Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijänsulat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Miten voitte saada "merkkisulatkin" noin äkkiä vaihtokuntoon? Halvoilla metanolipesunesteillä kenties?
    Olen antanut itselleni ymmärrettävän että nimenomaan metanoli säästää kumia eli siis pyyhkijöitä ja tuulilasin tiivisteitä, ja etanolia sisältävät tavarat tappaisi nuo pyyhkijät kovettamalla kumin. Niin tarkkaan en ole aiheeseen jaksanut perehtyä että varmaksi en mene väittämään. :)

    Comment


      #62
      Useampaan kertaan kuullu että nimenomaan metanoli haurastuttaa kumia...

      Comment


        #63
        Mitä itse noita sulkia tuossa katsellut ja vaihdellut, niin eniten kestoon vaikuttaa miten lasia huoltaa ja missä auto seisoo.
        Leon seisoo tallissa auringolta ja muilta haitoilta piilossa, lisäksi tuulilasi on vahattu. Sulkia(rungolliset) tarvitsee vaihtaa noin kerran vuoteen ja sillonkin monesti kyllästyn katsomaan sitä keltaista merkkiä, mitään raitaa ei vuoden käytön jälkeen saa aikaa, ellei jostain syystä jäätyneitä sulkia revi lasista irti.
        Polo taas seisoo pihalla säiden armoilla, eikä tuulilasia ole oston jälkeen käsitelty kuin tuulilasinpesuaineella. sulat (rungottomat) olivat vaihtokunnossa jo tuossa 3kk kohdalla ja vinkumista esiintyi melkein heti uutena. Auringon uv-säteily ja muuttuvat lämpötilat olivat aika kohtalokkaita keston kannalta.

        Comment


          #64
          SWF sulkia pitää testata. Championia ollut jo muutaman vuoden, ja ainakin itse olen ollut tyytyävinen. Bosch sulkien laatu tuntui yhdessä vaiheessa laskeneen olemattomaksi. Joskus myös VAG tiski on yllättänyt kohtuuhintaisilla sulilla..

          Comment


          • #65
            SWF ja Valeo kuuluu samaan konserniin mutta ei todellakaan ole sama sulka!
            SWF taitaa olla tällä hetkellä se mitä itse käyttäisin jos olisi tarvetta vaihtoon!

            Comment


              #66
              Juuri tänään vaihdoit Championit Boschilaisiin. Ennen noita Championeja oli myöskin Boschin sulat ja tuntui että eivät kestänee kovin kauan. Nyt nuo Boschin olivat muuttuneet jollain tavalla. Olivat huomattavasti painavemmat ja jykevämmän oloiset kuin ennen eli paljon laadukkaamman oloiset kun vanhan Boschit. Hyvin pyyhkivät. Saas nähdä kuinka kauan. Nuo Championit kestivät aika kauan.

              Comment


                #67
                Alas tullessa apukuskin puoli narisee inhottavasti, onko tohon jotain konstia että loppus?
                Tarkoitin tolla narinalla "pomppimista" eli paha ääni. Tuskin silikoni nivelissä auttaa. Pyyhkijän varren taivuttelu vois auttaa, teki meinaa sitä vanhallakin sulalla.

                Comment


                • #68
                  Kuulin sellaisen huhun, että Boschilta pääsi sellainen erä tänne kauppoihin, mitä ei olisi pitänyt päästä. Jotain bambumaahan tarkoitettua laatua. Nykyään pitäisi olla taas parempaa erää myynnissä.

                  Comment


                    #69
                    Mulla auttoi tuohon narinaan ja pomppimiseen sulan alastullessa pieni väkivalta.
                    Vääntelin sulkaa niin että se löystyi kiinnityksessään eli nyt pääsee vähän kääntymään.
                    Mun sulka oli semmoinen kaarevamalli.

                    Comment


                    • #70
                      Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun ajaa vieraalla autolla ja pyyhkijän sulat ovat surkeassa kunnossa, moni säästää väärässä paikassa tai on vain niin laiska pitämään huolta autostaan. Ennen kuin nakkaa sulat roskiin sen takia että jättää kalvoa, kannattaa pyyhkiä laimentamattomalla tuulilasinpesunestellä. Siinä saattaa yllättyä että ovatkin vielä lähes uuden veroiset kun maantiepiki lähtee sulan reunasta. Kollega yllättyi että olenko vaihtanut uudet pyyhkijät hänen autoonsa käytyäni koeajolenkillä arvioimassa pyöränlaakerivikaa, en vain kestänyt sitä huonoa näkyvyyttä kaatosateessa.

