Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä maagista 100:sen vanteissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä maagista 100:sen vanteissa?

    Meillä on 100 vm.-90. Ollu 3 päivää. Alla on semmoset RONAL:in tekemät 16 puolaset, 14 tuumaset alumiinivanteet. Pieni harmaa keskikuppi, jossa sinisen RONAL-tekstin edessä pieni punainen "siipi" kuvio. Ovat muten ihan perus aluvanteen väriset. Sillä aloin kyselee, kun on ilmaantunut kovasti innokkaita ostajia ko. vanteille. Eli olenko vaan onnistunut törmäämään joukkoon kajahtaneita, vai onko autossamme oikeasti jotenkin poikkeavat vanteet??

    PS. Kuvan saa huomenissa spostilla, en osaa liittää tänne, ja ulkona on liian pimeetä meen kameralle... Ni siis jos joku välttämättä kuvan haluaa nähdä.

  • #2
    Jos tuon mallisista on kyse, niin ovat ihan perussettiä tuon aikakauden Audeissa. Isommat kuin 14" koot nelipulttisina aavistuksen harvinaisempia, muttei nekään ole mitenkään järin harvinaiset.
    http://www.audi100-online.de/Galleri...s/DSCF0518.jpg

    Comment


    • #3
      14" Ronal R8 -mallia on paljonkin, mutta sama malli 15" ja kokopeittävällä keskiölätkällä ja antrasiitinvärisellä keskiöllä on ehkä hieman harvinaisempi.

      Comment


        #4
        Joo, ovat suht samaa tyyliä noitten laittamienne linkkien kanssa. Ehkä se jälkimmäisen vastauksen vanne on lähempänä, kun meillä on kans tollanen pikkunen huuli ulospäin. Oli vaan tarjottu raha mielestäni sen verran huima, et ajattelin kysyä ennen ku myyn...

        Comment


        • #5
          Tuollainen vanne löytyy varmaan merkkiliikkeen tiskiltä osanumerolla 853 601 025A. Hieman yli 200? kpl, helmiäisvalkoisena 328?.
          Aika monet vm. -89-90 Audin ostaneet taisivat valita tuollaisen sarjan autoonsa. Siihen pitäisi löytymän keskiölätkäkin osanumerolla 853 601 165. Ei koske köyhään, setti noin satasen.

          Comment


            #6
            Nonni, hain oikee numeroita vanteista: 4634052 tai 0020019 tai sitte KBA 41327. Kertokaapa vaikka joku linkki, josta mahdollisesti saa jollakin noista numeroista tietoa. Täytyy näköjään selvittää vähän syvemmältä. Tarjous oli 200e, pidin melko sekopäisenä, kun kyseessä on kuitenkin "vaan" vanhat 14 tuumaset vanteet.

            Comment


            • #7
              Onko ne yhtään tuonnäköiset?

              Comment


                #8
                Mun mielestä 200e on ihan asiallinen tarjous hyväkuntoisista orkkisronaleista. Jos tarjous tuntuu liian kovalta, niin ainahan voit myydä vanteet halvemmalla:) Kaikkien vanteiden ei tosiaankaan tarvitse olla 18" tai suuremmat blingblingit, jotta joku niitä arvostaisi. Orkkislookille on edelleen tilauksensa.

                Comment


                  #9
                  Ei ihan täysin samanlaiset, mut hyvin lähellä. Mä helposti vertaan hintoja uusiin tarvikevanteisiin. Sillä perusteella rippikouluikäisistä vanteista se on mun mielestä toki hyvä tarjous... Ja mua ainakin ällöttää just semmoset ylisuuret tuning-hirvitykset. Toki kauneus on vieläkin katsojan silmässä!!!

                  Comment


                  • #10
                    Olisiko mahdollista, että saisit otettua kuvan vanteista ja laitettua näytille, niin olisi helpompi arvuutella onko kyseessä jokin harvinaisuus vai ei?

                    Edit: Ja kuva sulla näköjään onkin kun tarkemmin lukee... ;) Laita se s-postilla vaikka minulle, niin katson josko saisin sen näytille.

                    Comment


                    • #11
                      On tämä nyt niin suuri mysteerio, että pakko nähdä, mistä vanteesta on kyse.

