Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Takaiskarit aivan hullusti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Takaiskarit aivan hullusti

    Kertokaas ny kun en äkkiseltään löytänyt. Tuossa A6 -99q on ilmeisesti jotkin säätyvät iskarit? Todella jännä ongelma on ilmennyt tänä aamuna audiin, kun lähdin töihin eli normaalisti perä on alhaalla ja nousee ylös auton käynnistyttyä, mutta tänäänpä ei käynytkään niin vaan vänkärin puoli ei noussut ollenkaan ja kuskin puoli senkin edestä (varmaan aivan ääriasentoon) eli auto on todella hullun näköinen. Kolinaa ei kuitenkaan heiluttaessa kuulu ja jousto varaa on himpun verran eli jouset? on kuitenkin kunnossa.

    Tolla nyt viittis hirveesti ajaa noin kun näyttää ihan siltä, kuin vasurina istuis joku sumopainija...

  • #2
    Olisko kyseessä varmaan automaattinen tasonsäätö, ts. ilmajouset takana. Systeemi on joko tasotunnistimen tai ilmavuodon takia sekaisin. Vikakoodien luku kertois enemmän.

    normaalisti perä on alhaalla ja nousee ylös auton käynnistyttyä
    Ei ole normaalia, perä saa laskea 6mm vuorokaudessa. Jos laskee enemmän niin se vuotaa.

    Comment


    • #3
      Ahaa, olen siis alusta saakka olettanut väärin. Luulin systeemiä vastaavaksi, kun sitikassa.
      Onkos noi kummatkin puolet samassa painepiirissä vai onko välissä jokin venttiili, jos ei niin selittäisi ainakin tuon kaiken paineen siirtymisen toiselle puolelle. Toisaalta, jos on samassa niin luulisi myös toisen puolen olevan alhaalla...Hmm...mielenkiintoista. Täytyy nyt pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin toivoen vian olevan jossain venttiilissä.

      Täytyy nyt ainakin aluksi viedä vag-piuhan päähän ja katsoa vikarit. Onkos porin suunnalla ketään avuliasta vian lukiaa. Kafferahaa vastaa :)?

      Raportoin tänne, kun asia valkenee. Onkos kellään muulla käynyt vastaavaa tai läheltä sivuavaa?

      Comment


      • #4
        Kompuran sisällä on venttiilipaketti molemmille jousille, hajoaa kylläkin todella harvoin. Vähän pelkään, että toinen (tai molemmat) palkeet on aiemmin vuotanut ja on nyt lopullisesti hajalla. Ei olis ensimmäinen eikä viimeinen tapaus.

        Comment


        • #5
          Täällä sama ongelma. Ostin pelin pari viikkoa sitten, ja tänään huomasin merkkivalon palavan. Pysähdyin ja katsoin että perskules. Vasen puoli ihan lana. Nyt auto makaa Tampereen Laakkosella, ja ties kuinka kauan. Saapa nähdä joudunko tappelemaan auton myyneen liikkeen kanssa.

          Todellakin jos sallittu lasku on vuorokauden aikana 6mm, oli sitten ostaessani jo jotain vialla. Nimittäin välillä tiputti parissa tunnissa pohjiin, kun taas satunnaisesti laskua ei silmämääräisesti edes huomannut. Luulisin ainakin saavan sen myyjän piikkiin, mielipiteitä?

          Tosin pelissäni oli toinenkin vika, kun rengasfirmassa yrittivät tunkea liian suurella ET:llä varustettua vannetta eteen (omistan imeisesti ässän jarrut), ja satulaa painoi niin että jarruista teho karkas. Toivehan olis tietysti että tuo ilmaperä olis jotenkin reagoinut tuohon jarruongelmaan, ja häipyisi satulan korjattua.

