Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 etu-umpioiden päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 B5 etu-umpioiden päivitys

    Onko porukka päivittänyt B5 Audin etu-umpiota uudenpiin? Ajattelin jos ostais kirkkaat umpiot autoon. Kattelin seuraavista paikoista eri vaihtoehtoja:

    http://www.autovaruste.net/valot/valoaudi.htm

    http://www.piritek.com/audi.html

    Millaisia kokemuksia angel-eyes valoista? Omaa silmää ei miellytä niin paljoa, kuin normaalit kirkkaat etu-umpiot. Xenon-päivitys mahdollisia umpioita olen myös harkinnut, jos myöhemmin semmoiset haluaa ostaa. Tällä hetkellä hinta vaan kuulostaa niin kauhealta.

    Jos muita hyviä ostopaikkoja tulee mieleen, niin linkkejä saa vapaasti heittää kehiin:)

    #2
    Kannattaa pitää mielessä että monet tunig-umpiot ovat säälittäviä valoteholtaan. All show siis. Että niin että onkohan kuitenkin hyvä valoteho tärkeämpi kuin ulkonäkömuutos?
    Epäilemättä poikkeuksiakin on.

    Comment


      #3
      Tuolla oli juuri äsken juttua ja hyvät kuvat varmaan just noista autovarusteen kautta tilatuista valoista: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23095
      Valojen tehoa itsekkin kyselin,eiköhän sekin kohta selviä...
      Vanhoista tekniikan maailmoista vertailin vanhaa umpiota(vilkku erikseen)uuteen(yksiosaiseen,ns.facelift)ja uusi näytti mitatun valokuvion mukaan pidemmälle ja leveämmälle.
      Vertailussa taisi olla vanhan valon osalta valeon h4 valot jotka käsittääkseni ovat huonommat kuin boschin h7 valot jotka myös omassa autossa on.
      Siitä en sitten tiedä kumpi on parempi,vanha h7 vai uusi facelift h7,uusi on ainakin paljon näyttävämpi.
      Jälkiasennusxenonit kiinni ja aina katsastuksen ajaksi irti,valotehoa tulee heti puolet lisää ja on paremman näköinenkin.

      Comment


        #4
        No eihän toi nyt mikään all show muutos olis. Osaksi tietenkin sitäkin kyllä :)

        Olenko ymmärtänyt väärin, että tuon ikäiseen autoon, kuin minulla tuossa profiilissa lukee saa laittaa xenon valot, mutta pitää olla lampunpesimet. Vai oliko myös valojen automaattinen korkeudensäätö pakollinen autossa johon xenonit vaihtaa?

        Comment


          #5
          Tuossa pari viikkoa sitten tein valopäivityksen omaan B5:n. Valoiksi tuli Saksasta tilatut alkuperäiset Valeon facelift valot, eli lyhyet linssillä ja pitkät normaalit. Alunperin tuossa oli ns. nelivalosysteemillä Bosch umpiot.

          Pisteluku on uusissa umpioissa 30/puoli kun vanhoissa oli 25/puoli. Valotehoa on huono vertailla, kun asennuksen yhteydessä releytin ja johdotin valot uudelleen. Lisäksi alkuperäiset umpiot oli melkosen huonossa kunnossa laseistaan.

          Itse asennus oli todella yksinkertainen. Lokareista peltiä ~1cm soiro pois, eli se sisään pokattu osa pois, millä sivuvilkku on alunperin kiinni. Johdotukset tein tosiaan uudelleen, alkuperäiset liittimet ei käy suoraan, joutuu joko "patentoimaan" tai sitten kalliimman kautta ja hommaa alkuperäiset liitinkotelot ja pinnit sisälle.

          Teen jossain vaiheessa tästä valopäivityksestä kotisivulleni jonkinlaisen projektikertomuksen osanumeroineen ja hintoineen.

          Lopputulos oli kuitenkin seuraavanlainen, valoteho kasvoi, ulkonäkö koheni ja lompakko keveni :D

          Tässä vielä linkki missä on ohjeita tuohon peltileikkaukseen audiworldin sivuilta


          edit. ainiin, hintoja: umpiot saksasta, 257? postiin toimitettuna (ebaysta, www.teileguru.de),
          Liitinkotelot, kumisuojat ja pinnit marmoritiskiltä 69?(!!) johdot, releet, relekannat, sulakekotelot yms tilpehöörit ~150?

