Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut katosi oudosti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrut katosi oudosti?

    Olin tänään Vianor:lla vaihdattamassa renkaita ensimmäistä kertaa menokkiini, ja kolmen tunnin jonotuksen jälkeen todettiin että nastat vanteilla ei sovi kun on väärä ET. Tosiaan siinä sitten heittivät kesät takaisin alle, kun täytyy autokaupan kanssa vähän keskustella miten asiat hoidetaan.

    Asia mikä jäi askarruttamaan on seuraavanlainen.

    Rengasliikkeestä pois ajellessani jarrupoljin oli selkeästi pehmeämpi ja otti vasta tosi syvällä kiinni, toisin kun aiemmin kun oli hieman liiankin ärhäkkä.

    Rengasasentaja tosin ei huomannut pahemmin katsella kumien sopivuutta, laittoi kiinni, pistoolilla, laski auton alas, ja vasta momentilla vääntäessä totesi että eihän nämä käy alle. Edestä siis otti jarrusatulat vastaan, ja tämän epäilenkin aiheuttaneen tuon jarrujen katoamisen. Onko mahdollista moisessa jarrusatuloiden "vääntyminen" tai vastaavaa. Ajattelin huomenna vähän soitella perään ja ilmoittaa meneväni Laakkosella käymään. Lisäksi äsken töistä tullessani huomasin vinkunamaisen äänen vasemmalta edestä, välillä vain jarruttaessa, välillä myös vedolla. Aivan kuin jokin laahaisi.

    Auttakee tietävät pian, niin tietäisi mitä/mistä lähteä etsimään!

  • #2
    Veikkaus: Jostakin satulasta lähtevä jarruletku on saanut asennuksen yhteydessä siipeensä ja järjestelmässä on ilmaa. Saattaa kadota jarrut jossain vaiheessa kokonaan...

    Comment


      #3
      Toinen veikkaus,,,
      Koska tarjoiltu vannemalli oli sopimaton, se kiristettäessä painoi jarrusatulan "auki" suuntaan. Veikkaukselle tukea jos jarrut toimineet OK alun jälkeen?
      Tarkasta jarrunestesäiliö ettei ole tulvinut yli, syövyttää ikävästi.

      Comment


      • #4
        Kävin tuossa taskulampun valossa kurkkimassa, ei ole jarrunestesäiliö tulvinut. Jarrut tuntuvat edelleen "löysiltä". Onkos tuo audin jarruneste sellasta keltasen-vihertävää? Tai muuten vain kirkasta/kuulasta, kun ei meinannut nähdä kuinka paljon sitä on säiliössä. Tietyssä kulmassa kun taskulampulla näytti, se näytti sen väriselle, jos siellä nyt sitten ylipäätään on enää nestettä.

        Comment


          #5
          Jarruneste on aikalailla vaalean kusen väristä, kun se on hyvälaatuista. :) Se sitten vanhetessaan tummenee.

          Epäilen itsekin, että homma johtuu siitä, että vanne on painanut satulaa levyyn päin, jolloin mäntä on painunut sisään. Jos tosiaan ensijarrutuksella meni pohjaan ja sen jälkeen poljin oli ylempänä, niin en usko mitään ongelmaa olevan. Voihan sen aina tarkastuttaa, jos huolettaa.

          Comment


          • #6
            Eli jarruneste on ilmeisesti normaalia. Tänään kävin sovittamassa -05 a6 4.2 v8 talven ajettuja 215 16" ET35 kiekkoja alle. EI KÄY!

            Siinä sitten suuntaan jos toiseen soiteltua ainoa selitys on nyt se, että kärryssäni on s6 alusta. Eli isommat levyt ja satulat. Eipä tuo haittaa mutta edelleen on kesärenkaat alla, ja huomenna aamusta siihen väännetään 17"/8 vanteille 225 nastarenkaat. Sitten rengasasian pitäis olla hoidossa.

            Lisäksi tuoli soiteltua ja käytyä edellämainitussa rengasliikkeessä selitellen mitä on käynyt. Sinne myös huomen aamulla suunta tarkastukseen, mitä jarruille on käynyt, ja ainakin toivoakseni heidän piikkiinsä. "rengasexpertti" sanoi että todennäköisesti hän ei sille pysty mitään tekemään, mutta tarkastaa vauriot ja sitten on suunta Laakkoselle. Tässä vaiheessa viimeistään toivon että ongelma menee Vianorin piikkiin. Kyllä ne jarrut vain tuntuu tehottomalle, ja kitinää havaittavissa vedolla, ja kovenee jarrutuksessa. Huolettaa ja kovasti.

            Näin sitä sitten saa yhden renkaanvaihdon yhteydessä itselleen hiukan lisätekemistä, sinkoilua edes takaisin, mutta toivottavasti loppujen lopuksi on hymy huulilla.