          Comment


          • #6
            Onko yksityisessä kaupassa mitään suojaa sillä auto myös tehnyt samaa alusta saakka ja aivan samalla tavalla, kun sun autossa? Kerrothan täällä sitten mitä ilmeni? Tosiaan myös ollut vasta 2 vko myös pihassa.

            Comment


            • #7
              Kyllä mielestäni, ja käsitysteni mukaan yksityisten kanssa oikeuksia. En tiedä onko "takuukorjaus" mahdollisuutta, mutta ainahan voit uhata myyjää kaupan purulla. Se mielestäni onnistuu, jos myyjä järkevä, ilman lakitietä. Ilmoittelen mikä on vialla, heti kun Laakkosella sitä ehtivät katsomaan.

              Pahaa kyllä pelkään, ja jos ei myyjä tule vastaan, harkitsen kyllä vakavasti kaupan purkua..

              Comment


              • #8
                Dodiih. Tappeluhan tästä tulee.. Elikkä:

                Tänään tuli soitto Laakkoselta, että vasemman puolen ilmapussi on puhki. Auto siis AJOKELVOTON. Osaa lähtevät tilaamaan Saksanmaalta, ja viikko vielä ainakin autotta. Hintaa lupasi olevan tonnin paikkeilla. Että juuh.. Sitten autokaupan kanssa tapelleena voin sanoa, että tästä tulee hauskaa ajankulua. Varsinkin kun pääsee koko ajan piikittelemään ja olemaan niskan päällä. Soitin myöskin kuluttajasuoja-asiamiehelle vai mikä ikinä olikaan niin sanoi että selvä peli.

                Kun kävin katselemassa autoa ensimmäisiä kertoja, myyjä sanoi että on ihan normaalia tuo, että parkissa perä laskee ihan lanaan. Puhelimessa myöhemmin sattui mainitsemaan että heille joku oli sanonut että on normaalia. Alusta asti tehnyt tuota, ja täältä forumilta bongasin että normaalia on 6mm/vrk vauhti. Eli viallisena myivät.

                Kuluttajasuojamies kehotti myös tekemään kirjallisen reklamaation pyytäen lisäksi kirjallista vastausta, mitä voimme sitten myöhemmin lueskella ja miettiä jatkotoimenpiteitä. Suositteli myös vaatimaan vahingonkorvauksia (autohan on siis yhteensä 2 vkoa pajalla).

                Vianorille kyllä täydet pisteet. Koko jarrusatulan vaihto uuteen menee heidän piikkiin, eikä mun tarvitse edes nähdä laskua =)

                Comment


                • #9
                  No ohhoh... Nyt alko pikkasen jänskättämään. Tuhat euroa on ihan kiva paukku! Tänää kävi ihmeellinen juttu meikäläiselle , kun kävin vaihtamassa renkaat autoon ja koko auto oli ilmassa noin 20 minuuttia, kun laskivat auton alas niin kas kummaa perä toimi ihan normaalisti. Nyt ei ymmärrä. Tuli mieleen, että oliskohan mahdollisesti joku venttiili rikki. Toivottavasti. Eihän tuo nyt ylhäällä pysyisi, jos pussi on puhki. Kattelin siinä samalla muuten, ettei ole mitään ihan hepposta tavaraa tuo audin ripustus.

                  Tänään piti auto viedä huoltoon, muttei se hemmetin huoltomies vastannu. Kyllä tuohon selvyys täytyisi saada joten nyt täytys melkein löytää porin suunnalta joku asian tunteva huoltomies joka on audeja roplannu. Kellään suositella?

                  Comment


                  • #10
                    Toki tuo tonni on Tampereen Autolaakkosen hinta, asennettuna. Pussi maksaa 500?. Että on siinä työlläkin hintaa. Mutta myös varmasti asentamista =)

                    Tiedä sitten kuinka moista osaa kuka tahansa autojen roplaaja laittaa..

