Tuli sitten hylsy katsastuksessa O sisemmän raidetangon kylläkin marginaalisesta klapista, mutta kuitenkin, olisiko joku vaihtanut tuota, näyttää nimittäin kätilön hommilta, sen verran ahtaalta paikalta näyttää. Olisiko tietoa edullisemmasta vaihtoehdosta kuin mitä 120eur vw-autossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4-94 sisempi raidetangon pää
Collapse
X
-
Motonetin valikoimasta (valmistajasta ei tietoa):
100 93--94 Raidetanko Oikea (M16x1,5). . . . . . . . . . . 17-2680 55.76 ???
100 93--94 Raidetanko Vasen (M16x1,5). . . . . . . . . . . 17-2681 55.76 ???
Febin valmistamana:
25274 ja 25290 ... Tie rod adjustable ... 105e/kpl (?)
VAG osa.nro: vasen 4A0 419 801 A / oikea 4A0 419 802 A
Motonetin laatu voi olla huonompi, mutta yhden Febin hinnalla vaihdat molemmat puolet uusiin. Eli ihan miten tykkäät.
-
Enpä tiedä satkusta mitään mutta kannattaa ainakin kokeilla ilman ohjausvaihteen irroitusta.
Itsellä oli Passat vastaavassa tilanteessa ja viime viikolla vaihdettin varmuudeksi molemmat päät. Alkujaan oli roparin kanssa puhe aikaa varatessa, että ohjausvaihdehan siitä pitää tiputtaa pois ja niinhän kaikki alan kirjatkin neuvoo.
Vaan kyllä ne lopulta vaihdettiin vaihde paikallaan. Raidetangon päät vaan irti ja aina sen puolen tanko vedettiin niin ulos kuin tuli millä puolella työskenneltiin.
Hienosti se homma meni, ainoastaan kumipalkeiden siteet aiheutti niitä kirurgisia, jollei toinen jopa hieman gynekologisia toimenpiteitä.
Comment
-
Joo, kyllä ne molemmat kannattaa vaihtaa.
Mutta mutta... hokasin vasta äsken että satkuun ei näköjään saa sisäpäitä erikseen, vaan pitää tosiaan ostaa koko tanko kuten jasson antamista hinnoista voisi jo päätellä.
Sitten katselin perhealbumin kuvia ja raidetangot näyttäisi olevan ohjausvaihteen keskimailla kiinni.
Eli voi hyvin olla, että tuossa tapauksessa joutuu tiputtamaan koko vaihteen pois ellei auton alta käsin löydä sen verran tilaa että sieltä kautta pääsis molemmat vaihtamaan.
Passatissahan ja uudemmissa Audeissa tuo on muuttunut sittemmin niin, että sisäpäätkin on erilliset ja ne on kierteillä suoraan ohjausvaihteen päässä kiinni.
Noi tangot ulkopäineen maksaa muuten marmorilla 108e/kpl, että siinäkin yksi vaihtoehto.
E: Ja lisättäköön vielä sen verran, että satkussa näyttäisi olevan kyllä se hyvä puoli ettei kumipalkeisiin tartte kajota. Muutaman pultin irroittamisesta vaan olisi kyse kun vain pääsisi ilman vaihteen irroitusta niihin käsiksi...
Comment
-
Ainaskin 44:sessa on helppo irroittaa raidetangot ohjausvaihdetta käpistelemättä. Eikös C4:sessa ole melko pitkälti samanlainen rakenne? Raidetanko siis yhdellä pultilla kiinni ohjausvaihteessa, pultti auki jolloin tanko irtoaa ohkjausvaihteen päästä. Sitten vaan raidetangonpää irti etutolpasta ja ujuttaa tangon pois paikoiltaan.
Comment
-
Typ44:ssahan raidetangon irroittaminen hammastangosta on naurettavan helppoa. C4:ssa sitten ilmeisesti astetta ahtaampaa. Ja jep, koko tanko on C4:ssa yhtä puuta sisemmän pään kanssa.
Hinnasta ja laadusta vielä: Itse juuri jouduin vaihtamaan jarruremontin yhteydessä 200:seen alemmat tukivarret. Saksalainen maksoi ~130e, italialainen ~75e. Otin halvemman. Sai vaihdettua saksalaisen hinnalla myös toiselle puollelle uuden.
Comment
-
Hinnasta ja laadusta vielä: Itse juuri jouduin vaihtamaan jarruremontin yhteydessä 200:seen alemmat tukivarret. Saksalainen maksoi ~130e, italialainen ~75e. Otin halvemman. Sai vaihdettua saksalaisen hinnalla myös toiselle puollelle uuden.
Comment
-
Kyllä tuonne lenkin saa juuri ja juuri mahtumaan, vielä kun olis MR. Murphy nukkumassa kun alkaa nitkuttamaan sitä auki, saattaa onnistuakin. Tosiaan Motonetissa 56e Made in Italy ja Kotipesällä ~120e, taidan luottaa tuollaisessa mekaanisessa osassa italialaiseen laatuun riittävästi, varsinkin kun ne oli nuo Mc Lareninkin tukivarret Ferraria heikompia ainakin jossain vaiheessa;)
Muuten oletteko mitä mieltä aurauskulman säädöstä, vai pystyykö mitan ottamaan vanhasta niin tarkasti, ettei mittaus olisi tarpeellinen?
Comment
-
Muuten oletteko mitä mieltä aurauskulman säädöstä, vai pystyykö mitan ottamaan vanhasta niin tarkasti, ettei mittaus olisi tarpeellinen?
Muuten en näksi kovin tarpeelliseksi kulmien säätöä. Otat vaan työntömitalla tarkan lukeman raidetangonpään (uloimman) etäisyydesta itse raidetankoon ja laitat sen sitten tasan samalle etäisyydelle uudessa raidetangossa.
Comment
Comment