Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EBC kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    "One of the advantages of having the Redstuff pads is that they give off the least amount of brake dust than its competitors and the rest of the EBC brake pad range. The Redstuff brake pad has been tested at the UK Motor Industries Research Association (MIRA), in tests the Redstuff brake pads has reduced car stopping distance in by almost 50 feet from 100 MPH offering a staggering 30% brake improvement."

    Eli puhuvat 30% parannuksesta vakiopaloihin verrattuna. Kannattaa kuitenkin miettiä ottaako Yellow stuffit (jos saa tuohon malliin), joillakin ollut ongelmia Red stuffien kanssa (kitkapinnat irronneet). Koskenut raskaita autoja tai ratakäyntejä. Itsellä S6:ssa on Red stuffit ja kyllä pysähtyy.

    Comment


    • #62
      Semmonen huomio, että EBC turbogroovet ei vissiin mee b7 2.0T autoihin, joissa reijitetyt etulevyt. Vähän hämäävää, että kun orkkislevyt on reijillä, niin EBC-levyä saa vaan sileenä. Homma kiinni pulteista, jos orkkikset reijillä, pultit 9+(1 kartioruuvi), sileillä orkkiksilla 10 samankokosta ruuvia.

      Comment


        #63
        Taas on hieman lisääntynyt kokemus EBC:n paloista. Muutama viesti takaperin kerroin vaihtaneeni keltaiset palat alle ja sinä syksynä kävin kerran ajamassa radalla. Mielestäni eivät kuluneet juuri lainkaan sillä reissulla. Tänään kuitenkin kerhon ratapäivillä Alastarolla sain palat ajettua loppuun. En tiedä tekevätkö uritetut ja reikäset levyt sitten tuon että kuluvat niin nopeasti. Jokatapauksessa tarvii ruveta jotain kestävämpää etsimään, ei pysty jokaisen ratapäivän jälkeen vaihtaan paloja.

        Comment


          #64
          Ainakin noi yellow stuffit toimii siviiliajossa ihan moitteettomasti. Hieman vikinää havaittavissa eri sääolosuhteissa, kun lähtee aamulla liikkeelle, mutta katoaa kun pari kertaa tekee normi jarrutuksen. Itse kyllä tyytyväinen tuotteeseen ja samaa kamaa on tulossa myös taakse.

          Comment


          • #65
            Radalle ne ratapalat eli Blue Stuff tai sitten jonkun muut merkkiset ratapalat.

            Comment


              #66
              Joo keltaiset kesti ja toimi hienosti Alastarossa, jopa jarruvian takia ylikuumentumisen kestivät miehekkäästi.

              Comment


              • #67
                Nostetaampa vanhaa ketjua kun osui googlehaulla.

                Viime syksynä asentelin 1800kg painavan nelivetomötkön taakse Redstuffit + upouudet 356mm jarrulevyt ja huolletut RS6 C5 satulat. Olen pyrkinyt käyttämään kässäriä ahkerasti myös maantiellä jarrutuksissa jotta paikat ei jumittelisi. Tässä tulos noin 9kk käytön jälkeen, josta ei metriäkään radalla. Pitäiskö sitä minunkin koittaa noita keltaisia paloja?

                Comment


                  #68
                  Minun C5:n EBC:n keltaisille paloille kävi ihan samalla tavalla alle vuodessa. Palat kestivät vähän vaille 15tkm, johon osui pari ratapäivää ja normaali arkiajot päälle. Itse oletin, osin muiden kokemuksiin perustuen, keltaisten kestävän vähän pidempään. Palat sinäsä toimi ihan ok, jarrut eivät hävinneet parin kunnon jarrutuksen jälkeen kuten alkuperäisillä- ja tarvikepaloilla tapasi käydä, mutta eivät ne minun kohdalla mitään erikoisen hyvää hidastuvutta tarjonneet.

                  Comment


                    #69
                    Joo ei noita punaisia kannata edelleenkään möhköihin hankkia. Keltaiset kehiin vaan.

                    Kuluu kyllä mutta toimii ja pitää, radalla jos ajelee. Muuten ihan sama mitkä tarvikepalat autoon laittaa.

