Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustaa madallettu => xenonit näyttää taivaalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alustaa madallettu => xenonit näyttää taivaalle

    Viikonloppuna profiilin autoon vaihtui 30mm madaltava alusta. Tästä seurasi lieveilmiönä se, että xenonit automaattisesta korkeudensäädöstä huolimatta tuntuu valaisevan liian ylös. Päivävaloillakin ajaessa tuntuu häikäisevän ainakin joitakin vaastaantulijoita liiaksi.

    Olisikohan jollain kohtalotoverilla ratkaisua ongelmaan?

  • #2
    Valojen säätö joko liikkeessä tai itse vag-comin avulla. Jos itse, niin vag-comilla valot säätötilaan -> perussäätö ihan ruuveilla -> tallennus. Näin ainakin 8L A3:ssa.

    Comment


    • #3
      Hyvä tietää. Taas hyvä esimerkki siitä, ettei pidä soveltaa vanhemman mallin ohjeita uuteen. Nöyrimmät pahoitteluni mahdollisesta harhaanjohtamisesta..

      Comment


      • #4
        Ei hätiä mitiä! Vielä en ole ennättänyt säätöpuuhiin ruveta.

        Pahus kun ei ole tuota vag-com-osaamista ohjelmasta puhumattakaan. Täytyy käväistä vaikka Pitäjänmäen pikahuollossa jos ne vaikka siellä saisi lamput säätöihin..

        Kiitos neuvoista!

        Comment


        • #5
          Ruuvattava se on, oli kyseessä A3, A4 tai mikä vaan. Testerillä kanava 1 perussäätöön, ruuvailua, tallennus kanavalla 2.

          Comment


          • #6
            Ok. Virallisen ohjeen mukaan kuitenkin ruuvataan.

            Kiinnostais tietää miten uudelleenkoodauksen jälkeen dynaaminen tasonsäätö toimii, riittääkö säätö jne.

            Comment


            • #7
              Ajatuksen olisi viedä auto valojen säätöön tämän viikon loppupuolella. Pistän kommenttia suuntauksen onnistumisesta vaikka sitten tänne jatkoksi.

              Comment


              • #8
                Auto käväisi huollossa autosähkömiehen potilaana (pikahuolto oli asiassa voimaton). Vikana oli etuakselistossa oleva valojen korkeudensäätöautomatikkaan liittyvä anturi mikä oli hajonnut. Tuo anturi mittaa auton korkeutta ja säätää valoja "kuormauksen" mukaan. Jos käsitin oikein niin anturin mekaaninen puoli oli vioittunut mutta sähköinen puoli ei ja näin vag-com ei näyttänyt mitään vikakoodia tässä tapauksessa. Valojen korkeussäätö ei ollut vakioalustalla riittävän poskellaan mutta alustan madalluksen jälkeen vika kulminoitui häiritseväksi.

                Sitä ei tullut kysyttyä, että olisiko valot säätyneet "oikealle" korkeudelle alustan vaihdon jälkeen jos anturi olisi toiminut vai olisiko perustaso siltikin pitänyt kädä säädättämässä uusiksi.

                Comment


                • #9
                  Mulla ksenon plussat ja pariin kertaan pyysin säätämään huollossa ylemmäs, että näyttäis muutakin, kuin 20m ja lähemmäs. Ei ilmeisesti onnistunut tai tekivätkö sitten mitään, mutta itse ruuvaten niistä ulommista säätöruuveista sain valot näyttämään lähes niinkuin pitääkin. Ainoa ongelma on, ettei apukaukovaloja (h7) pysty säätämään erikseen vielä enemmän ylös, ne kun valaisevat vieläkin etualueen liian kirkkaaksi. En ylipäänsä ymmärrä tätä nykyistä valojen suunnittelua, kun aina uudet konsernin autot tulevat vain entistä huonommilla valoilla. Huonoillakin pitkillä pärjäisi, kunhan ne ensimmäiset 50m jätettäisiin valaisematta, mutta näissä nykyautoissa koitetaan vain saada siihen 20-30m päähän sellainen mahd. kirkas läikkä, ettei sen taakse vain näkisi millään.

                  Comment

                  Working...
                  X