Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 jousien irrotus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 jousien irrotus.

    Kellään heittää ohjeita, miten etujouset sais pois alta? Mitä tarvii purkaa jne.

    Tartteis pikkasen madalluttaa niitä jousia. En ole pistänyt merkille, keuliiko toistenkin A8:t (vm 94-99). Omassa etulokarin väli on huomattavasti suurempi kuin takanlokarin, vaikkakin auto on täysin suorassalinjassa. Nähnyt saman efektin A4:ssa. Joku yleinenkin audin ominaisuus?

    #2
    Etukaaret on isommat kuin taka, joten aiheuttaa moisen visuaalisen efektin.

    Comment


    • #3
      Tutkin tossa muiden myynnissä olevien sivulta kuvattuja kuvia. Eipä näytä olevan muissa samaa efektiä. Näyttää lokarit samankokosilta ja rengas-lokari väli samalta.

      Oman auton perä näyttää siltä, kun se olisi madallettu.

      Comment


        #4
        Hakuyrityksistä huolimatta en löytänyt kuin tämän niin jatketaan.Mikähän ihme noissa A8 D2 takajousissa on mikä niitä rikkoo. 12v aikana neljättä kertaa huomaan aamulla perän olevan matalalla ja kurkkaus alle varmistaa takajousen olevan poikki.

        Menee vielä yleensä niin että auto seisoo pitkään paikallaan (pari kuukautta)ja joku aamu jousi vaan on itsekseen ulostautunut. Edellisellä kerralla laitoin jo SACHS merkkisenä et olis laatukamaa mut nyt kesti max. 2v/10tkm niin taas poikki. Autoa ei ole madallettu.

        Toinen juttu on et miten noi takajouset pitäs oikeaoppisesti vaihtaa ? Sinne ei mahdu oikein mitkään puristimet hyvin niin aina ollu tuntien kikkailu noiden kanssa. Kestäsköhän jos vetäisi puristimilla nippuun ja lukitsisi reikänauhalla pulttien kanssa kiinni. Miten noi korjaamolla vaihdetaan ?

        Comment


        • #5
          Oonko vähän törkeä, kun lainaan sun ketjua törkeästi omiin tarkoituksiini? :)
          On niin sopiva otsikko, etten viitti tehdä toista samanlaista.

          Minulla olisi kohteena S8 D2 takajousien vaihto. Minkälainen homma ja minkälaiset puristimet? Meneekö noilla "bilteman perus" ulkopuolisilla puristimilla, vai tarviiko esim mersumaisen laippapuristimen, jossa kiripultti keskellä?

          Comment


            #6
            No joo. Tulipa vaihdettua taas takajouset A8 D2 koriin. Lyhykäisyydessään homma menee seuraavasti :
            -pyörä pois
            - takaiskarin pultti pois
            - kallistuksenvaimentajan koiranluun vapautus
            - tukivarren pultti pois
            Nuo kun poistaa niin saat rautakangella painatettua koko pakettia alaspäin lisätilan saamiseksi.
            Sen lisäksi tarviit jousipuristimet joista molemmat on lyhennetty alkuperäisestä pituudesta. Ulompi tulee olla pidempi kuin sisempi jotta saat jousen puristettua kasaan. Paikka puristimille pitää lisäksi katsoa todella tarkkaan. On ihan senttipeliä että mahtuu.
            Jousen kun saa äherrettyä paikalleen niin seuraavaksi tulee ongelma saada ne pultit mitä irrotit takaisin paikoilleen. Se onnistuu kun nostat tunkilla alhaaltapäin ja samaan aikaan kampeat rautakangella jarrulevystä sivullepäin. Saa oikeasti käyttää voimaa. Sorkkaraudalla ei riittänyt voima.
            Pultit kun saa kohdalleen niin elä kiristä niitä heti. Pyörä paikalleen ja laske auto pyörien varaan. Painele nurkasta muutaman kerran jotta paikat asettuu kohdalleen. Mittaa etäisyys navan keskeltä pyörän kaareen.Nosta auto ylös, poista pyörä ja nostata taas tunkilla sama etäisyys navasta pyöränkaareen. Kiristä kaikki pultit ja homma valmis.
            ps. En usko et onnistuu piharemonttina ilman nostinta. Pelkällä tunkilla ei saa riittävän ylös.
            Ps2. Mulla on etuvetomalli, nelikossa voi joutua irroittamaan vetoakselin. Rakenne on kuitenkin ihan sama muutoin.

            Comment

            Working...
            X