                    Comment


                    • #70
                      jarrupalat.fi myy keltaisia 72 euroon posteineen, saksan ebayssä ATEt ja Brembot 60e posteineen. Keltaset edelleen parempi valinta 99% katukäyttöön?

                      Onkos nuo keltaset vinkuneet kylmänä? Nuo punaset piti aika miehekästä ääntä ihan näihin päiviin asti.

                      Comment


                        #71
                        Katuautossa veikkaisin että nuo muut kuluu hitaammin eli voisivat olla siinä mielessä paremmat ? mutta eipä ole kyllä kokemusta noista muista.

                        Mulla ei ole nuo vinkuneet mutta jollain on, lienee jarrukysymys myös.

                        Comment


                        • #72
                          Mulla oli ihan käyttiksessä eikä vinkuneet. Ei siihen punaisia olisi silloin saanutkaan, tosin en olisi ottanutkaan.

                          Comment


                            #73
                            Olen viimeisen vuoden sisään vaihtanut useita niin punaisia kuin keltaisia pois, kun pinnat ovat joko murtuneet tai irronneet kokonaan. Osalla autoista ei ole ajettu radalla metriäkään, toisilla käyty kerran tai kaksi. En uskalla kumpaakaan väriä suositella kenellekkään.
                            Edit. Yksi sarja keltaisia meni luokkaa 5000km aikana ja se auto ei nähnyt rataa eikä kulmilla räppäämistä. Edestä pinnat irti, takaa murtui ja jätti ottamatta noin puolella palalla.

                            Comment


                              #74
                              Possupiireissä PFC (performance friction) jarruosat on nyt kuuminta hottia.

                              Comment


                                #75
                                Laitetaan nyt tännekkin vaikken tästä mitään provikkaa saakkaan, että Ferodon DS2500 on aika sopiva valinta katukäyttöönkin, jos haluaa lisää pitoja. Niitä olen tuhonnut ~puolisen tusinaa paria omassa autossa ja toverit vielä paljon enemmän endurance-bemarissa ilman ongelmia.

                                Mene tiedä oireileeko nuo EBC-palat sisäänajon puutetta? Varsinkin tuo pinnan osittainen murtuminen voisi ehkä liittyä sellaiseen? Omat palat tuossa ratavessassa olen aina sisäänajanut suurinpiirtein ohjeistusta noudattaen, eli kymmenkunta reipasta jarrutusta n. 100kmh -> ~40kmh. Kun kabiiniin tulee jarrupalan haju, niin tietää että alkaa olla riittävästi saanut lämpöä pala.

                                Comment


                                  #76
                                  Edellisessä B8 2.0t q:ssa Red Stuffit oli ihan positiivinen kokemus, ei ongelmia noin 30tkm:n ja kaksien ratapäivien aikana. Tarrasivat kyllä vakiopaloja paremmin.

                                  Takajarrut sai kerran ratapäivillä turhan paljon lämpöä, kun yhdelle stintille jäi ESP vahingossa päälle. Takapaloista paloi punainen maali pois ja punaisista tuli lähinnä keltaiset stuffit.

                                  Comment


                                    #77
                                    Joo noita 2500 ja PCF ei saa ainakaan omiin jarruihin, niitä mielellään kokeilisin. Tosin keltaiset on sisäänajettuna kestäneet aina metallille asti ehjänä varmaan 6 parin verran.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Himpun hankalaa on suorittaa sisäänajoa takapaloille, jos runttaa vauhdeissa polkimesta niin se on 90% etujarrujen kontolla. Koitin kyllä vedellä kässärillä vauhdeista useamman kerran asennuksien jälkeen. Lähinnä tulee mieleen että suomen talvi ja suolapaskakelit tekisivät tepposensa tuolle kitkamateriaalille?

                                      Comment


                                        #79
                                        Joo tuolta korroosion irrottamalta näytti omat punaiset palat aikoinaan (palamateriaalin/metallin liitos), kun palat irtoilivat eli saattaa olla osa syy.

                                        Keltaiset olleet aina myös ympärivuoden käytössä täällä suolahelvetissä, joten niissä ei sitä ole esiintynyt.