                      Comment


                        #12
                        Löytyykö vanteista muita numeroita/kirjaimia, kuin jo aikaisemmin mainitut? Esim. minun talvivanteista (Ronal) löytyy mm. seuraavat merkinnät: KBA 43602 25R. Muuta tuosta koodista en tiedä, paitsi sen, että vanteen malli on 25 eli se kaiketi tulee tuosta 25R osiosta, R tarkoittanee Ronalia. Vanteet eivät kuitenkaan ole orkkisvanteet audilogolla. Voi tietysti olla, että Audille valmistettujen Ronalien mallimerkinnät on jotain ihan muuta.

                        Comment


                          #13
                          Edellämainittujen numeroiden lisäksi on vaan ne perus kokomerkinnät, ei audin logoa. Sillä en siihen logo asiaan kiinnittänyt sen suurempaa huomiota, kun tosiaan kaikkien autonvalmistajien "alkuperäisissä" sitä välttämättä ei ole. Ja sen kuvan lähetin paremmin osaavalle...

                          Comment


                          • #14
                            Oho ku meinas ihan unohtuu, mutta tässä se Teemun lähettämä vähän epäselvä kuva vanteesta.

                            Comment


                              #15
                              Joo tosiaan kamera ja käyttäjä ei oikeen sovi yhteen...

                              Comment


                                #16
                                On tuossa vähän huulta jo, normaalisti noissa ei juuri ole.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuo on sitä samaa sarjaa, mitä coupessani oli 15" koossa, eli siinä on reilusti enemmän reunaa kuin Audi -mallisessa Ronalissa.
                                  Jostain varastostani löytyy tuollaiset käyttämättömät keskiölätkät. Reifen Moses möi minulle 1991 nuo kokopeittävät keskiölätkätkin, kun en osannut vastustella.
                                  Noissa mielestäni harvinaisuusaste on sitä luokkaa, että parisataa on ihan ok hinta.

                                  Comment


                                    #18
                                    6 x 14, ET 35. Mua ennen autoa katsomassa käynyt gentlemanni olis ostanu sen omien puheidensa mukaan pelkästään vanteiden takia (kehui olevansa Audi-mies...). Ja tosiaan apteekki reissulla tarjottiin se 200. Kun eivät vaan olis sekottaneet johonkin vallan muihin vanteisiin!?
                                    Sitähän minäkin meinasin et ei ne nyt NIIN ihmeelliset pitäis olla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Vanhat, pienet, eikä niin komeetkaan :)

                                      Ota ihmees se 200 jos joku tarjoo, tuollahan saa jo uusia 14" sarjoja.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sepä se. Koko on mulle riittävä, ja ulkonäöllä ei oo mulle juur mitään merkitystä (lue: suora ja pyöreä peltivanne ajaa yhtä hyvin asiansa). Se vaan oli juur esim. se uusien vanteiden hinta suurin syy yleensä tähän tiedusteluun. Kiitoksia vaan vaivannäöstä kaikille. Kattellaa sitä myyntiä kun kohta kuitenkin renkaita taas vaihdellaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ota ihmees se 200 jos joku tarjoo, tuollahan saa jo uusia 14" sarjoja
                                          Tuo on kyllä totta. Toisille tosin merkkaa se, että tuollaisia vanteita ei ihan joka paikasta löydy. Tuolla volkkaripuolella pienet retrovanteet ovat uskomattoman kovassa huudossa.
                                          Itse hykertelin innosta, kun onnistuin juuri hankkimaan hyvin edullisesti tällaiset 6x14 ET38 volkkarin orkkisvanteet. On noilla nimikin: Le Castellet. Yleistä ostokiinnostusta vähensi se, että tällä hetkellä ne näyttävät ihan vannehopealla maalatulta ja ilmeisesti kaikki eivät ymmärrä, mitä erikoista on taotussa vanteessa. Tuollaisiakin saa kaupasta uutena keskiöineen 398? kappalehintaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Itse myin A8:n orggis taotut tässä joku aika sitten, en nyt muista tarkkaan hintaa mutta jotain alle 400 ja yli 1e se oli. Hieman lakkavikaa ja kanttari-ihottumaan joissakin vanteissa.

