Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EBC kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    EBC kokemuksia

    No niin tuli sitten omaan romuun vaihdettua ne EBC:n Red stuff jarrupalat eteen ja taakse. Olivat jo tuota uutta paranneltua mallia joka ei pölyä niinpaljon kuten vanha malli. Ensi tuntuma sisäänajon jälkeen erittäin miellyttävä. Palat oikein pureutuu kiinni kun jarrua painaa pikkuisen. Ei ravista enää ja jarrutuntumakin on miellyttävämpi alkuperäisiin verrattuna.

    Edellisessä autossani ( GTI urbo GOLF ) tuli kanssa laitettua EBC:n greenstuff palat kun yritettiin päästä eroon takajarrujen epämiellyttävästä vinkumisesta. Liukutappeja rasvailtiin ja ja paloja kokeiltiin vaikkaja mitä ja ajettiin paloihin uria ja rasvailtiin vastinpintoja mutta eipä auttaneet. Vinkuminen vaan jatkui. Sitten kun vaihdoin EBC:n Greenstuff palat joka nurkkaan niin vinkuminen loppui kuin seinään. Ja jarrutuntuma ja pito parani huomattavasti.

    Tulipa mainospuhe mutta menköön. Itsellä hyviä kokemuksi mutta toivottavasti jollain ois jotain negatiivistäkin sanottavaa.

    #2
    Minulla on greenit ja vinkuu aina välillä aika paljonkin. Markkinapuheet siis vinkumattomuudesta jne voi unohtaa. Ei enää EBC:tä minulle.

    Comment


    • #3
      Mitkäs sitte olis sellaset mitkä ei vinkuis? Mulla A3:ssa vinkuu kanssa jarrut. Vaihdoin sinne vanhojen kuluneiden tilalle uudet vakiopalat, mut vinkuna vaan koveni...

      Comment


      • #4
        Itse ratkaisin vinkumisen liimaamalla kitinänvaimennusteipit jarrupaloihin. Halpa ja tehokas ratkaisu. Ollut kiinni puolivuotta ja ei valittamista.

        Comment


          #5
          Mulla myös Greenstuffit eivätkä vingu ollenkaan.

          Comment


            #6
            Laitoin EBC:n red stuff palat eteen ja taakse vakio levyille. Pito pararani eikä kuulunut mitään vinkumista. Pari viikkoa sitten tilasin taas Englannista uudet palat ja halvaksi tuli kun tuo punta on nyt euroon nähden halpa.

            Comment


              #7
              Itellä redit odottaa asennusta ja kokeilua. Kiva kuulla, ettei ääntele turhia.

              Comment


                #8
                Ässässä on parhaillaan keltaiset uusilla levyillä. Sisäänajovaiheessa paljon kiljuntaa kevyissä jarrutuksissa, mutta nyt sisäänajon ja ratareissujen jälkeen aivan hiljaiset ja hyvät palat myös normaaliin liikenteeseen.

                Edeltävät oli punaiset, ja ne kyllä kului melko nopeasti.

                Mustaaminen molemmissa aika lailla samaa.

                Comment


                  #9
                  Itsellä tällä hetkellä punaiset EBC:n Turbo Groove levyillä ja hyvin on toiminut. Jarrupöly on hävinyt vanteiden ympäriltä ja jarrutusteho hyvä.

                  Alussa oli hieman kitinää, mutta nyt ei ole kuulunut mitään.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jta
                    Ässässä on parhaillaan keltaiset uusilla levyillä. Sisäänajovaiheessa paljon kiljuntaa kevyissä jarrutuksissa, mutta nyt sisäänajon ja ratareissujen jälkeen aivan hiljaiset ja hyvät palat myös normaaliin liikenteeseen.

                    Edeltävät oli punaiset, ja ne kyllä kului melko nopeasti.

                    Mustaaminen molemmissa aika lailla samaa.
                    Oliko Jarin punaiset tuota komposiittimallia? Väittävät myyjät sivuillaan, että pitäisi olla vähemmän pölyävät. Hintaeroa Sumujen Saarelta tilattuna tulee kaikki 6€ punaisen hyväksi. Keltaisen pitäisi kai olla pitkäikäisempi ja edellä kun on kerrottu molempien toimivan yhtälailla kadulla, alkaa punaisten hankintaa puoltaa ainoastaan tuo sisäsiisteys.

