Nostellaas tätä. Onkos viime aikaisia kokemuksia etenkin noista ebc:n jarrupalojen kestävyydestä, että ovatko reagoineet jotenkin ongelmiin? Pitäisi tuohon ärrään tehdä jarruremppa, oisin tilannut jo ebc:n peruslevyt ja redstuffit paloiksi, mutta tulipa luettua näitä kokemuksia täältä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
EBC kokemuksia
Collapse
X
-
Ebc keltasilla menisin, toimii niin normi ajossa kuin radallakin. Itse nyt useamman vuoden noilla ajellu omissa autoissa. Rupee vaan itsellä olemaan noita ratapäiviä useampia jo vuodessa niin pitää sen takia harkita siirtymistä täysin radalle tarkoitettuihin paloihin. Kolmas setti olisi keltaisia kohta tarve tälle kesälle ?
Comment
-
Jos ei jarrulevyt maksa maltaita settiin, niin melkein ostaisin omat levyt ratailuun, silloin voi sitten vaikka pistää sintteripalaa sitä varten ja ajaa normiajot sitten toisilla levyillä ja paloilla.
Ei se kuitenkaan niin kauan kestä vaihtaa levyt + palat kun paikat on jo useasti availtu.
Comment
-
En muista tarkkaa syytä miksi vaihdettiin endurance-autossa EBC:n keltaisista Ferodon DS2500 -paloihin, mutta niihin ainakin on oltu tyytyväisiä. Kestää hyvin 6h kisan ajan ilman ongelmia, toki ei meillä ole vauhdit edes 200 km/h kun jarrutus alkaa ja autokin on kevyt.
Häristimellä olen ajanut ihan perus Motonetin halpispaloilla ilman ongelmia, mutta se nyt on vielä melkein 500kg kevyempi kuin endu-Fiesta.
Comment
-
Itse en kyllä voi kyllä enää suositella keltaisia. Plussat oikeastaan hieno väri ja pito.
b5 s4 johon laitettu b6 ässän satulat ja sottavireillä viinalla niin jarrupalat per ratapäivä on aika huono suoritus. Ds2500 ei oikein edes kulunu ratapäivän aikana. Molemmat palat toki myös käyneet lämpimänä joten sekään ero ei selity.
1.8tq farkussa ollu 2019 nätillä ajolla ehkä 30tkm ja takapalasta putosi kitkapinta irti kun aloin vaihtaan laakeria eli senki puolesta kohtuullisen onneton suoritus.
jatkossa siis suosin normi käyttöön tarkoitetussa autossa normipaloja ja sit ratailuun suoraan ds2500 vaikka ovatki vertailussa tuplahintaiset mutta kestävyyden puolesta taas tulee halvemmaksi noiden käyttö
Comment
-
Joskus takavuosina kokeilin parit yellow & redstuffit, pinnat irtoili ilman mitään selkeätä syytä kuukauden ajoilla. Kokeilin uusiks käyttiksessä redstuffeja, alle 3kk ekat kitkapinnat irti. Sain takuuseen uudet ja sama homma. Erikoista sinänsä että kaverilla golfissa on ollu useemman vuoden samat redstuffit eikä mitään vikaa.
Päätin jokatapauksessa että ite en kyseisen firman tuotteisiin enää sotkeudu.
Comment
-
Harkinnassa ratapäiväpaloiksi EBCn bluestuff NDX tai sitten RP-1. Olisivat tulossa B6 koppaan, jossa on edessä Macan(Q5) 4-mäntäbrembot(8R0615107H), 345x30 levyillä ja takana B7 jarrut, eli 288x12 setti. Taakse ei taida saada kuin tuota bluestuffia EBcltä. Eteen olisi voisi valita sitten myös RP-1 palan. Muitakin merkkejä saattaa löytyä mutta hinta ja saatavuus on menevät hankalammaksi. Mitkä palat valkkaisitte?
Comment
Comment