Miten voitte saada "merkkisulatkin" noin äkkiä vaihtokuntoon? Halvoilla metanolipesunesteillä kenties?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Mitä itse noita sulkia tuossa katsellut ja vaihdellut, niin eniten kestoon vaikuttaa miten lasia huoltaa ja missä auto seisoo.
Leon seisoo tallissa auringolta ja muilta haitoilta piilossa, lisäksi tuulilasi on vahattu. Sulkia(rungolliset) tarvitsee vaihtaa noin kerran vuoteen ja sillonkin monesti kyllästyn katsomaan sitä keltaista merkkiä, mitään raitaa ei vuoden käytön jälkeen saa aikaa, ellei jostain syystä jäätyneitä sulkia revi lasista irti.
Polo taas seisoo pihalla säiden armoilla, eikä tuulilasia ole oston jälkeen käsitelty kuin tuulilasinpesuaineella. sulat (rungottomat) olivat vaihtokunnossa jo tuossa 3kk kohdalla ja vinkumista esiintyi melkein heti uutena. Auringon uv-säteily ja muuttuvat lämpötilat olivat aika kohtalokkaita keston kannalta.
Comment
-
jiisimula
SWF sulkia pitää testata. Championia ollut jo muutaman vuoden, ja ainakin itse olen ollut tyytyävinen. Bosch sulkien laatu tuntui yhdessä vaiheessa laskeneen olemattomaksi. Joskus myös VAG tiski on yllättänyt kohtuuhintaisilla sulilla..
Comment
-
Juuri tänään vaihdoit Championit Boschilaisiin. Ennen noita Championeja oli myöskin Boschin sulat ja tuntui että eivät kestänee kovin kauan. Nyt nuo Boschin olivat muuttuneet jollain tavalla. Olivat huomattavasti painavemmat ja jykevämmän oloiset kuin ennen eli paljon laadukkaamman oloiset kun vanhan Boschit. Hyvin pyyhkivät. Saas nähdä kuinka kauan. Nuo Championit kestivät aika kauan.
Comment
-
jma
Alas tullessa apukuskin puoli narisee inhottavasti, onko tohon jotain konstia että loppus?
Comment
-
MMM
Mulla auttoi tuohon narinaan ja pomppimiseen sulan alastullessa pieni väkivalta.
Vääntelin sulkaa niin että se löystyi kiinnityksessään eli nyt pääsee vähän kääntymään.
Mun sulka oli semmoinen kaarevamalli.
Comment
-
Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun ajaa vieraalla autolla ja pyyhkijän sulat ovat surkeassa kunnossa, moni säästää väärässä paikassa tai on vain niin laiska pitämään huolta autostaan. Ennen kuin nakkaa sulat roskiin sen takia että jättää kalvoa, kannattaa pyyhkiä laimentamattomalla tuulilasinpesunestellä. Siinä saattaa yllättyä että ovatkin vielä lähes uuden veroiset kun maantiepiki lähtee sulan reunasta. Kollega yllättyi että olenko vaihtanut uudet pyyhkijät hänen autoonsa käytyäni koeajolenkillä arvioimassa pyöränlaakerivikaa, en vain kestänyt sitä huonoa näkyvyyttä kaatosateessa.
Itsellä ollut yhdessä vanhassa Audissa rungottomat mallit (olikohan Bosch) jo siitä lähtien kun niitä tuli markkinoille, uusi malli on ollut positiivinen yllätys kaikin puolin.
Comment
-
Normaalisti itsekin olen Bilteman tai Motonetin halpis sulkia käyttänyt, ja ne kestää sen vajaan vuoden.
Mut nyt kiireessä kävin ostamassa yli 30?:n Boshin sulat (viikonloppu keikka keskisuomeen). Vaihtaessa jo katsoin, että sama oli profiililtaan kalliskin sulka, kuin melkein vuosi sitten ostettu halpis. No ekalla reissulla jo alkoi raitaa lasiin tulemaan, joten aika pettynyt olen. Seuraavat sulat jälleen muutamalla eurolla halpisliikeestä. Ei enää "Merkki" -sulkia.
Comment
-
Se tuulilasinpesuneste mitä Neste-huoltoasemat myy (voltera?) ainakin aiheuttaa sulissa semmoista kovettumista omasta mielestäni. Kun käyttää niin joutuu vaihtelee sulkia useammin. Nyt olen käyttänyt ihan jotain perus tuulilasinpesunestettä mitä saa puuilosta oulussa 5 litran kanistereissa ja maksaa jonkun pari-kolme euroa. Muistaakseni se oli luokiteltu 1:1 -20 astetta.
Mulla on nyt nuo Boschin twin aero-sulkajutut mitkä oli saatavissa suoraan b5:sen kiinnikkeihin, ovat kestäneet nyt kesäkuun kieppeiltä ja ihan hyvät ovat vielä. Mutta oli ne kyllä suolasen hintaiset, Kärkkäiselläkin muistaakseni vajaa 50e pari.