                    Comment


                      #11
                      Vähäpölyttäviksi niitä kyllä mainostettiin (2v sitten hankittu), ja jokin uusi koostumus niissä kerrottiin olevan, mutta laatikossa ei mitään mainintaa ollut ja kulumisesta päätellen vähän epäilen minulle toimitetun vanhempaa varastoa...

                      Comment


                        #12
                        Jos tykkää hiukankin kovemmin ajella tai käydä jopa radalla niin kannattaa suosiolla ostaa se YellowStuff jos vaan autoon saa. Tällä välttää tyhjät palojen vaihdot rataa varten.
                        Toimii kylmänä hyvin. Ei ole mun korviin kantautunut huonoa noista kylmänäkään.

                        Comment


                          #13
                          Mulla on ässässä keltaiset. Aluksi ne kiljuivat niin että hävetti, mutta muutaman _reippaan_ kohtuullisesta alkuvauhdista suoritetun jarrutuksen jälkeen levyt ja palat tottuivat toisiinsa.

                          Ne tuntuvat toimivan arkiajossakin ihan moitteitta, ei tarvitse jarrutuksen alussa odottaa lämpenemistä, vaan purevat heti. Parin ratakeikan perusteella ainakaan nuo palat eivät ole lämmöllekään arkoja, vaan sietävät pitempiäkin hidastuksia (koeradalla oli ihan kohtuullisesti korkeuseroja). Myöskään eivät tunnu sotkevan vanteita ihan niin pahasti kuin normipalat, joskus on ollut ratapäivän päälle melko ankara puunaaminen.

                          Kulumisesta en julista vielä mitään, ovat olleet alla vasta tämän kesärengaskauden.

                          Comment


                            #14
                            Pistäkääs linkkejä mistä noita saapi edukkaasti tilattua.

                            Comment


                              #15
                              Itse muistaakseni otin keltaiset täältä, edukkaasta en tiedä...

                              http://www.brakes4u.co.uk/default.asp

                              Comment


                                #16
                                Camskill tarjosi myös suht' edukkaasti ja heillä taitaa olla koko katalogi tarjolla. Brakes4U ei tarjoa esm. C4:n kuin vihreitä tai noita peruspaloja. Camskill'iltä C4:n keltainen kierros ~175€, punainen 6 escudoa halvempi..

                                Kotimaasta löysin punaista kierrosta 270€ (sis. 15% alen).

                                Comment


                                  #17
                                  Muutama vuosi ajettu red stuffeilla ja en oikein ole tyytyväinen. Uutena tarrasivat heti välittömästi, muutama kuukausi ajelua ja vaatii valtavasti poljin voimaa ja lämpöä että otaa kiinni. Muutama kaveri ajanut autolla ja todennut että onko tässä jarruja ollenkaan:D Sisään ajettu ebc:n ohjeen mukaan, eli alku rauhallisesti, mutta ralli kaveri sanoi että ois pitäny heti alussa tehdä rajuja jarrutuksia. Vaihdoin tuolloin myös uudet zimmermanin levyt. Onko noista jommat kummat nyt lasittunut vai mikä mättää?

                                  edit: olinkin näköjään asiaa jo tiedustellut:)
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=redstuff
                                  Viimeksi muokannut VilleP; 19.7.2012, 00:56.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla juurikin laitetut red stuffin palat ja ei mitään valittamista. Aikaisempiin paloihin verraten ottaa nyt tasaisesti kiinni ja toimii heti. Voisko auton painolla olla tekemistä asian kanssa? Voisko sulla olla jarrumännät jumissa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Itellä on kans redstuffin palat ja zimmermanin reikälevyt. Tyytyväinen oon ollu ja vieläki tarraa hyvin muutaman vuoden jälkeen vaikka radoilla suhattu. Sillon alussa tein tarkotuksella välillä muutamia kertoja rajuja jarrutuksia, että sai kitinän pois.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jotain mätää siis omissani on. Pitänee hioa jarrulevyt ja puhdistaa satulat näin ens alkuun, jos ei auta niin uudet palat tilaukseen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Red versiot ei kestänyt itsellä eli ei kestä kunnon kuormaa. Pinnat lähti irti monesta.

