Alkuperäinen kirjoittaja Maku
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiBoschilaiset kannattaa jättää hyllyyn, ovat kuraa laadultaan nykyään. Sen sijaan haet orkkikset marmorilta, eivätkä vältämättä ole edes kalliimmat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiItellä ei oo mitää valittamista marmorin sulista. Valeon tekemäthän nuo on. "Tarvikesulis" ei taida olla apukuskin puoleinen sulka "kiero" jollonka siis pyyhkii paremmin reunasta. Ja onpa niis vielä se kellastuva tarra muistuttamas vaihdon tarpeesta :)
Comment
-
Bochilaiset olen jo unohtannut aikaa siten minäkin. Valeoita ollut ensin oli ruodottomat, jotka tahtoivat ainakin mondeossa jäätyä niin etteivät pyyhkineet kunnolla. Edellisessä audissa oli sitten taas ruodolliset Valeot ja eivätpä oikein uutenakaan pyyhkineet kunnolla. Championeista on ollut aikaa sitten huonoja kokemuksia, mutta ostinpa sitten kuitenkin Championit, ja ainakin nytten kuukauden vanhoina pyyhkii hyvin jättämättä viiruja.
Comment
-
Jotenki vaan tuntuu siltä, että nykyään hyviä pyyhkimen sulkia ei ole enää edes olemassa. Ihan sama mitä merkkiä ostaa. Tarkoitan lähinnä sitä kestävyyttä. Kyllähän kaikki uutena hyvin pyyhkii. Itse en ole koskenut pitkällä tikullakaan boschiin varmaan vajaan 10 vuoteen. Nyt sitten ihan huvikseen ostin Boschin rungottomat. Katotaan kui kauan kestää, eikä ollu edes pahan hintaiset, niin voi sitten uusiakkin useammin "hyvin mielin". Aikasemmin käyttäny Chambionin, Valeon ja SWF:n rungottomia- ja rungollisiasulkia. Valeo alkaa jättämään rantua aika nopeasti ja Chambion alkaa pomppimaan lasilla. Ja useassa automerkissä näitä käyttäny/kokeillut. Varmaan sitten valmistuerissäkin kaikilla merkeillä eroa, joten mielestäni melkeen ihan sama mitkä ostaa, jos puhutaan näistä ns. oikeista merkeistä, eikä bilteman sulista.
Comment
-
Kuten myös täällä toimineet aero-muunnossetin mukana tulleet sulat hyvin, niin edessä kuin myös takapyyhkijässä. Nuo kun tuosta kuluu niin samanlaiset ajattelin hakea tilalle, mitä sitä ruveta kikkailemaan jollain muun merkkisillä jos orkkikset toimii eikä ole oleellisesti kalliimmat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viestiitse huomasin sellaisen mielenkiintoisen asian, että noi aero sulat ei kestä mitään ja jäätyvät talvella jos lasissa on turvaurat. Pari kuukautta pyyhkii hyvin ja sitten eivät enää mitään.
Toisessa autossa ei uria ja 3 vuotta vanhat sulat ja pyyhkii kuin uudet.
Comment
-
Slamitilla on setti myynnissä. Olen ymmärtänyt, että seteissä kai luovasti yhdistelty uudimmista ja eri autoista sopivan mittaiset alkuperäiset varret ja sulat.
Ja sisältää tosiaan varret ja sulat sekä varren mutterit ja hatut.
Comment
-
Auto otettu käyttöön 3/2007, autossa tällä hetkellä alkuperäiset sulat, mitkä lie merkiltään!? Ei merkkejä loppumisesta :) Edellisissä Vaggineissa alkuperäiset ovat olleet parhaita.
Comment
-
Edellisessä TM:ssa oli sulka vertailu, kaupassa sitä vain äkkiseltään kerran katselin ja tais Valeo/SWF olla kärjessä ja olikohan täälläkin haukuttu Bosch ihan viimeisenä.
Tuossa Slamitin sarjassa tuli tosiaan mukana tosi kestävät sulat, pari vuotta ainakin kestänyt niin että ei ole tarvinnut miettiää vaihtoa ja hintakin oli semmoinen että ei paljoa loppujen lopuksi itse varsille jää hintaa.