                      Itsellä ollut yhdessä vanhassa Audissa rungottomat mallit (olikohan Bosch) jo siitä lähtien kun niitä tuli markkinoille, uusi malli on ollut positiivinen yllätys kaikin puolin.

                      Comment


                      • #71
                        Normaalisti itsekin olen Bilteman tai Motonetin halpis sulkia käyttänyt, ja ne kestää sen vajaan vuoden.

                        Mut nyt kiireessä kävin ostamassa yli 30?:n Boshin sulat (viikonloppu keikka keskisuomeen). Vaihtaessa jo katsoin, että sama oli profiililtaan kalliskin sulka, kuin melkein vuosi sitten ostettu halpis. No ekalla reissulla jo alkoi raitaa lasiin tulemaan, joten aika pettynyt olen. Seuraavat sulat jälleen muutamalla eurolla halpisliikeestä. Ei enää "Merkki" -sulkia.

                        Comment


                        • #72
                          Boschilaisille tuli pari vuotta sitten joku muutos, ennen kestivät pitkään, nyt ei mitään. Biltemat onkin nykyään käytössä, ei sen parempaa hinta/laatu suhdetta

                          Comment


                          • #73
                            Se tuulilasinpesuneste mitä Neste-huoltoasemat myy (voltera?) ainakin aiheuttaa sulissa semmoista kovettumista omasta mielestäni. Kun käyttää niin joutuu vaihtelee sulkia useammin. Nyt olen käyttänyt ihan jotain perus tuulilasinpesunestettä mitä saa puuilosta oulussa 5 litran kanistereissa ja maksaa jonkun pari-kolme euroa. Muistaakseni se oli luokiteltu 1:1 -20 astetta.
                            Mulla on nyt nuo Boschin twin aero-sulkajutut mitkä oli saatavissa suoraan b5:sen kiinnikkeihin, ovat kestäneet nyt kesäkuun kieppeiltä ja ihan hyvät ovat vielä. Mutta oli ne kyllä suolasen hintaiset, Kärkkäiselläkin muistaakseni vajaa 50e pari.

                            Comment


                            • #74
                              Mitäs olette maksaneet B6 A4:n sulista? Hain tänään marmoritiskiltä hintaan 47 eur (!!!). Motonetistä aiemmin hakemani Championit olivat täysin sopimattomat, mutta ei tarvinnut palauttaa, kun naapurille kelpasivat. B5 nelkkuun nuo sulat olisivatkin sopineet, ainakin muistaakseni kiinnitysmekanismia muistaakseni.

                              Tosin nuo mun nelkun sulat ovatkin kyllä noihin n. 20 eur hintaisiin Championin(motonetin oppaan mukaan sopivat) sulkiin nähden huomattavasti tukevammat/raskaammat ja laadukkaamman oloiset. Vanhat sulat oli käytössä lähes 1,5 vuotta, joten oli vähän pakko alkaa vaihtamaan. Toimivat nuo vanhat silti vielä ok, mutta ylempi kuskinpuoleisen sulan kiinnikkeistä oli murtunut, mikä aiheutti pienen napsahdusäänen sulan ollessa pyyhkiessä aivan ylhäällä. Mitään vahinkoa tuo napsahtelu ei lasiin tehnyt, mutta rasittava ääni.

                              Helkkarin hyvät sulat, mutta kyllä on suolaset hinnat...

                              Comment


                                #75
                                Merkkiliikkeesssä Aero retrofit setti B6:een maksaa alle 80 euroa sisältäen sulat, jonka jälkeen sulkakustannukset ovat huomattavasti edukkaammat.

                                Comment


                                • #76
                                  Motonetista hain Caravellen 53 cm cm spoilerilla varustettuun Boschin runkoon parin vaihtokumeja noin kympin hintaan. Kumia kuosissaan pitävä metalliliuska piti ottaa vanhasta, muutoin noitten asennus on varsin helppoa, jos omistaa pitkänokkaiset pihdit ja terävän puukon.
                                  Mittaa noilla vaihtokumeilla riittää varmaan 60 cm mittaan saakka. Boschin runkohan on metallia ja kestää varmaan useammankin kuminvaihdon.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Motonetistä saa myös kympin hintaan Championin (?) Peugeot 607:n tarkoitettuja vaihtokumisatseja (luokkaa 60cm ja 53cm nuo kumit, mukana tarvittavat tukiraudat - pienellä vaivalla modaa sopivat).

                                    Biltemasta saa myös asiallisia Aero-tyylisiä rungottomia kohtuuhintaan (noin kympin kappale, joskin koot taitavat loppua 22 tuumaan tms).

