Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valot jää päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Valot jää päälle

    Ongelma: Kun auto on käynissä, niin lähivaloja ei saa pois päältä, parkit ja takavalot sammuvat viiksestä kyllä normaalisti. Lähivalot sammuvat vasta kun sammuttaa auton. Mistä lähteä hakemaan vikaa? Autona siis tuo vm.-89 ysikymppi.

  • #2
    Valokytkin.
    Ellei tuo ominaisuus ole ollut koko ajan autossa? Sitten voi olla sekin mahdollisuus, että joku pelle peloton on askarrellut, vaikka tuskin kukaan nyt pelkkiä etuvaloja...

    Comment


    • #3
      Onkohan tuo muuten operaationa kuinka vaikea/vaativa jos tuon viiksipaketin vaihtaa itse?

      Comment


      • #4
        Se on helpohkoa. Ratti pois, muovit irti rattiputkesta, pari tais olla ristipäätä, liittimet irti ja kädessä on. Kasatessa sama käännettynä.
        Voi olla että tuossa mallissa saa noin rattiputken muovit pois jopa ilman ratin irroitusta. En ole varma. Muut kertokoon sen.

        Comment


        • #5
          Ainakin coupessa joutu ottaa ratin pois ennenkuin saat viiksipaketin käteen. Ylemmän suojamuovin saat pois kun otat alapuolelta kaksi ristipää ruuvia irti. Alempi sujamuovi lähtee viiksipaketin kanssa irti. Viiksipaketti lähtee irti kun löysäät alemman suojamuovin keskeltä näkyvästa reijästä olevaa ristipää ruuvia. Näin ainaskin -91 coupeessa.

          Comment


          • #6
            Haiskahtaa tosiaan jonkun itse virittelemälle valoautomatiikalle tai rikkinäiselle kytkimelle. Alkuperäinen valoautomatiikka niissä autoissa joissa se on, toimii niin, että valokytkimen ollessa nolla-asennossa valot palavat vähän himmeämpänä ja valot päällä -asennossa kirkkaana. Ja parkkiasennossa tietysti pois päältä.

            Comment


            • #7
              jees, kiitos vinkeistä, pitänee jossain vaiheessa tilailla tuo viiksipaketti.

              Comment


              • #8
                Onko ollut ihan normaalit H4 polttimot ? Liian isot ja aika noin muutenkin aiheuttaa rappeumaa katkaisijalle. Kannattaa relyttää samalla > lisää valotehoa eikä katkaisija ole enää niin vaarassa.

                Comment


                • #9
                  Ja relehommistahan löytyi juttua esim tuosta:
                  http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...leytys&start=0

                  Comment


                  • #10
                    Tänään purkailin tuota pakettia ja tuli ongelma.
                    http://i100.photobucket.com/albums/m...ksipaketti.jpg

                    Kuvassa punaisella ympyröidyn alueen sisällä on ruuvi. Ruuvi näkyy kun hieman kampeaa muovia, mutta ruuviin ei pääse mistään käsiksi, kun ei näy kantaa. Tämä ruuvi siis pitää alempaa suojamuovia kiinni viiksipaketissa. Nuo coupen viiksipaketin irroitus ohjeet eivät ilmeisesti päde tässä tapauksessa, tai ainakaan en löytänyt alemman suojamuovin keskeltä reikää/ristipääruuvia.

                    Eli miten tuon alamuovin saisi ehjänä irti? Ja löytyykö sieltä muovin takaa sitten ne ruuvit millä irroitetaan viiksipaketti?

                    Comment


                    • #11
                      Siellä alamuovin keskellä on kolo, josta näkee ruuvin. Meisseli työnnetää vinoon vasempaan yläviistoon. Sen ruuvin kun löysää, niin koko viiksipaketti irtoaa alamuovin kanssa irti.

                      Comment


                      • #12
                        Juu löysinpä sen ruuvin viimein ja irti läks, kiitoksia neuvoista

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, paketti vaihdettu, ei auttanut eli lisää kysymyksiä.

                          http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0105.jpg

                          Kuvassa näkyvä alempi sininen liitin ja siitä lähtevät johdot. Kuuluvatko ne olla siinä vai onko jonkun omia virityksiä.Ajattelin vain kun ne johdot eivät olleet erkkarin sisällä niin kuin muut. Lisäksi liitin näyttää olevan palanut osittain, vaatii ilmeisesti vaihdon, saako sitä tilattua?

                          Comment


                          • #14
                            Kumpikaan sininen liitin EI oo tehtaan laittama. Joku on päässy vähä kyhäämään omia viritelmiä näemmä.

                            Comment


                            • #15
                              Oli sitten näemmä kuitenkin se pelle peloton askarellut... Noi siniset on tosiaan rosvoliittimiä.
                              Nyt vaan kytkentäkaavio, yleismittari ja ihmettelemään mitä on oikein väännetty.
                              Rosvoliittimistä lähteviä mustaa? ja mustavalkoista? voisi myös yrittää seurata, että mihin menevät.

                              Comment


                              • #16
                                Ettei olis hälyttimen vilkkujen vilkautusta varten yhdistetty?

                                Kokokeltainen on ajovalot ja valkoinen pitkät. Liitinrunkoa saa toki erillään, mutta vaihto voi olla hankala siksi, että johdoissa ei tapaa olla ylimääräistä pituutta ja pinnejä ei välttämättä saa niin hyvin pois että voisi uusiokäyttää.

                                Comment


                                • #17
                                  Kysellääs taas välillä. Eli seurasin mustaa ja mustavalkoista johtoa ja ne menevät tälläiseen boksiin:
                                  http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0113.jpg
                                  http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0115.jpg
                                  Mikä tuo on??

                                  Lisäksi siitä lähtee johto jonka päässä punainen valo, ja se meni kojelaudan sisällä tuulilasin lähelle
                                  http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0108.jpg
                                  Ilmeisesti esittänyt joskus varashälytintä?

                                  Ja nämä releet vielä:
                                  http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0111.jpg
                                  Minkä releitä nuo ovat? Releissä numerot 276

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eiköhän tuo joku hälytin/keskuslukko-ohjain ole.

                                    Releet taitaa olla perskrilleille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sainpa vian korjattua ja se oli tämä:
                                      http://i100.photobucket.com/albums/m...6/IMG_0118.jpg
                                      Liitinrunkoon oli tungettu tuollainen johdonpätkä (ei tietoa miksi)
                                      Johto pois -> uusi viiksipaketti tilalle -> toimii

                                      Kiitokset neuvoista/vinkeistä

                                      Comment

                                      Working...
                                      X