                                        Edit:
                                        Näköjään nykyään saakin DS2500 palaa omaan kärryyn, täytyypä kokeilla.
                                        Viimeksi muokannut vayne; 28.7.2015, 07:57.

                                        Comment


                                          #80
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                          Laitetaan nyt tännekkin vaikken tästä mitään provikkaa saakkaan, että Ferodon DS2500 on aika sopiva valinta katukäyttöönkin, jos haluaa lisää pitoja. Niitä olen tuhonnut ~puolisen tusinaa paria omassa autossa ja toverit vielä paljon enemmän endurance-bemarissa ilman ongelmia.

                                          Mene tiedä oireileeko nuo EBC-palat sisäänajon puutetta? Varsinkin tuo pinnan osittainen murtuminen voisi ehkä liittyä sellaiseen? Omat palat tuossa ratavessassa olen aina sisäänajanut suurinpiirtein ohjeistusta noudattaen, eli kymmenkunta reipasta jarrutusta n. 100kmh -> ~40kmh. Kun kabiiniin tulee jarrupalan haju, niin tietää että alkaa olla riittävästi saanut lämpöä pala.
                                          Joo DS2500 houkuttaa minuakin, tosin 400 euroa / kierros on kyllä hivenen tyyris. Suomessa noiden tarjonta on aika lailla vähäistä. Saako Terholta udella että mistä olet noita paloja hankkinut?

                                          Comment


                                            #81
                                            Tässä Jannelle yksi esimerkki, rahtikaan ei ole kova.

                                            http://www.rallyshop.it/index.php?ma...=0&language=en

                                            Comment


                                              #82
                                              Olisipa kiva tietää onko EBC:llä muuttunut jokin osa valmistusprosessissa. Tuntuu että "entisessä autossa" kesti yellow-/redstuffit kaikilla mutta nykyään irtoilee. Ei se voi pelkkää sattumaakaan olla. Itelläkin takavuosilta pelkkiä hyviä kokemuksia EBC:n paloista, nyt en ole pariin vuoteen kokeillut.

                                              Comment


                                                #83
                                                Janne: Sarlin race team on vissiinkin Ferodon virallinen maahantuoja ja sieltä olen omat palani ottanut. Kalliit on sun jarruihin sitten nuo, ite selvinny 100-200e kustannuksella. Mutta se riippuu ihan palatyypistä.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Terho: Sarlinin verkkokaupassa palat eteen 243€ ja taakse 153€ ja löytyy heti toimitukseen. Ja Italiaano tarjoaa vain DS3000:sta.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Jos klikkaa sitä varaosanumeroa Italiassa, niin pitäisi tulla ds2500 listaan.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      No niinpä olikin :)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Niin mä oon käyttäny siis takana ihan normipaloja. Edessä vaan kisaisemmat.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Terho: Sehän käy toisiaan noinkin ihan mainiosti.

                                                          EBC:n paloista vielä sen verran, että paikallinen varaosamyyjä ei ollut järin yllättynyt kun mainitsin olevani hieman ihmeissäni niiden kestävyydestä. Ko. liike myy Ferodon normipaloja mutta eivät kisaisempia paloja lainkaan ja en ollut kuulemma ihan ensimmäinen joka on käynyt kyselemässä EBC:n tilalle kestävämpiä paloja.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Lähettelin tuon kuvan punaisista paloista myyjälle (jarrupalat.fi) ja sieltä tuli vastauksena että tuohon valmistusajankohtaan on heille osunut toinenkin pinnan irtoamistapaus. Tarjosivat uutta settiä veloituksetta. Ihan jees asiakaspalvelua vaihteeksi. Lieköhän myyjän omasta pussista vai tullut tehtaalta asti?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tiedän viisi tapausta, jossa punaiset tai vihreät EBC:n kitkamateriaalit irronneet kokonaan rungosta. Itsellä ajossa aiemmin punaiset ja nyt keltaiset, kun kyseisiin satuloihin (B5 RS4) ei oikein muuta saa. Asia on kuitenkin jatkuva huolenaihe ja toivon todella, etteivät porsi ennenkuin kerkeän vaihtamaan satulat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X