          Comment


            #6
            Missäpäin facelift valoissa on korkeudensäätömoottori?netissä olevista Kuvista katselin että umpion sisäreunan puolella mutta missä siellä?

            Comment


              #7
              http://personal.inet.fi/koti/aliene/...blic/umpio.jpg Tuossa linkin kuvassa oikeassa reunassa näkyy tuollainen kellertävä isolta 6kolo ruuvilta näyttävä mölikkä. Säätömoottori tulee sen paikalle, eli siis umpion sisälle kokonaisuudessaan. Kuva on siis kuljettajanpuolen umpiosta.

              Comment


                #8
                Tuota härpäkettä vähän epäilinkin,kiitoksia!Eli koko umpio ei säädy vaan pelkät sisuskalut.
                Itsellä olis myös facelift umpiot asennusta vaille,tarvii selvitellä tuo korkeudensäätöhomma,uudet moottorit on vajaa 40e/kpl motonetissä jos vanhoista ei saa tehtyä.

                Comment


                  #9
                  Ai motonetissä on noin edukkaat noi moottorit. eipä tullut ees vilkaistua :D marmoritiskillä tosiaan 60?/kpl että ei oikein innostanu siinä samalla kun osti 70? liittimet.

                  Vanhanmalliset säätömoottorit on niin paljon isommat kuin uudet, etten usko että niitä sinne saisi sovellettuakaan muuten kuin virittelemällä umpion ulkopuolelle..

                  Itse ajattelin laittaa nuo moottorit vasta keväämmällä, lähempänä katsastusta. Laitathan tänne hieman vihjettä että miten noi vanhan johdot menee niihin uusiin moottoreihin kun siihen asti etenet, minulla vielä edessä :)

                  Comment


                    #10
                    Pitää laittaa juttua kunhan saa aikaiseksi...Menikö muuten uusi umpio samoihin kiinnitysreikiin kuin vanha?

                    Comment


                    • #11
                      Minulla on Sonarin valot eli nämä http://www.piritek.com/images/audia4enkelit.jpg

                      Valotehot suurinpiirtein samat verrattuna vanhoihin alkuperäisiin, valokuviossa jotain lievää epämääräisyyttä. Ainakin minulla korkeudensäätösysteemeissä ehkä jotain hämminkiä sekä toinen umpioista on vetäissyt nyt ihan viime viikon aikana kosteuden sisään. Myös polttimon vaihto on omanlaisensa operaatio verrattuna alkuperäiseen umpioon.

                      Suosittelisin melkein OEM-faceliftumpioiden, vieläpä ksenoneille hyväksyttyjen, laittoa jolloin niin ainakin molemmat speksit, ulkonäkö ja valoteho, täyttyy.

                      Comment


                        #12
                        Onko kukaan ostanu näitä facelift umpioita A4 B5:een?

                        http://www.piritek.com/images/faceliftaudi.jpg

                        Jos on, niin millasia kokemuksia?

                        Comment


                          #13
                          Kiinnitykset meni ainakin noissa alkuperäisissä ihan suoraan samoihin pultteihin. Sen vilkun alla olevan pultin joutu jättämään luonnollisesti pois, alunperin tuossa faceliftissä on siellä kai jokin tappi mihin umpio alareunasta lukittuu. Keskeltä alhaaltahan nuo kummatkin umpiot on siellä kolossa kiinni.

                          Comment


                            #14
                            Tuli ostettua Piritekiltä nuo DEPO umpiot ja etuvilkut. Nyt on ongelmana nuo korkeudensäätömoottorien paikalla olevat pyöreät muovipalikat, joiden toinen pää (pyöreä) on umpion sisällä. Ne ei tunnu lähtevän vetämällä pois kuten alkuperäisistä umpioista lähti nuo korkeudensäätömoottorit. Ei oikeen uskalla hampaat irvessä vetää niitä pois.

                            Auttakaa ken voi! Kiiiire!