Noita turvauria kanssa muistelisin joko TM:n tai TL:n joskus aikoinaan testanneen ja todenneen hyödyttömiksi
Comment
-
No joo, olisi pitänyt lukea tämäkin ketju ennen kuin hain Boschin sulat Coupeen ja RS2:een. Niin se maailma vain muuttuu ettei voi vanhoihin laatumerkkeihin enää luottaa, mistähän lie kiinalaiset kuminsa noihinkin jalostavat. Molemmissa autoissa sama ilmiö, raitaa tulee heti uutena. Valeot oli jo kädessä mutta aikaisemmin tullut kaikki Ranskan suunnalle viittaava autotarvike kierrettyä kaukaa. Luulin jo laittaneeni vahingossa vanhat takaisin kun uudet eivät juurikaan paremmat olleet.
Comment
-
...isoja on erot sulissa; itte tullee vaihettua vähinthänki keväisin ja syksysin eli ainaki kahesti vuojessa. Tosin kilometrejäki tullee kohtuullisesti eli n. 40 tkm vuojessa, joskus ylikki. Siis Audilla. Lisäksi tienpäällä tullee viihyttyä vielä Grand Voyagerilla ja Hayabusalla...
Isot erot tosihhanki, kun tullee sulat ostettua aina vähän ex-tempore eli en ole kauhiasti katellu, että minkä merkkiset on, kunhan on sopivat muuten...ja hinta kohillaan. Muistelen, että Valeot (rungottomat-vai-miten-niitä-kututhan...) ostin vuosi sitten ja ne ei jostain syystä olhet hyvät talvikelillä: jäivät jotenki jäykäksi eli eivät pyyhkinhet kunnolla.
Kevväällä ostin paikallisesta Tarvike-Keskuksesta jotku, jotka toimi hyvin...nyt sitten laitoin Bochit kun sattu olemhan Tammer-Dieselissä tarjouksessa...ja ne jättivät viirua pari viikkoa, mutta nyt sitten yllätysyllätys toimivat ihan hyvin eikä ko. rantua ilimaannu. Sais nähän miten mennee kun alakaa tulemhan lunta ja kylymempää. Nämäki on näitä kumilerppuja, joskin mietin, että seuraavat kun ostan, niin taian kokkeilla taas noita "perinteisiä" malleja, tämäntyyppisillä kun on nyt tullu ainaki kolme edellistä vuotta ajettua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja samiNo joo, olisi pitänyt lukea tämäkin ketju ennen kuin hain Boschin sulat Coupeen ja RS2:een. Niin se maailma vain muuttuu ettei voi vanhoihin laatumerkkeihin enää luottaa, mistähän lie kiinalaiset kuminsa noihinkin jalostavat. Molemmissa autoissa sama ilmiö, raitaa tulee heti uutena. Valeot oli jo kädessä mutta aikaisemmin tullut kaikki Ranskan suunnalle viittaava autotarvike kierrettyä kaukaa. Luulin jo laittaneeni vahingossa vanhat takaisin kun uudet eivät juurikaan paremmat olleet.
Comment
-
Boschin sulkia oli edellisessä autossa vuoden aikana varmaan kolmet parit. Toimivat ihan hyvin viikon, ennen kun silmien edessä on taas hirveää raitaa. Ostin sille Valeon sulat; olivat kyllä pirun hyvät ja kestivätkin sen ajan mitä auto mulla vielä oli.
Eli Valeot ostan varmasti tähänkin sitten, kunhan vanhoista sulista aika jättää. Nykyisistä vinkkareista ei ole mitään hajua, Ruotsissa ne on tuohon laitettu, mutta kovin Biltema-kamalta ainakin ulkonäöltä vaikuttavat.
Comment
-
Vieras
IMO: Orkkikset, liekö sitten Boschit vai mitkä, ovat parhaat mitä on tullut vastaan - ainakin jos näistä aero-sulista kyse. Valeot jättävät hieman raitaa jo uutena, ja samaa kuraa tuntuisi muukin aftermarket tavara olevan.
Comment
-
B6 varsiin ei saa aero sulkaa. Itse ostin profiilin autoon b7:varret ja siinä samassa paketissa tuli sulat ja on vissiin championin. on aika hyvä paketti. Suosittelen kyllä vaihtaamaan varret uudempiin joihin saa aerot kustanti 70 € Ja ne Boschit on ihan paskat oli ne mitkä tahansa, uutena toimii niin pitkään kun vahingossa ekat jäät erehdyt pyyhkimään. SWF:t, Valeot tai Champion.
Comment
Comment