Näin pakkasen tullen 02-mallin A6:sta kuuluu isoimmissa hidastetöyssyissä jostain edestä (oikealta?) hienoinen narahdus. Liekö tuo on ominaisuus vai orastava vika? Vanhassa autossa (Saab 9-3) tosin totuin lähinnä hirvittäviin narahduksiin pakkasella, ja siihen verrattuna tuo ei ole mitään...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6:n natinaa
Collapse
X
-
Löysinkin jo jostain hyllyn pohjalta jotain saksalaista Weicon-kitinänestoainetta, "water repellent" .. mitähän tuokin sitten lie. Purkissa ei sanota suoraan onko se silikonia vai mitä. Ajattelin aluksi laittaa sitä juuri oventiivisteisiin kun huomenna käyn pesemässä auton, kun aamuisin ovet ovat joskus vähän jäätyneet kiinni. Siinä samalla voisi sitten yrittää tunkea verhoilun saumakohtiin tuota jos ajossa muovit nitisevät siellä toisiaan vasten... tai sitten se johtuu lukoista tai jostain.
Mutta niin, mitä vikaa silikonissa on? Minkälaista tavaraa purkissa pitäisi olla että sitä uskaltaisi käyttää?
Comment
-
Silikonin yök termi juontuu siitä ettei se tunnu sopivan edes tisseihinkään. Se toimii kuin pölynimuri, kaikki kökkö tarttuu siihen kuin tauti ja pois saa vain tinnerillä tai asetonilla ja niilläkin huonosti. Kauhein asia mitä silikonilla voi tehdä on käyttää sitä sisätilan ehosteena. Kojetaulu kiiltää päivän kuin hullun m...ku ja sen jälkeen pöly istuu kuin tauti, elvytys toimii vain lisäämällä silikonia päälle - oravanpyörä. Toinen tekijä on sen leijuvuus spraytuotteena, sitä on joka paikassa, myös siellä missä ei kaivata - ratti, istuin, jne.. Kysyppä automaalarilta mitä mieltä ko. tuotteesta, valmistaudu juoksemaan karkuun. Itse käytän tiivisteiden jään estoon ja voiteluun jäähdytinnestettä eli glykolia rätillä levitettynä. Kiitollinen tavara kun liukenee vielä pelkkään saippuaveteen.
Comment
-
Kysyppä huolosta, ihan mielenkiintoista kuulla mitä vastaavat.
Vaikka melkein tuohon on vastaus valmiina: nivelet. Kuivuuttaan natisevat. Jostain syystä tiivistys pettää ja voitelu katoaa. Yksi selitys voisi olla perinteisiä niveliä suurempi liike. Kumihan liukuu niveltapin päällä ja kuluu. Jossain vaiheessa päästää kosteuden sisään ja rasvat häipyvät sen takia.
Comment
-
Syy narinaan löytyi: oikeassa etummaisessa alatukivarressa jonkin verran väljää. Narina poistui ilmeisesti ainakin hetkellisesti rasvaamalla mutta kaipa tuon pian joutuu uusimaan. On se prkl kun luulin, että tuota vaivaa ei pitäisi vielä 160tkm ajetuissa -02 mallisissa olla mutta ei. Eikä kuulu tehtaan takaisinkutsukampanjaan... Onko tietoa, saako vähintään alkup.laatua olevia osia muualtakin kuin merkkikorjaamolta?
Comment
Comment