                            Comment


                            • #15
                              Sitä pitää painaa alaspäin. Että se tulee sieltä urasta pois.

                              Comment


                                #16
                                No niin, nyt on uudet umpiot keulilla. Säätömoottorin paikalla olevat muovirinkulat piti ottaa kiertämällä pois paikoiltaan. Pihdeillä tai jollain muulla kierretapista kiinni ja kiertää käsin muovirinkula pois paikoitaan. Tämän jälkeen kierretappi lähti pois sivulle päin taittamalla.

                                Tuli samalla säädettyä valojen korkeudet samalle tasolle, ettei tule vihaisia autoilijoita vastaan:)

                                Ulkonäkö omaan silmään siisti, mutta ajokokemuksia uusilla H7+H7 valoilla ei vielä montaa kilometriä ole. Testiajolle siis...

                                Comment


                                  #17
                                  Ite asensin kans loppuviikosta Depon valmistamat umpiot, mutta D2S+H7 -versiot (ja eri firmasta). Samankaltasia ongelmia korkeudensäätömoottorin tulpan kanssa toisessa umpiossa. Toinen lähti helposti. Liekö ollu umpiossa säätö eri hehtaarilla, kun moottorikin tuntui sopivan paremmin paikalleen matalalla soviterenkaalla? Toiseen taas meni korkea soviterengas kuten ohjeessakin neuvottiin...

                                  Onko siulla etuvilkut noin "avonaiset" kuin tuossa Piritekin kuvassa? Itellä siinä ainakin on sylinterinmallinen kuori polttimon päällä... Vai onko tuo mallikuva erimerkkisestä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuossa kuvassa ei ole tuo itse vilkku ja vilkun "kiinnitysmutteri" paikallaan joten näyttää vähän avonaiselta. Vilkun polttimon päällä oli kyllä mullakin sellainen kirkas "kuori". Vilkku oli vilkkupaketissa mukana jo paikallaan. Voin laittaa huomenna kuvaa tähän topiciin.

                                    Mulla ei ole myöskään tuota mustaa saumaa vilkun ja umpion välissä. Pyysin erityisesti tällaiset mallit Piritekiltä ja siitä erityiskiitos. Muutenkin toimitus + pakkaushommat hoidettu erittäin hyvin.

                                    Mulla oli myös mukana tuo matala ja korkea soviterengas tuohon korkeudensäätömoottorin kiinnitykseen. Mulla sopi molempiin matala malli.

                                    Ajokokemuksista sen verran että mielestäni ovat alkuperäisiä paremmat valotehot ja valokuvio on hyvä (tuli vielä verrattua porukoiden passatin -02 ja oman auton valokuviota kotipihassa mustaan autotallin oveen). Säätämään joutuu kyllä kuskinpuolen korkeutta vähän vielä, säätökin pelaa kyllä ihan hyvin joten ei murhetta sen puolesta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kuulostaa täsmälleen samalta kuin itselläkin. Tuossa kuvassa varmaan joku muu...
                                      Depon vilkussahan kannan puuttumista ei edes näkisi "kuoren" ja rihlatun linssin takaa. Pitää varmaan vaihtaa kirkkaat vilkkupolttimot mukana tulleiden tilalle. Keltasista tuppaa väri hilseilemään vanhetessaan ja se ei näytä hyvältä kirkkaan vilkun pohjalla...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa kuvassa varmaan joku muu...
                                        Jeps. Sarjan mukana tulee sellaiset etuvilkut, joissa on se kupu polttimon päällä, eikä ole tuota tummaa osaa, kuten kuvassa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Juu tuli tuossa vanhoja vilkkuja poisotettaesssa huomattua tosiaan, että oli vanhoista polttimoista hilseillyt tuo kellertävä tai oranssi pinta pois ja sitä oli ympäriinsä kuvun sisäpuolella. Eli osui muutenkin tuo umpioiden päivitys sopivaan aikaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuossa jonkinmoinen kuva tuosta etu-umpio ja vilkkupäivityksestä.
                                            http://www.tp.spt.fi/~tuvalind/Umpio.jpg

                                            Comment

                                            Working...
                                            X