                                    Comment


                                      #78
                                      Etusulkia löytyy löytyy joka paikasta, itse ostin Valeot, mutta ne vähän roiskii eli jättävät pientä pisaraa. Takasulkaa en löytänyt muualta kuin merkkiliikkeestä?!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Biltemasta. Kestävät hyvin täyden vuoden, ja hankintahinta on niin halpa että kärsii jokavuosi uusiakkin

                                        Comment


                                          #80
                                          Ainakin t89/B4-malleihin löytyy sopivat sulat Ford-liikkeestä. 25 e maksaa kaksi tuollaista Valeon kumirunkoista sulkaa. Tai ainakin joskus on maksanut. Muistaakseni Mondeon sulkapaketti, jossa on 530 mm ja 500 mm (?) sulat.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mistä Audi A4 B6 -01 pyyhkijänsulat

                                            MOI!

                                            Olen vähän yrittänyt metsästää Audiini pyyhkijänsulkia. Ei löytynyt Motonetista, Teboilta tai Shelliltä. Helsingin Tullinpuomin Shellillä osasivat kertoa, että Audissani on joku Audin oma kiinnityssysteemi, eikä heillä ole myynnissä tuota erikoisella kiinnityksellä olevaa sulkaa. Kehoitti menemään marmoritiskille. Onko foorumilaiset löytäneet sulkia muualta kuin merkkihuollosta.

                                            Antti

                                            Comment


                                            • #82
                                              Itse hain suosiolla marmorilta ns. AeroTwin -muunnossarjan jottei tarvisi käyttää niitä Audin omia metallirunkoisia sulkia. Muunnossarja maksoi 79,80€ ja rungottomiin sulkiin vaihtaa helposti esim. pelkän sulan kumin, joka maksaa Motonetistä n. 5€. Mainittakoon tosin, että tuohon AeroTwin-sarjaankaan ei taida pikaisen tarkastelun perusteella sopia Boschin tarvikesulat?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Itselleni ostin Tikkurilan auto varaosasta, sieltä löytyi hyllystä suoraan.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tuohon Antin kulkineeseen löytyy esim. Boschilta sulat. Tyyppi BO909-2. Oletan että kori on B6?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    meneekös VM -04 B6 Avanttiinkiin tuo sama BO909-2 sarja?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tuo Bosch BO909-2 (rungollinensulka) <-12/2003 ja Bosch BO933S-2 (rungotonsulka) 12/2003 ->. Eli sulla pitäisi Arppi olla rungotonsulka vuosimallin perusteella, jolloin se olisi tuo BO933S-2.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        ostin motonetista:

                                                        AUDI A4 2001->07 AeroTwin sulkapari 933S 55cm
                                                        A4 04-> 55+55cm AeroTwin-pari [2004->2007]

                                                        ja eihän nuo tuohon käynyt..

                                                        olisiko nämä:

                                                        AUDI A4 2001->07 BOSCH-sulka 55+55cm pari Audi
                                                        A4 01->03 55+55cm Bosch-pari [2001->2003]

                                                        sitten sopivat?


                                                        Pyyhkijän varressa on joku semmonen systeemi, että pienestä nipsusta vaan painetaan siitä sulan päältä ja sulka tippuu itekseen pois..

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Marmorilla sulat olivat ainakin vuosi sitten edullisemmat kuin Bosch:it Ad:lla. Ja AD:n kiinnitys ei ollut oikeanlainen.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            ostin motonetista:

                                                            AUDI A4 2001->07 AeroTwin sulkapari 933S 55cm
                                                            A4 04-> 55+55cm AeroTwin-pari [2004->2007]
                                                            Jos tuo motonetistä ostamasi vastaa BO933S-2 sulkaa ja autossasi on rungotonsulka, niin pitäisi kyllä käydä paikoilleen. Miltäs osin se ei ole käypänen?
                                                            Esim. Bosch:n ja SWF:n sulkapaketeissa on erilaiset kiinnikkeet.Mutta molemmat ovat käypäsiä.

                                                            Omaan kulkineeseen sopivat nuo rungottomat BO933S-2 sulat, niiden mukana tulevilla kiinnikeillä.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Eiköhän tuossa ns. vanhanmalliset varret ole. Jos oikein tiukka paikka tulee, niin nappaa vaikka motonetista Boschin "irtosulkaa" sopivan pätkän ja vaihtaa pelkät kumiosat. Itse kyllä suosittelen Aero-varsiin ja sulkiin siirtymistä (btdt).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X