Vuodenvaihteen olin tuolla Savon suunnassa maalla ja sivutiet olivat aika mielenkiintoisessa kunnossa: lähes peilikirkas jää, jonka päällä vettä. Lisäksi tie vietti ojan puolelle. Hyvin pääsi etenemään, kun ajoi rauhallisesti, mutta sai siinä tarkkana olla, kitkarenkaillakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kitkarengas kokemuksia
Collapse
X
-
trumpetti1
Liukasta
Tuurilla on mennyt viime syksy, kaksi liian liukasta keliä ja alla Mikkeliinin ihan kaljut kitkat. Ajettu vuoden ympäri. Tänään tilasin Nokian RSI, 205/60. Ei ollu hyllyssä. Toivottavasti ehtii ennenkuin talvi tulee. Siis: viiden Audin ja parin muun jälkeen 18v kokemuksella kitkat ovat minun valintani. Kaupungin valoissa on joskus hankalaa, mutta yhden talven nastojen rapinan kuuntelun perustiedoilla kertoisin, että jos osaa ajaa, (lue:ennakoida) niin nastakuskit ovat olemassa siksi, jotta karhentavat risteykset sopivan mukaviksi liikkua. Valitettavan usein tälläkin palstalla on amisteinibemariwunderbaumsubbari-tyyppistä ajattelua, jolloin täytyy päästä mahd. nopeasti seuraaviin valoihin odottamaan vihreää.
Comment
-
Kaksi päivää auton alla pyörineet Nokian hakkapeliitta rsi:t kokoa 225/40-18, ja ei voi muuta kuin kehua. Pitoa on todella mukavasti, ja muutenkin kaikin puolin varsin hyvä rengas. Hiljainen, sopivan pehmeä ja sivuttaispitoakin löytyy.
Suosittelen.
Nämä kun olis ollut kuukausi sitten alla, niin ei olis auto käynyt ojassa.
Comment
-
Jääradalla pyöritellessä tulin muuten siihen tulokseen, että noi Contin kitkathan jättää nastarenkailla ja about saman painoisilla autoilla ajelevat ihan mennen tullen.
Ei kai tullut kiellettyä sanaa painettua...
Mutta edelleen ne on niin sieltä ajaa maantiellä, kovilla pakkasilla oli siedettävän ja ketutuksen rajamailla. Eli suht ok.
Niillä muuten pystyy ajelemaan ysitien motaria oikealla kaistalla "ilman käsiä" kilometritolkulla, ja tämä tarina on tosi. Auto vaan uriin, cruise päälle ja antaa mennä. Kun auto tulee uran reunalle, palaa se pikku hiljaa toiselle reunalle. Heijailee siinä sellaista pientä liikettä eestaas, mutkat ja kaikki. Joidenkin kilometrien päästä heijausliike on niin iso, että nousee urasta pois.
Olen päätynyt siihen, että syy tuohon löysyyteen lienee 65-profiili. Jos seuraavat ostais 55-profiililla tuuman isompana, niin voisi olla parempi.
Comment
-
Mulla on Bridgestonen kitkat. koko on 225/45 17" ja ostamaan kun menin sanoin että pitää kestää leikkimistä. ja hyvin on kyllä kestäneetkin. Toinen talvi menossa ja pintaa on vielä reilusti. kilsoja on tullut varmaan 20tkm noilla renkailla.
Pitoa löytyy omaan tarpeeseen riittävästi. eivät nyt ole ehkä kitkarenkaiden hiljaisimmat mutta eipä se rengasmelu ole noilla häiritseväksi asti yltynyt.
Comment
-
Ei voi oikeastaan kuin ihmetellä miten huonosti noi CVC3:set pitää.
Nyt ollut alla kohta täydet kolme talvea eikä niillä enää tee mitään pitoa ei ole oikeastaan ollenkaan..
Niin oikeasti piti ajella syksyllä vaan siihen saakka kunnes "oikea" talvi tulee, mutta kun ei sitä kuulunut niin ei tullut ostettua uusia kumejakaan auton alle. Juu tiedän, laiskuutta ja tyhmyyttä.
Kitkat on todella hyvä keksintö, kunhan oikeasti muistaa ettei niillä kannata ajaa kahta talvea pitempään. Sama tietysti pätee nastoihinkin.
Comment
Comment