                                          Yellow versiot olleet sen jälkeen useasti ja nuo ovat mainiot radalla, eikä pelkää talvikelejäkään. Noita suosittelen vähänkin kovempaan ajoon ympäri vuoden. Big Brake kit:ssä olivat myös huomattavasti paremmat, kuin Porschen alkuperäiset, mitkä tuli jarrujen mukana.

                                          Briteissä ovat edullisia ja tulee yleensä nopeasti tämänkin aiheen linkkien myyjiltä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Komppaan Mikkoa, sama havainto punaisista ja nyt ollut jo ekan keltaisen setin pitkäaikainen käyttäjä s2:ssa (rs2 small).

                                            Comment


                                              #23
                                              Ok. Hinta tais keltasiin nähden olla suht sama camskilllillä, joten sama semmoset sitten tilata. Nuo punaset otin aikoinaan vähäisen jarrupölyn takia. Ottaa kuuppaan olla hankaamassa pölyä pois vanteista vähän väliä. Palat mulla kyllä ihan ehjät, en tosin ole kun yhden kerran noita radalla kurittanut.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Keltaiset tekee ainaki itellä aikasta reilusti pölyä ja tarttuu vanteisiin ihan helv*tin tiukkaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Muutaman kerran on tullut jo joissakin topiceissa sanottuakin että unohtakaa ne muut palat ja siirtykää suoraan YellowStuffeihin. BlueStuff rajumpana palana sitten vielä extremempään touhuun.
                                                  Greenstuff on ainut pala joka ei "pölyä". Kaikki muut pölyää. YellowStuff jopa vähemmän kuin RedStuff.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Minä olen ottanut pysähtyvyyden tärkeämpänä ominaisuutena, kuin pölyämisen. Ei ole kyllä toiminnassa mitään valittamista B5 RS4 redstuffeilla. Kyllähän ne jo yhden kenttävedon jarrussa mustaa vanteet melko tehokkaasti, mutta lähteehän se pesemällä pois.

                                                    Bang for buck kohdallaan, jos tarvitsee hyvin pysäyttäviä paloja.

                                                    Uspartsilla oli ainakin nuo risan palat hyllyssä, eikä hinta muistaakseni juuri poikennut camskillistä. Kannattaa sieltä varmaan vertaileva tarjous kysyä ennen englannista tilaamista?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sanoisin kyllä kokemuksien valossa, ettei punaisista ole radalle painavaan autoon. Toki satunnaiset pysäytykset toimii, kentälläkin menee vaikka vakiopaloilla. Noissa kun ei juuri hintaeroa ole keltaisiin, niin komppaan Janin ajatuksia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kokemusta ei tosiaan ole keltaisista, mutta ainakin kenttähommassa punaiset toimii.

                                                        Ero kentän ja radan jarrutuksen pitkän ajan lämpökuormassa on toki melkoinen, mutta kyllä ne jarrut kohtuu koetukselle kentälläkin joutuu. Joensuun vedossa oli levyt sellaisessa lähes valkoisen sinisessä päästövärissä, joten kohtuu kuumana ovat käyneet. Jarrutin kyllä todella kovaa.

                                                        Pitää seuraavana kokeilla vaikka keltaisia, mikäli niillä jotain eroa on.. Vielä ei ole punaisilla jarrut hävinneet, vaikka viime syksynä tahkottiin kiteen kenttää edestakaisin parikymmentä vetoa. Nesteinä perus mätänetin RBF600.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Juu radalla ne toistot jarrutuksissa tappaa jarrut.

                                                          Kentällä olen ajellut vakiopaloillakin useasti mutta radalla ne on nopea kierros ja vainaat :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Täältä myös kokemuksia, että punasista lähtee pinnat irti, nyt useammasta palasta. Eli painavaan autoon ei kyllä tule suosituksia täältä.

                                                            Ilmeisesti nuo keltaset on porukalla pysyneet kasassa? Onkos Bremboista kokemuksia? Aattelin seuraavaks kokeilla niitä. Onko verrattavissa oem-paloihin vaiko paremmat? Ei kai sentään huonommat?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X