Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6, C4, toinen ajovalaisimen säätö ei toimi...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6, C4, toinen ajovalaisimen säätö ei toimi...

    En löytänyt haulla oikein mitään.
    Onko jollain kokemusta viasta kuntoinen ajovalaisin ei säädy säädettäessä.
    Itse asiassa otin auki ohjainmoottorimoduulin ja testasin, että moottori toimii. Moottori saa elektroniikan kautta käyttöjännitteen ja säätöjännitteen...kolme karvaa. Oletan, että kummallekin moottorille tulee samat syöttöjännitteet ja ojaukset. Käyttis yhden saman sulakkeen kautta...en huomannut tsekannut.

    Onko joku korjannut säätöelektroniikkaa...onko ollut rikki. Siinä on joku 14-pinninen lutikka, josta on maalattu tyyppi yli...lienee joku servomoottori -ohjain...yleinen. Luultavasti tämä on paukahtanut...ainakin siinä tapauksessa, jos jännitteet ja ohjaus tulee samalla tavalla kuin toiseen valoon, joka toimii...

    Matti

  • #2
    Kaskas... samaa vikaa pukkaa... Auto on '93 satku, mutta varmaan säätömoottorit on yleisosia, ainakin ikäluokittain (?).

    Itse asiassa mulla kävi niin, että vesi oli päässyt sinne säätömoottorin koteloon ja tehnyt pahaa jälkeä piirikortille (kiitos siitä ex-omistajalle/asentajalle joka oli kotelon rikkonut). Moottori toimii kun antaa sille virtaa suoraan, samoin kaapelinpäihin tulee sähköt sekä ohje niinkuin pitää (kolme karvaa, [+], [-] sekä [ohje]). Piirikortti oli siis täysin mykkänä.

    Vaihdoin korttiin yhden diodin jonka kautta syöttö tulee kortille, tämä diodi oli pahasti hapettunut ja ruostunut. Nyt sitten tilanne on se, että sähköä sentään tulee kortille, mutta ikävästi tuo moottori ajautuu nyt aina "ala-asentoon" kun virrat kytkeytyy, riippumatta säätimen asennosta tai mistään muustakaan. Eikä siis edelleenkään reagoi säätimeen. Onkohan tuossa joku "hätätoiminto" että kun jotain hajoaa niin varmuuden vuoksi valot säätyyy alaspäin, kuten esim. ksenoneissa?

    Itellä ei eväät riitä enempää näihin elektroniikkamysteereihin, joten oliskos muilla apuja? Esim. onkohan se edellämainittu lutikka viallinen ja minkälainen se on tai mistä saa, kannattaako alkaa vaihtamaan? Joku muu mikä? Toimiva moottoripaketti tai pelkkä piirikortti tietenkin ratkaisisi ongelman, ja niitä saakin tarjota -> tänne <-. Kortissa lukee toisella puolella HELLA B10193 ja toisella L10193/2.

    Comment


      #3
      Itsellä myös molemmat säätömoottorit kanttuvei, mutta mielestäni molemmissa johdonpäissä on elämää. Onko kellään kokemusta siitä, että mahtaiskohan tuo Motonetin keksintö olla kelvollinen vaihto-osa? Tietysti tuo selviäisi, jos ottaa tuon orginaaliin kouraan ja käy vertaamassa tiskillä...

      UMPION POHJA/SÄÄTÖOSAT AUDI 100
      100 Säätömoottori (jos sähkösäätö). . . . . . . . . . . . . 50-8002 57.90 ???

      Siis risat satkuhan tohon menee, mutta jos tolla saa kuntoon, niin pistetään harkintaan..
      Löytyykö jostain edukkaampi vaihtoehto?

      Comment

      Working...
      X