            Tiedänpähän seuraavan kerran vanteita ostaessani kysellä S6:seen sopivia =)

            Comment


            • #7
              Mulla aiheutti samantyylisen jarrujen katoamisen se rautalankahässäkkä siinä satulan ulkopuolella kun oli väärin laitettu jarrurempassa. Eihän ole kadonnut rengashallin lattialle vain? :I

              Comment


              • #8
                Ei ole nesteet karannut. Kun päivänvalossa katsoin neste näkyi selkeämmin, eli maxin rajalla. Satulassa oli ihan selkeät jäljet vanteesta. Huomenna sen sitten näkee, jos vain pääsen liikkeelle. Tampereella tullut tänään MELKOISESTI lunta, ja edelleen on ne kesäkummit alla.. Huh huh, kauhistuttaa jo valmiiksi lähteä aamulla liikenteeseen.

                Comment


                • #9
                  Hieman offtopiccia, mutta kysympä silti.
                  Eli aamulla tuolta lumihangesta autoni löydettyä ja sen liikkeelle saatua huomasin, että hankeen oli jäänyt valumat juurikin tuommoisesta haalean kusen värisestä nesteestä.
                  Onko muita samanvärisiä nesteitä, vai onko tuo juurikin jarrunestettä?
                  Jarrut kyllä piti aivan normaalisti, kun pari kilometriä ajelin, mutta nyt alkoi pelottaa, jos ne jossain vaiheessa katoaa, kun sääkin on lievästi sanottuna surkea.

                  Eli onko edessä nyt vuotokohdan etsiminen ja letkujen tai vastaavien korjaaminen?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla ei ole hajua ainakaan muista nesteistä. Sain autoni aamulla klo 7 vianorille, ja sanoivat että mene laakkoselle ja lasku heille. Hyvää toimintaa mielestäni, tosin siinä kolme tuntia hinausautoa odotellessani meni hiukan omaa aikaakin hukkaan kun en enää uskaltanut lähteä itse ajelemaan. Auto on nyt Laakkosella ja saan sen sieltä ties koska. Kyllä syö mieltä!

                    Ja juu, ongelmathan eivät tähän loppuneet. Rengasliikkeen pihaan tullessani syttyä tuo ilmajousien säätö palamaan. Vasen puoli alhaalla. Tämän takia siis hinausauton tilasin. Ostin auton pari viikkoa sitten liikkeestä, ajanut ehkä noin 500km. Olo alkaa oleen kyllä että ei ole todellista, kaupan purku käynyt jo mielessä, jos eivät ilmaperän korjausta maksa. Mielestäni korjaus kuuluu kyllä liikkeelle, kun jostain jutusta luin että perä saa laskea parkissa vuorokauden aikana max. 6mm. Oma tippu parissa tunnissa pohjille, ja välillä ei silmämääräisesti laskenut ollenkaan. Vikaahan tuossa on myydessä täytynyt jo olla.

                    Kertokaahan omia mielipiteitä miten asian mielestänne kuuluisi mennä, ja kenelle tästä vastuu kuuluu.

                    Comment


                    • #11
                      Ostaessasi auton autoliikkeestä olet "vahvoilla"?
                      Sivustoilla on useasti keskusteltu yksityisen myyjän/ liikkeen vastuusta.

                      Comment


                      • #12
                        Mielestäni olen kyllä paremmalla pohjalla liikkeen, kuin yksityisen kanssa. Ainahan sitä voi käsitykseni mukaan purkaa kaupan, jos myyjä ei tule vastaan. Ja jos näin kävisi, joutuisivathan he sen korjauttamaan joka tapauksessa ennenkuin yrittävät sitä uudelleen myydä. Heille mielestäni vastuu kuuluu, ja käsittääkseni kaupan purusta autoliikkeet eivät ole kovin innostuineita.

                        EDIT: Soitin eilen Autoliikkeeseen josta auton ostin, ja saa nähdä kuinka käy. Myyjä sanoi että vaihtoajokissani (a4 1.8tq) ei kaikki ole kunnossa. Kuulemma turbo ei toimi. Eipä mulla ainakaan ollut mitään hajua tuosta ongelmasta. Mitenkäs tällaisessa asiassa vastuu sitten menee. Minulle kyllä todennäköisesti sopii että maksaisin heille turbon korjauksen jos se kerran oikeasti rikki on, jos he maksavat ilmaperän korjauksen. Taitaa olla turbon korjaus pikkuraha mahdollisesti tuon ilmaperän korjaukseen verrattuna. Riippuen tietysti mitä perästä on rikki. Mielipiteitä/kokemuksia vastuu asioista kenelläkään?

                        Comment

                        Working...
                        X