Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon lisävalot A4 B5:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon lisävalot A4 B5:een

    Elikä lisävalot olisi hankinta listalla tuohon profiilin autoon,mallia xenon.Lähinnä tuo Hella Luminator Compact Xenon on herättänyt mielenkiintoa.Onko täällä kenelläkään kyseisistä valoista kokemusta, tahi yli päätänsä xenon lisävaloista?Asennuksesta, polttimoiden kestävyydestä yms.
    Hinta noissa on tietenkin moninkertainen verrattuna halogeenilyhtyyn. Mutta kun tuo valoteho on niin paljon parempi xenoneissa,niin kiinnostusta on nuihin enempi kuin normi lisävaloihin.
    Eli mitä mieltä porukka on, onko mitään järkeä sijoittaa valoihin satoja euroja?
    Turvallisuuttahan nuo lisää, että sen puoleen rahat ei mee hukkaan.Onpahan sitä turhempaakin tullut rahoja laitettua.

    #2
    Ja v*tutus on taas moninkertainen kun joku mukava kylänmies potkasee kalliit lyhdyt keulalta tai lipsahtaa vähän penkkaan

    No ei, kaverilla oli transportterissa xenon lisäpitkät, joku hellan valmistama sarja. Pirustihan niillä valaisi ja näki pitkälle mutta omasta mielestä se ei oo hyvä kun vaihtaa lyhyille valoille niin näkyvyys on luokkaa p*ska hetken aikaa, kun silmä on tottunu kirkkaaseen valoon ja sit valoteho heikkenee potenssiin x

    IMHO, ite en laittais keulalle, mutta kyllä ne hintansa väärtit on.

    Comment


    • #3
      Eipä näytä hirveesti porukalla olevan ko.valoista kokemuksia.Ja se on kyllä totta, et syö miestä jos nuo lähtee tosta keulalta jonkun matkaan yms. Mutta eikös nuo kuitenkin vakuutus korvaa?
      Tuossa tuli kateltua audin pellin alle ja todettua et ei siellä hirveesti oo paikkoja mihin laittaa nuo valojen muuntajat.Ei oo oikeestaan olenkaan paikkaa johon nuo sais mahtumaan.Ja vielä kun ne piuhat ei oo mitkään järinpitkät.

      Comment


        #4
        Nyt parissa kolmosessa ollut Hellan Rallye 1000FF xenonit ja aivan ehdottomat ovat. Toistaiseksi ovat pysyneet keulalla. Kannattaa muuten sitten valita huolella ne valot. Asia selviää, kun katselet niitä valokuvioita jostain hellan sivuilta, koska ainakin isot luminatorit tekevät lähelle auton eteen todella kirkkaan alueen ja hyvä valoteho pikkuisen hiipuu, koska silmät mukautuvat siihen kirkkaaseen lähialueeseen. Rumat ovat, mutta paljon nätimmät, kuin se hirvi/peura yms. siinä keulassa ja toisaalta eipähän millään tavalla haittaa ajella pimeällä. Eikä tuota pimeys ongelmaakaan ole, jos sattuu olemaan lähivalotkin xenonit. Tosin jos autossa on omat pitkät mallia halogen ne kannattaa ottaa pois käytöstä, koska sumuisella/ sateisella säällä voi xenonpitkillä ajella, mutta halogeenit tekevät ilkeän heijastuksen. Polttimot tulee vaihdon tarpeeseen tuossa noin 150tkm:n kulmilla riippuen käytöstä...

        Comment


        • #5
          Itsekkin ajattelin joskus noita xenonlisäpitkiä, mutta unhoitin sen idean saman tien kun katselin hintoja.. Mitä ne oli vissiin noin 300e kieppeillä. :I

          Comment


            #6
            Kuinkas toimisi, jos nuo originaali umpiossa olevat pitkien H7t vaihtaisi noihin muunnosxenoneihin. Muunnossarjoja saa parilla sadalla eurolla, eikä tarvitsisi ripustella mitään puurokattiloita puskuriin.

            Comment


            • #7
              Mulla oli aanelkussa noi muuntajat siellä umpion alla.. Siellä oli paikka niille oikeen, umpiot oli mallia facelift, eli kirkkaat projektorit. Jospa sinne saisi noi lisävalojenkin sytkät.

              Comment


              • #8
                Tulipahan sitte köyhdyttyä yksien xenonien verran.Tarkemmin ottaen hommasin nuo Hellan Luminator Compact Metalit,vaikka tuossa aiemmin jf moitti vähän isoja luminatoreita.Nuohan ei ihan sieltä isoimmasta päästä ole.Täytyy nyt kattoa minkälainen valokuvio niistä tulee,ku saa ne työstettyä (viikonloppuna toivottavasti) keulalle.Muuntajat ei kyl mahdu kyseisessä autossa sinne umpion alle (H4 umpio).Mutta toivoa sopii et löytyy paikka niille.
                Toinen onkkelma on valojen kiinnitys keulalle.Vaihtoehto yks; on laittaa merkkikohtasilla kiinnikkeillä jotka tulee puskurin taakse.Siinä on vaan se kun ei tiiä pitääkö puskuri repiä pois,ennenkun ne saa laitettua.Vaihtoehto kaks; pultataan kilven alle valoteline.Tuohan on helpompi kiinnittää,mutta kuinkahan valot jää värisemään ajossa kun ei niitä saa tuettua mitenkään.Eli todennäkösesti merkkikohtasilla raudoilla tulee tukevampi?Mutta ei toi puskurin irrotuskaan kyl hirveesti innosta.
                Kuinkas täällä immeiset on kiinitellyt nuita lisävaloja?
                Niin kun jf sano,että rumathan nuo on mutta nätimmät kun se hirvi keulassa!

                Comment


                  #9
                  Puskuri raudalla, mihin on hitsattu tapit, jotka menee puskurin rungon läpi. Yläreunasta tarvitsee vielä tuen, jotta ei värise. Ovat yleensä jonkin verran perus kattiloita painavammat. Eli puskuri irti ja sinne kiinni. Toki jos löytyy merkkikohtaiset kunnon raudatkin, niin siitä vaan.

                  Comment

                  Working...
                  X