Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jääratahauskan kesäjarruissa on keltaiset ja olen ollut tyytyväinen kadulla ja olen myös ratasuoritukseen. Eivät myöskään kuluneet olemattomiin vaikka ratakierroksia taisi tulla hyvän matkaa kolmattakymmenettä.
Keltaiset ovat toimineet omassa lentotukialuksessani useammat ratapäivät sekä arkiajot moitteetta. Levyt kestävät myös ongelmitta. Ringille lähtöä odottelemassa uusi setti ja myös taakse tällä kertaa.
Kyselisin, mitä mieltä porukka on siitä, että hankinko Audi TTQ EBC jarrupalat taakse, vai audilt alkuperäiset tai http://www.mister-auto.fi/fi/takajar...3_g900006.html tosta joku kelvollinen?
Hinta nyt ei ole kuiteskaa tärkein kriteeri.
EBC:stä mietin sitä, että onko järkevää taakse hommata ebc paloja jos edessä on jotkut normit...
Täällä on ollut ongelmia että redstuffien kitkapinnat irtoavat paloista. olen ollut yhteydessä ebc englantiin ja toivovat kuvia näistä irtoamisista. laittakaa mulle kuvia, autotietoja ja oletteko ajaneet radalla niin laitan tietoja eteenpäin. teppo.j.nieminen@gmail.com. jospa saatais jotain hyvitystä...
EDIT: Saadut tiedot lähetetty eteenpäin
Viimeksi muokannut TN69; 21.8.2012, 08:11.
Perustelu: Tiedot toimitettu
Oliver mitkäs levyt on ollut käytössä? Myöskin EBC:n?
Marmorilevyt, ei tuohon pappamalliin ole juuri muuta ollut saatavana. Eikä toisaalta tarvettakaan, originaalit ovat isot ja keltaisilla paloilla kaikki on toiminut erittäin hyvin. Lukuisat ratasessiot ilman minkäänlaisia ongelmia. Alkuperäisillä paloilla ei löytynyt kehumisen aiheita, 3 settiä levyjä hetkessä kieroiksi kotikulmilla ajaessa. Palojen materiaali lähti tarraamaan levyihin arkiajossa kiitos kuivaustoiminnon
Täällä on ollut ongelmia että redstuffien kitkapinnat irtoavat paloista. olen ollut yhteydessä ebc englantiin ja toivovat kuvia näistä irtoamisista. laittakaa mulle kuvia, autotietoja ja oletteko ajaneet radalla niin laitan tietoja eteenpäin. teppo.j.nieminen@gmail.com. jospa saatais jotain hyvitystä...
Ainakin kun niitä kuvia edellisen kerran laittelin myyjälle, taisi vastaus olla vaan, että väärät palat, keltaiset ne pitää olla tossa autossa yms.
Itsellä Redstuffit kestivät kaksi kertaa sen ajomäärän kuin mitkään Porschen tai AD:n tms. tarvikepalat. Mutta tarvikepalat eteen ja taakse saa satasella ja toimivat ok, ja riittävät siviiliajoon.
Ainakin kun niitä kuvia edellisen kerran laittelin myyjälle, taisi vastaus olla vaan, että väärät palat, keltaiset ne pitää olla tossa autossa yms.
Tuota tietoa tuli EBC:ltä myöskin, RedStuffit ainoastaan tie-käyttöön, ei radalle ollenkaan. Mutta ymmärtääkseni täällä on jengillä irtonut noita kitkapintoja ilman rata-ajoakin? Muistan vaan nähneeni jossakin, että RedStuffit tie- ja satunnaiseen ratakäyttöön... en vai löydä kyseistä paikkaa enää.
Juu en mä radalla noilla ehtinyt ajella juurikaan eli osat palat lähti katuajossa ja osalla oli ratakäynti mukana. Varsinkin jos takajarruista lähtee, niin jo on kumma. ne ei kovin kovilla ole radalla ja vakiopaloillakaan eivät sula alle yms.
Kuvista näkyy, että tyyliin ruostuneet irti lähes uudet palat katukäytössä. Sanoisin noiden perusteella että paskat palat :)
Tässäpä yks mikä sattuu vielä olemaan itsellä tallella. Ei nyt ihan vielä irti, mutta hyvää vauhtia matkalla. Ja itsellä siis oli EBC:n Ultimax levyt ja RedStuffin palat.
