Eilen syttyi jarrupalojen varoitusvalo palamaan ja silmämääräisestikin pystyi havaitsemaan, että finaaleissa ne olivat. Edessä oli kuitenkin vielä hieman enemmän pintaa jäljellä. Takana taas palat olivat erittäin lopussa.
Kyselisin, että onkohan tässä kyseisessä autossa jarrupalojen kulumista havaitsevat anturit sekä edessä, että takana?
Nimittäin jos anturit ovat vain edessä ja varoitus tuli sieltä niin takajarrupalat olisi todennäköisesti pitänyt vaihtaa jo aika päivää sitten. Jos varoitus tuli puolestaan takaa, niin sitten tilanne ei käsittääkseni ole ihan niin huono.
Paljonko autolla uskaltaa karkeasti ottaen ajaa siitä hetkestä eteenpäin kun varoitus on ensimmäisen kerran ilmennyt? Olen jo uudet palat ostanut mutta huoltokorjaamolla käynti palojen asennuksen merkeissä on vasta vajaan viikon kuluttua.
Mitä käytännössä tapahtuu jos palat loppuvat kokonaan? Nappaako jäljelle jäänyt metallipinta/pidike levyihin kiinni tehden isoakin tuhoa?
Kyselisin, että onkohan tässä kyseisessä autossa jarrupalojen kulumista havaitsevat anturit sekä edessä, että takana?
Nimittäin jos anturit ovat vain edessä ja varoitus tuli sieltä niin takajarrupalat olisi todennäköisesti pitänyt vaihtaa jo aika päivää sitten. Jos varoitus tuli puolestaan takaa, niin sitten tilanne ei käsittääkseni ole ihan niin huono.
Paljonko autolla uskaltaa karkeasti ottaen ajaa siitä hetkestä eteenpäin kun varoitus on ensimmäisen kerran ilmennyt? Olen jo uudet palat ostanut mutta huoltokorjaamolla käynti palojen asennuksen merkeissä on vasta vajaan viikon kuluttua.
Mitä käytännössä tapahtuu jos palat loppuvat kokonaan? Nappaako jäljelle jäänyt metallipinta/pidike levyihin kiinni tehden isoakin tuhoa?
Comment