                    Comment


                    • #11
                      Mitä tuossa ehdein renkaiden vaihdossa kattelemaan niin on yhdellä pultilla kiinni alatukivarressa ja ylhäältä ainakin 3. Tietysti sitten oli vielä ne paineilmaletkut. Tiedä sitten miten mahtais tulla välistä pois, jos alkais itse vääntämään. Kellään kokemuksia vai kannattaako suosiolla jättää asentajalle? Säästäishän siinä sen 500 työtä, jos saisi itse tehtyä.

                      Comment


                        #12
                        Ei se kummonen homma ole. Jos olet vähänkään ruuvannu niin kannattaa ite vaihtaa, varsinkin noilla taksoilla. Kun irroitat ilmaputket laita vähän teippiä päälle ettei mene moskaa sisään. Ennen alatukivarren irroitusta renkaan puolelta, merkkaa pultin ja mutteripään prikan asento, niin saat renkaan samaan asentoon kuin aloitus vaiheessa.

                        Ps. Parin tunnin juttu per puoli, molempien puolien vaihtokokemuksella.

                        Comment


                        • #13
                          Justiinsa juu. Soitto Laakkoselta tänään että pussi vaihdettu. Sekunnin verran ehdin hymyilemään kunnes asentaja jatkoi lausetta että nollasivat vikakoodit, ja aktiiviseksi jäi tuo ilmaperän ohjainlaitteen/kompressorin merkintä. Että se on nyt sitten viallinen, ei pumppaa ollenkaan. Kun sitten varovasti kysyin että mitä sen vaihto sitten maksaa asennuksineen, niin kehtasi tokaista että se ei ole kuin 1200?. Mielessä käy omalla maalaisjärjellä vain että tuo laitevika on pumpannut ylipaineen ja puhkaissut toisen pussin. Pikku hiljaa alkaa käymään kaupanpurku mielessä.

                          Comment


                          • #14
                            No voe mahdoton! Täällä päässä ei ole tapahtunut juurikaan mitään. Sen verran kävin kyselemässä, että se pussi maksaa meilläpäin merkkihuollossa karvan alle 200?. Mites noissa voi olla noin rajut hinnan erot? Itse en kyllä tuollaista hintaa maksais!!

                            Itse taidan alkaa tuohon vaihtoon, kun se aika löytyisi jostain! Iskareiden kanssa jonkin verran pelannu niin ei kai se niin paha homma voi olla. Sitten kun talli on täynnä osaa ja on toivoton olo niin sitten tulee taas se olo, että miksi en vienyt huoltoon ;) mutta lopussa kiitos seisoo!

                            Tietysti jos jollain on oikeen kuvia näyttää niin helpottaishan se.

                            Comment


                              #15
                              Kuule Sami, jos 4B0 616 119C tai 4B0 616 120A lähtee 200e kipale niin hinnat tippunu puoleen.
                              Ite kannattaa vaihtaa jos ei mene myyjän piikkin.
                              Jos paikat on kunnossa perä pysyy ylhäällä päiväkausia.
                              Ei ole kuvia, mutta ilman aikaisempaa vaihtokokemusta, lopussa kiitos seisoo.

                              PS: Ja muillekin, jos perä pikkuhiljaa tippuu niin saippuavettä pusseille. Jos kuplii, kannatta vaihtaa heti, ettei ohjainlaite vaurioidu.

                              Comment


                              • #16
                                Noniin. Ongelma on sitten hoidettu. Ainakin toivottavasti. Täytyy tuota perää tarkkailla pari päivää, että kuinka pysyy. Eli siis vaihtoon meni vasemman puolen pussi, lisäksi eräältä ystävälliseltä forumilaiselta sain hyllystä (tarpeettoman) uuden ohjainlaitteen hintaa 300? (laakkosella 425?). Siihen reilut asennushinnat, elikkä n. 250? päälle (oli kuulemma niin vaikea ohjelmointi). Laskua yhteensä hiukan yli tonni. Mutta kuten sanottu, täytynee vielä tarkkailla, että jos vasen pussi myös oireilee. Sanoivat kyllä että vasen näytti ja vaikutti olevan kunnossa, mutta tiedä sitten.

