B4 kanssa, bonuksena kaikki nurkat muokattavaksi.

                Comment


                • #9
                  Muokata? Eli, vaikka ostaa setin, joka on tarkoitettu B4:een, pitää silti jotain muokata?? Onko kovakin työ?

                  Comment


                    #10
                    coilover setissä kyllä, ainakin nelikoissa. Eli tolpat lähtevät valmistajalle muokattaviksi.

                    Comment


                    • #11
                      Mitkä nämä tolpat käytännössä ovat, ja viipyvätkö kauankin muokattavina? Eli autolla ei ajeta tuona aikana?

                      Comment


                        #12
                        Jousijalka / iskaritolppa (kuvassa 23), eli auto köllöttää pukeilla tuon ajan. Lienee järkevää varautua noin kuukauden tai kahden odotukseen siitä hetkestä alkaen, kun lähetät tolpat valmistajalle.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Eli siis, jos ostaa minkä tahansa säädettävän alustan b4:ään, niin aina tolpat muokkaukseen? Taidan unohtaa sitten tuon vaihtoehdon. Pitäisi saada perää laskettua n. 10mm ja ajattelin hommata jostakin -50mm tai -60mm madallusjouset pelkästään taakse (Nyt alla 60/40 setti). Mistä saisi pelkkiä jousia?
                          Viimeksi muokannut fumer; 25.1.2009, 20:52.

                          Comment


                          • #14
                            Eli ei helppoa madallusta b4 q avanttiin? taidan sitten jättää sen allroad quattroksi :P

                            Comment


                              #15
                              onhan tuohon ihan perus madallusjousia olemassa, tuo tolppien kierrätys koskee ainoastaan korkeussäädettäviä settejä.

                              Comment


                              • #16
                                On olemassa perusmadallusjousia, vielä kun löytäisi kunnon madalluksella olevia...

                                Comment


                                • #17
                                  Itselläkin on hakusessa madallusjouset 80 2.6 avant Quattroon. Vähän oon kahden vaiheilla että olisiko H&R -40mm vai FK:n -35/30mm setti. Hintaero on huima, mutta kertokaa joku viisaampi että, kumpi olis parempi? En haluis mitää kivirekee.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X