Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Turussa voi kyllä suositella lämpimästi tuota Protometia. Käytin juuri yhden Oz ultraleggeran siellä, kehän hitsaus ja vanteen oikaisu 50e. Ja toiminta oli nopeaa ruuhkasta huolimatta:)
Itsellä tuore kokemus Limingan Wheel Doctor:ista ja pakkohan sitä on kehua/suositella.
Hyvää palvelua ja varsin kohtuullinen hintataso.
Potilaana oli kaksi 19" vannetta joissa oli kumit päällä.
Toisessa vanteessa oli pieni painauma ja toisessa halkeama sisäreunalla & painauma ulkoreunalla. Korjaus sisälsi oikomiset, hitsauksen, pohjatyöt ja "perusmaalauksen" hitsauskohdan osalta (vanteiden sisäpinta oli jo alkujaan mattamusta). Niin ja vannetyöt tasapainoituksineen.
Koko lysti kustansi juuri ja juuri kolminumeroisen summan.
Eipä tarvitse jatkossa miettiä minne ottaa yhteyttä jos on vanteiden kanssa ongelmaa.
Tuo Tullinpuomin Shellin putiikki tykkäsi Audin alkuperäisistä vanteista niin paljon että antoi alennusta kun niitä on kuulemma niin kiva oikoa. 60€/vanne lievä oikominen maksoi tammikuussa.
Mulla oli Autotekin kautta Ko-Metilla yks vanne joskus, se viipyi matkalla sen neljä kuukautta. Menin sanomaan ettei ole kiire. Hintakaan ei kyllä ollut kuin 20€.
Tässä hieman kokemuksia Sunilasta Tampereella.
Vanteen oikominen tehdään hakkaamalla lekalla ja sorvaamalla.
Sorvauksessa olivat niin innokkaita, että kahdesta vanteesta on otettu n. 2mm kiinnityspinnasta pois ja sorvilla on vedetty vanteen etupintaakin paikoitellen suoraksi.
Lisäksi yhden vanteen päälle on pudoteltu jotain tavaraa, kun on kauheat painaumat ilmestynyt.
Älkää tuonne nyt ainakaan monen tonnin merkkivanteita viekö.
sisä- ja ulkopuolella vannetta näkyy sorvauksen jäljet. Ei ne siellä mitään kyllä haittaa, jos eivät ala hapettumaan.
Kyllähän nuo alkoi hapettumaan ja ilmat katosi aina satunnaisesti. Tälle talvelle otin kumit pois ja hioin sekä maalasin sisäkehät. Nyt ainakin yksi vanne on sen verran kiero että tekisi mieli käyttää taas oikaisussa. Talvirenkaat on muuten edelleen samat kuin vuonna 2006 ;)
Jep halkes loppu kesästä vanne ilmeisesti osui kanttariin niin osaisko joku neuvoa hyvää,paikkaa mihin kannattais lähettää/viedä korjattavaksi kyse on siis alumiinivanteesta..
L-Weld lappeenranta, pienen parin sentin halkeaman hitsaus noin 150 euroa. Osaavat kyllä homman eikä tarvi jänskätä pysyykö ilmat sisällä. Samalla oikovat vanteen jos siinä on heittoa.
Oli vielä viime kesänä siinä. Nykyään on vissiin siinä supermarketin lähellä jossain. DTC jäälissä kuulemma kans tekee muttei ole kokemuksia jäljestä. Wheel doctor tekee iha hyvää jälkeä mutta aikataulut tuntuu venyvän välillä aika lahjakkaasti luvatusta
Onko kerholaisilla omakohtaisia (positiivisia) kokemuksia missä pääkaupunkiseudulla olette oikoneet vanteita viimeisen parin vuoden aikana? Tarvisi suoristaa 11Jx19H2 takavanne, joka ei kyllä ole kovin soikea onneksi.
Sunilalla treella tuli kans joskus käytettyä ja aika ronskia oli oikominen, lekaa vaan vanteeseen. Yhden vanteen käytin siellä ja sen jälkeen olen itse oikonu. Siihen riittää pullotunkki, pari puu palikkaa ja semmonen epäkeskeinen teline, johon saa vanteen kiinni ja jää keskilinja vapaaksi.
Ei tuu jälkiä vanteeseen ja ainakin mitä parit 15" Bbs vanteet tuli golfiin oiottua, niin hyvin toimivat. Tällä vehkeellä ei tosin saa oikaistua kuin sisälaidan mutkat, ulkopinnan mutkiin tarviisi taas omat vehkeensä.
Jotain 5mm heittoja saa vielä suht helposti suoraksi ihan ilman lämmittelyjä.
Minä taas en kyseistä paikkaa suosittelisi varauksetta. Vanteet jälkiä täynnä, eikä pieniä. Sisäkehällä ja laidassa tosin, mutta silti. Toista vuotta "rikki" oleva maksupääte kummastuttaa myös:)
Comment