                                Comment


                                • #17
                                  Hyvä että homma on hoidossa! Mulla tuo oireilu vielä jatkuu ja taidan laittaa alle kokonaan uuden alustasarjan. K&W-sarjaa tossa kattelin ja joku sitä mulle kehuikin. Vähän päälle tonnin maksais variant 1. Loppuis ainakin pelleily pussien kanssa!

                                  Onko suositella jotain tiettyä?

                                  Jos jollain on vähän käytetty sarja tarpeettomana niin mua saa lähestyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Samille voisin sanoa, etten kyllä itse lähtisi alustasarjaa laitattamaan sen ilmapussin vuotamisen takia. Senkus ostat uuden ja asennat/asennutat paikalleen.
                                    Suosittelisin tsekkaamaan samalla tai jo etukäteen ne paineletkut...jos välillä toimii ja välillä ei->siellä on jossain tukos tai jonkinlainen lyttyyn menevä mutka.

                                    Ei oo mitään ydinfysiikkaa. Vaativaa on merkata säätöjen asento, joka jo tässä keskustelussa on kuvattu riittävän seikkaperäisesti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Olen Matin kanssa samaa mieltä tästä asiasta. Ilmaperä on loistava systeemi, ei ole keula pystyssä
                                      vaikka on kuormaa takana, auto pysyy balanssissa kärryn kanssa tai ilman.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onhan se loistava systeemi, jos tykkää tollasesta "lullasta". Mun makuun kuitenkin ehkä liian löysä, joten sporttisuuttakin tulisi samalla. Eikai siitä nyt mitään haittaa voi olla, jos vaihtaa toisen alustan ja käsittääkseni moni on niin tehnytkin eikö?

                                        Meikäläisellä ainakin on todella harvoin sellaista kuormaa et auto menis ihan perä pohjassa ja onhan tossa kuitenkin nuo automaattisesti säätyvät valot.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eilen päätti tuo oma A6 siirtyä 80-luvulle ja nosti lähikaupan pihassa perän tappiin asti ylös ja jäi sinne. Onneksi oltiin tosiaan lähikaupassa ja pääsi ajamaan hissukseen kotiin, perä oli kuin olisi ollut koivuhalot jousien tilalla. Tuossa jo pari päivää aikaisemmin alkoi se korkeussäädön merkkivalo ajoittain vilkkumaan, joten jotain vikaa oli jo aikaisemmin esiintynyt. Muutaman kerran parkissa autossa istuessa huomasin kun auto nosti/laski perää sentin pari.

                                          Vag-com kertoi seuraavaa:
                                          01393 Sensor for level control (G84)
                                          Electric circuit failure - intermitted

                                          Eli auton alle tutkimaan ja vika löytyi keskivaiheilla olevalle sensorille (G84) menevistä johdoista (kolmen johdon nippu), joista yksi oli enää parin karvan varassa eli oli melkein poikki. Sinne oli jo aikaisemmin kolvattu uudet johdot liittimeen, joten saattoi olla, ettei saanut kosketusta ollenkaan. Ensin heiluttelin johtoja tietenkin käsin ja hyvä ettei alle jäänyt, kun auto laskeutui alas. Tinasin nuo johdot uusiksi liittimeen ja nyt on taas kunnossa.
                                          Tuhatlappuset vaan kerkes silmissä vilahtaan kun kaupasta kotiin ajeltiin, mutta onneksi nyt näin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itselle iski tarve tuohon 4B0 616 120A osaan ja soittelin muutamaan audiliikkeeseen ja hintahaitari oli 410-428? alkoi
                                            toi karvan alle 200 kiinnostaa =)

                                            jammer

                                            Comment

                                            Working...
                                            X