                                            Mutta ne oli taotut, kevyehköt ja varmasti kestää iskuja. Itsellä vain ei ollu mielenkiintoa ruveta kunnostamaan noita. Eikä ulkonäkökään oikeen sopinu silmään.

                                            Samoin oli audin orggis 16" vanteet. Taotut ja hemmetin kevyet. Mutta se ulkonäkö.

                                            Toki jos joku haluaa entisöidä jonkun mallin niin pitää siihen tietysti olla orggis vanteetkin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Varsinkin vanhemmissa malleissa pitää olla elegantisti orkkisvanteet. Ei puvun kanssa lenkkareita. Tosin on myös muutamia varsin tyylikkäitä vanteita orkkisvanteiden ulkopuolellakin. Old-school mehiläiskennot (esim. BBS) ovat aina tyylikkäät unohtamatta tietenkään Sparcon valkoisia rallivanteita.

                                              200:ssa on tällä hetkellä mitkä lie puolavanteet alla. Eivät ne nyt niin kamalat ole, mutta rikkovat pahasti kokonaisuuden. Irralliskuvassa vierekkäin keskellä vararenkaana lymyillyt ja oikealla talvirenkaiden orkkisvanne. Mielestäni keskimmäinen on ainakin 200:seen se tyylikkäin, 16":sena olisi vielä parempi.

                                              kuvat: kesävanteet auton alla, vanteet irrallaan

                                              Comment


                                                #24
                                                Toi talvirenkaitten vannehan on valla tutun näköinen. Tuommoset oli vm81 100 avantissa. Siihen ne sopi tosi nätisti. Sillon tosin tommoset oli sitä yleellisyyttä. Nykyään melkein jos haluaa erottua porukasta niin pitää laittaa tavalliset teräsvanteet.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jasso: ei välttämättä orggikset, eikä myöskään mitkä tahansa pilipali-puola-vanteet....
                                                  Omaan silmän mun kinnerin tarvikevanteet passaa paremmin kuin orggis-talvivanteet.
                                                  Noi sun kakssatkun puolavanteet on kyllä kieltämättä melkoisen epäsopivat typ44 koppaan...

                                                  Käyttövessaa piti piristää retroilemalla vanhemman kopan BBS:t alle, tiedä sitten onko tuo kardinaalimoka, mutta pääasia että ite tykkää ;)

                                                  On muuten mahottoma kevyitä ja oletettavsti laadukkaita nuo orggisvanteet, varsinkin BBS:t. Ei mikään ihme että vanhempien vekottimien originaalivanteita himoitaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Laitahan, Jari, noihin Aero -vanteisiin keskiölätkät paikoilleen, niin ilme muuttuu kummasti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jari, kyllähän nuo toiset vanteet istuvat noita orkkiksia paremmin. Jos orkkikset olisivat tuumakooltaan vastaavat ja yhtä kiiltävässä kunnossa, tilanne tasoittuisi. Noita orkkiksia mielestäni oli 16 tuumaan asti.

                                                      Noista omista talvivanteista en istuvuudesta osaa sanoa. Näin irrallisena ja kunnolla pestynä näyttävät kyllä houkuttelevilta orkkisvanteilta (keskikupit tosin vielä uupuvat). 15" on kyllä kieltämättä aavistuksen nafti koko ulkonäön kannalta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        5x112 jaolla Aero -mallin vanteita oli sekä 7½x15 ET35 että 6x15 ET45. Lisäksi coupessa oli 4x108 jakoisena sekä 15" että 14" kokoja.
                                                        Tuossa ensiksi mainitut.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          5x112 jaolla Aero -mallin vanteita oli sekä 7½x15 ET35 että 6x15 ET45. Lisäksi coupessa oli 4x108 jakoisena sekä 15" että 14" kokoja.
                                                          Tuossa ensiksi mainitut.
                                                          Ja tuossa näkyy 6x15" 4x108 jaolla Aerot
                                                          (iso kuva)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Lorinserilla on myös tuota kaivonkansilookia. Haltuuni ajautui setti orkkis 7.5x15 aero -vanteita ja luulin saavani setin, jossa on hieman huulta, kuten näissä, mutta yllättäen V8 -mallin samoilla spekseillä varustettu aero on paljon suorempi

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X