Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 ja kuluneet jarrupalat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 ja kuluneet jarrupalat

    Eilen syttyi jarrupalojen varoitusvalo palamaan ja silmämääräisestikin pystyi havaitsemaan, että finaaleissa ne olivat. Edessä oli kuitenkin vielä hieman enemmän pintaa jäljellä. Takana taas palat olivat erittäin lopussa.

    Kyselisin, että onkohan tässä kyseisessä autossa jarrupalojen kulumista havaitsevat anturit sekä edessä, että takana?

    Nimittäin jos anturit ovat vain edessä ja varoitus tuli sieltä niin takajarrupalat olisi todennäköisesti pitänyt vaihtaa jo aika päivää sitten. Jos varoitus tuli puolestaan takaa, niin sitten tilanne ei käsittääkseni ole ihan niin huono.

    Paljonko autolla uskaltaa karkeasti ottaen ajaa siitä hetkestä eteenpäin kun varoitus on ensimmäisen kerran ilmennyt? Olen jo uudet palat ostanut mutta huoltokorjaamolla käynti palojen asennuksen merkeissä on vasta vajaan viikon kuluttua.

    Mitä käytännössä tapahtuu jos palat loppuvat kokonaan? Nappaako jäljelle jäänyt metallipinta/pidike levyihin kiinni tehden isoakin tuhoa?

  • #2
    Kurkkaa sinne takajarrupaloihin josko siellä näkyisi lähtevän johtoja niin silloin sieltäkin voisi löytyä palojen kulumisesta ilmaisevat anturit. Vanhasta autostani (100 vm.-94) antureita ei takaa löytynyt.

    Voi mielestäni ajella aika huoletta usemmankin sata kilometriä (ehkä >1000km), koska ne anturikarvat tulevat esille paloista (ainakin orginaaleissa) hyvissä ajoin ennen totaalista palojen kulutuspinnan loppumista. Näin ainakin kävi omassa 100:ssa aikoinaan.

    Comment


      #3
      Eiköhän ne kulumisvaroittimet ole vain edessä. Perhealbumin kuvan mukaan takapaloissa ei ole varoittimen johtoja.

      Comment


        #4
        Sen kyllä huomaa kun palat ovat metallilla, jarrut "kiljuu" mukavasti kun jarruttaa. Levyille se ei kyllä tee hyvää, eli niin pitkälle ei kannata ajella.

        Comment

        Working...
        X