Tietääkö kukaan miltä valmistajalta löytyy tuossa koossa 10-> puolaisia malleja ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
7,5" tai 8" x 17" 4x108 vannemalleja
Collapse
X
-
-
On, mutta 8x17 on harvinainen koko. Cabrioleteissa on ollut ilmeisesti tehtaalta 7x17 tuumaisia Boleroja ja 8x17 on ollut joku Votexilta tarvikkeena saatavan Boleron koko. Valmistaja on Ronal. Tämän hetkisestä saatavuudesta itselläni ei ole tietoa, mutta kyllähän noita luulisi käytettyinä löytyvän kun Cabrioletiakin valmistettiin vuosituhannen vaihteeseen.
7x17 osanumero 8G0 601 025 B
8x17 osanumero 8A0 071 495
ET-luvut on jotain 35-40 välillä. Jos saksan kieli taittuu vähääkään, niin mene www.meckisforum.de kirjoita Fahrwerk, Bremse, Lenkung- foorumin hakuun bolero niin löytyy tietoa..
Comment
-
Vaatimattomaan OEM makuuni tuo Bolero on kyllä hieno vanne, silloin tällöin näkee kaupan.
Harmittaa muutenkin kun tuo 4x108 valikoima on vähän köyhä, suu vaahdossa yksi ilta ihailin Ebaysta 5x112 jaollisia Audin alkuperäisiä vanteita. Adapterien kanssa vaan ei tule kesää kun tuovat ihan liian ulos vanteen.
Onko noista ROTA:n vanteista mitään laatutietoutta?
Comment
-
-
http://cgi.ebay.de/Orig-AUDI-Felgen-...QQcmdZViewItem
Tässä olisi 7x17 4x108 Bolerot. Nämä olivat 90-luvun lopun cabrioissa aikalailla vakiotavaraa. Näitä on silloin tällöin myynnissä mutta 8x17 4x108 jaolla en ole nähnyt milloinkaan ebayssa.
Comment
-
petsil
-
Mielenkiintoisia 4x108 malleja tässä Tomason TN1 8x17 http://www.vannetukku.fi/1-p-1774.html ja tässä RS4 replicat 7,5x17 http://www.netcar.fi/vannevalkky/index.php ja tässä A8 Replicat 7,5x17 http://www.vannetukku.fi/a8-p-1919.html
Mielipiteitä / kokemuksia ?
[/img]
Comment
-
http://www.vannetukku.fi/1-p-1774.html Tuossa toimiva linkki noihin ensimmäiseksi mainittuihin.
No, minun mielestä ei ehkä kasikymppiin, varsinkaan typ89, nuo A8 replicat käyt.
Comment
-
215/45/17
Edit: eli raapii ne, usko hyvällä :) Asiallehan on toki tehtävissä jotain kaarien kanssa kikkailemalla, mutta se nyt on toinen juttu.
Pitää sitte tyytyä 16"siin, ku ei huvittais alkaa noita kaaria muokkaamaan ja ois hyvä saada vähän tonttiinki tuota.
Comment
-
Kyllähän se veteli, mutta ei kauheasti häirinnyt.
Suosittelen lämpimästi hommaamaan KUNNOLLISET vanteet. Nuo on sen verran matalat kumit, että halpisvanteet menee joka kuopassa solmuun. Ei tarvii edes ajella varomattomasti, vaan aivan normiajoa.
Nimim. "Alessio F1:ä kaksi kertaa kesässä kumilekalla oikonut"
Comment
-
Tulee varmaan kesärenkaiden hankinta loppukesästä aiheelliseksi. Ajattelin päivittää 17 tuumaiseen kokoon. Tällä hetkellä alla pyörii orkkis 205/55, 7x16. Tällainen aika hyvän näköisen vanne tuli vastaan, AEZ Xylo. Mainostavat kevyeksikin. Lähin koko olisi 7x17 ET 40. Vaikuttaako ET:n muutos 37:stä 40 mihinkään? Onko niin että vanne on 3 milliä sisempänä 40:llä? Vaikuttaako vetelyyn urissa? Noissahan ei ole yhtään "huulta", en ole ihan varma miltä näyttää B4:ssä, mielipiteitä? Täytyy muuten tähän väliin kysyä mikä on B4 quattron vanteen keskireijän halkaisija että käykö ne edes autoon?
Rengaskoon pitäisin mieluusti kapeana, eli 205/50 17 on tällöin lähimpänä. Yleensä tuossa koossa koko on yleensä 215/45, mutta lieneekö tuolla väliä?
Tavoitteena on pitää mitat ET:n ja leveyden suhteen mahd. lähellä alkuperäistä. Ei ole oikein järkeä että ajo-ominaisuudet heikkenisivät uudella rengastuksella! Nykyisellä rengastuksella auto menee melkolailla kiemurtelematta.Viimeksi muokannut Heksi; 22.5.2007, 21:13.
Comment
-
Kyllä, et40 on 3mm sisempänä kuin et37.
Keskireikä lienee se ~57,1.
Tuosta rengaskoosta, eli 205/50-17, äkkiseltään vaikuttaisi hieman korkealta/isolta. Ehkä ennemmin 205/45-17. Toki riippuu pitkälti siitä, onko autossasi alustasarjaa vai ei.
Jossain b4:ssa olen vastaavan vannemallin nähnyt, ja näytti kyllä ihan hyvältä, eli uskaltaa ostaa! :)
Comment
-
OK. 50-profiilinen olisi lähimpänä alkuperäistä (halkaisija 5 mm suurempi)
Rengasmerkinnöistä hieman. Jos on esim. 205/50 R17 93V XL, niin onko nuo sopivat B4:seen vai liian tuhdit? Lähinnä meinaan kantavuutta, vai onko sillä edes mitään merkitystä renkaan muihin ominaisuuksiin? 93 on kantavuusindeksi, mutta XL=extra load? :) Rengasonlinessa olisi tuollainen Nokian V 122 euroa, ei paha.
Comment
-
Kyllä 205/50-17 on B4 koriseen aivan just oikea kehältään. Vaihtoehtona sitten 225/45. Rankemmin madallettuihin (kuten itsellä coupessa) 215/45 ja ei raavi varmasti.
205/50-17 ollut itsellä myös mielessä käyttöautoon alkuperäisen 205/55-16 tilalle.
Ja mainitsemasi on ihan ok. Akselipainoista pitää katsoa tarvittava painoluokka. 89 taisi olla ns normaali ja extra load on sitten tyypillisesti tuo 93.
Comment
Comment