Juttelin tänään paikallisen varaosamyyjän kanssa. Sanoi että eivät myy zimmermanin levyjä enää takseihin(?), kun tuli niin paljon palautetta että levyt lasittuvat tai jotain sen tapaista. Ei kuulemma kylmänä pidä, vaan tarvitsevat aika paljon lämpöä. Että josko ongelmani ydin on noissa zimmermanin levyissä, eikä jarrupaloissa.
Saavat tosiaan melkosesti runtua, polttoaine kulut sais varmaan helposti puolitettua ajotavan muutoksella:) Näköjään yritysilmotuksissa EBC:n palat -25%. Näköjään kohtuu edukkaita jo muutenkin. Camskilllin hinnat taas nousseet todella paljon parin vuoden takaa.
Ihan tämän ketjun innoittamana laitoin keltaiset punaisten tilalle tilaukseen, eihän sitä ikinä tiedä. Pitää Botniaringille ottaa varuiksi uudet mukaan jos käy vahinko. Ässän etupaloille jäi hintaa 173,xx€ juurikin tuolta yritysilmoitusten kautta, noitahan olis voinu melkein jo varastoonkin ostella. :)
Näköjään omiin etusatuloihin saa alen jälkeen 100,57€ hinnalla palat (yellowstuff tiätty)... noita vaan joutuu pylväsporalla modaamaan, ennenkuin paikoilleen istuvat :D
Laitetaas tännekin, eli itsellä oli EBC:n Ultimax levyt edessä kieroutuneet. Sitä en muista millon tuo alkoi oireilemaan, mutta nyt on taas mukava jarrutella kun ei tärise vaikka olisikin vauhtia enemmän.
Alkaa nuo vakiopalat ohentua jo aika lähelle varoitinta, niin tilasin myös keltaisia paloja. Kiitoksia siitä alennusvihjeestä. ~170€ joka nurkkaan palat. Levyt pitää vielä tilailla myöhemmin ja heittää kaikki kerralla paikalleen.
Mä ostelen uusia punaisia kulutuspinnoista huolimatta, kun ei näihin heikompiin C5:iin tietääkseni saa keltaisia... Jo eka palasetti muuten kulutti EBC:n uritetun etujarrulevyn urat käytännössä kokonaan sileiksi, alkaa jälleen ilmetä viivettä sateella/sohjokelissä. Pysähtyy kuitenkin yhden kerran niin käskettäessä, mikä on parannus originaaliosiin verrattuna.
Edit: Turvallisuus voitti ja vaihdoin merkkiä..
Kesäkuussa tuli ostettua ässään punaiset palat kun kiire oli ja sopivaan hintaan sain. Ei mitään pahaa sanottavaa, toimivat omalla ajotyylillä melkoisen hyvin. Kerran sain Alastarolla jarrut häipymään ihan totaalisesti, sekään ei välttämättä mene palojen piikkiin. Matkaa noille kertyi noin 3-4tkm, ehkä neljäsosa niistä kilometreistä radalla. Ensimmäistä kertaa palat kuluivat levyjen ulkopuolelta nopeammin, yleensä ovat olleet mäntien puolelta loppu vaikka ulkona olisi pintaa vielä puolet jäljellä.
Tänään laitoin keltaiset palat paikalleen. Ensiviikolla pääsee testaileen. Liittyykö nuo lisäpainot/jouset palojen päissä kitinään tai muihin sellasiin juttuihin? Punaisissa oli samanlaiset jotka porasin irti kuten näistä keltaisistakin.
Viimeisessä kuvassa punainen pala klubin järjestämän Botniaringin reissun jäljiltä, onneksi ei tarvinnut tehdä kotimatkalla hätäjarrutuksia.. :)
Mä en ole keksinyt noille vieterinpätkille mitään funktiota, ne eivät edes nojaa mihinkään. Keltaiset saattavat alkuun kitistä ihan riivatusti, mutta tarmokas sisäänajo on auttanut asiaa, edellyttää oikein suoritettuna kylläkin suljettua aluetta, köhh. Puntti saattaa olla joku resonanssipaino tosiaan.
Allroadissa alkaa olla palat vaihtorajassa. Katoin tuossa, että alkuperäiset Audi-palat on aika arvokkaat, noita Red Stuffeja saa jopa halvemmalla. Tarvikepalat olivat paljon edukkaammat, mutta en muista ulkoa, paljonko maksoivat. Ovatko nuo jotkut Stuffit paremmat kuin alkuperäiset palat?
Comment