Comment
-
Mitäs olette maksaneet B6 A4:n sulista? Hain tänään marmoritiskiltä hintaan 47 eur (!!!). Motonetistä aiemmin hakemani Championit olivat täysin sopimattomat, mutta ei tarvinnut palauttaa, kun naapurille kelpasivat. B5 nelkkuun nuo sulat olisivatkin sopineet, ainakin muistaakseni kiinnitysmekanismia muistaakseni.
Tosin nuo mun nelkun sulat ovatkin kyllä noihin n. 20 eur hintaisiin Championin(motonetin oppaan mukaan sopivat) sulkiin nähden huomattavasti tukevammat/raskaammat ja laadukkaamman oloiset. Vanhat sulat oli käytössä lähes 1,5 vuotta, joten oli vähän pakko alkaa vaihtamaan. Toimivat nuo vanhat silti vielä ok, mutta ylempi kuskinpuoleisen sulan kiinnikkeistä oli murtunut, mikä aiheutti pienen napsahdusäänen sulan ollessa pyyhkiessä aivan ylhäällä. Mitään vahinkoa tuo napsahtelu ei lasiin tehnyt, mutta rasittava ääni.
Helkkarin hyvät sulat, mutta kyllä on suolaset hinnat...
Comment
-
Motonetista hain Caravellen 53 cm cm spoilerilla varustettuun Boschin runkoon parin vaihtokumeja noin kympin hintaan. Kumia kuosissaan pitävä metalliliuska piti ottaa vanhasta, muutoin noitten asennus on varsin helppoa, jos omistaa pitkänokkaiset pihdit ja terävän puukon.
Mittaa noilla vaihtokumeilla riittää varmaan 60 cm mittaan saakka. Boschin runkohan on metallia ja kestää varmaan useammankin kuminvaihdon.
Comment
-
Motonetistä saa myös kympin hintaan Championin (?) Peugeot 607:n tarkoitettuja vaihtokumisatseja (luokkaa 60cm ja 53cm nuo kumit, mukana tarvittavat tukiraudat - pienellä vaivalla modaa sopivat).
Biltemasta saa myös asiallisia Aero-tyylisiä rungottomia kohtuuhintaan (noin kympin kappale, joskin koot taitavat loppua 22 tuumaan tms).
Comment
-
Mistä Audi A4 B6 -01 pyyhkijänsulat
MOI!
Olen vähän yrittänyt metsästää Audiini pyyhkijänsulkia. Ei löytynyt Motonetista, Teboilta tai Shelliltä. Helsingin Tullinpuomin Shellillä osasivat kertoa, että Audissani on joku Audin oma kiinnityssysteemi, eikä heillä ole myynnissä tuota erikoisella kiinnityksellä olevaa sulkaa. Kehoitti menemään marmoritiskille. Onko foorumilaiset löytäneet sulkia muualta kuin merkkihuollosta.
Antti
Comment
-
Itse hain suosiolla marmorilta ns. AeroTwin -muunnossarjan jottei tarvisi käyttää niitä Audin omia metallirunkoisia sulkia. Muunnossarja maksoi 79,80€ ja rungottomiin sulkiin vaihtaa helposti esim. pelkän sulan kumin, joka maksaa Motonetistä n. 5€. Mainittakoon tosin, että tuohon AeroTwin-sarjaankaan ei taida pikaisen tarkastelun perusteella sopia Boschin tarvikesulat?
Comment
-
ostin motonetista:
AUDI A4 2001->07 AeroTwin sulkapari 933S 55cm
A4 04-> 55+55cm AeroTwin-pari [2004->2007]
ja eihän nuo tuohon käynyt..
olisiko nämä:
AUDI A4 2001->07 BOSCH-sulka 55+55cm pari Audi
A4 01->03 55+55cm Bosch-pari [2001->2003]
sitten sopivat?
Pyyhkijän varressa on joku semmonen systeemi, että pienestä nipsusta vaan painetaan siitä sulan päältä ja sulka tippuu itekseen pois..
Comment
-
ostin motonetista:
AUDI A4 2001->07 AeroTwin sulkapari 933S 55cm
A4 04-> 55+55cm AeroTwin-pari [2004->2007]
Esim. Bosch:n ja SWF:n sulkapaketeissa on erilaiset kiinnikkeet.Mutta molemmat ovat käypäsiä.
Omaan kulkineeseen sopivat nuo rungottomat BO933S-2 sulat, niiden mukana tulevilla kiinnikeillä.
Comment
-
Vieras
Eiköhän tuossa ns. vanhanmalliset varret ole. Jos oikein tiukka paikka tulee, niin nappaa vaikka motonetista Boschin "irtosulkaa" sopivan pätkän ja vaihtaa pelkät kumiosat. Itse kyllä suosittelen Aero-varsiin ja sulkiin siirtymistä (btdt).
Comment
Comment