Ei Pitäs vaikuttaa muualle. Jos Et löydä sulaketta, niin ota takapenkin alta ohjainyksiköstä liitin irti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS lyö päälle jarruttaessa kävelyvauhdista
Collapse
X
-
Mulla kans hammaskehä poikki! Uuden hommasin ja alotin rojektia.
Olen nyt jumissa kun vähän kaikki paikat jumissa. Mitä kautta kannattaa A4 B5 1.8TQ purkaa jotta saa takavetonivelen esiin?
Riittääkö pelkkä alapallon tms. irrottaminen?
Comment
-
En hirveest uskaltas säätömuttereita löysytellä vaikka kyllähä ne saa bernerillä takas jiirii...
Eikun nii! Eihän auraus muutu jos en puutu siihen tukivarteen muuten kun irrotan sen olka-akselista.
Kallistuksen vakaajako antaa sen verran periksi että saa pujotettua navan laakeripesästä?
No aamulla selviää sekin sitten...
Comment
-
Mikäli B4 on samalainen ku CoupeQ'ssa ni pääperiaatteelta sama, mut muuten toteutus on hieman erilainen. Tolpparatkaisu ainakin ihan erilainen...
Projekti etenee (siis ei)!! Alatukivarren kiinnityspultti on kuin hitsattu. Monenlaisia irrottimia on käytetty (muhinut jo vuorokauden), mutteria on lämmitetty kaasutöhöllä, pyöritetty pulttikoneella ja lyöty moskalla avaimen päähän mutta kiinni on ja pysyy. Alkaa alkavalla rassaajalla loppua konstit...
Comment
-
ok. berttafemmas on kuulemma samalaine ku 3B Passatissa..
kokeilen vielä jos saan yläkautta irti ni jäähän se sitte roikkumaa sen alapallon varaa....
EDIT. Tosiaa irrotin sen olka-akselin yläpään ja ei tarvinnu edes sitä raidetangon päätä irrottaa ni riitti väli että sai vetonivelen irti. Betarin päähä ku ruuvas napapultin paikallee ni oli helppo työstää ku vetari oli nippusiteellä jousessa.
aiheesta löyty myös videonpätkä: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Z2H53JTL3uo[/ame]
Kiitoksia kaikille neuvoista! Löytyi nopeasti vika jota lähteä etsimään kun tosiaan abs tykytti vaikka sula asfaltti ja kävelyvauhti. Vanha hammaskehä tosiaan oli katkipoikki
Comment
-
Mun 2001 a6 alkoi rutista myös.
Kun olin pysähtymässä niin alkoi vaimea rutina absin toimesta, ääni ei kuulunut aina, esim jarrutettaessa rajummin.
Korjaus oli helppoa.
Pyörittelin anturia ja tönin lähemmäksi, toimii kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan.
Paljonkohan korjaamot omat vuosien mittaan rahastaneet näillä ongelmilla XD
Yllä oleva video kehän vaihtamisesta on jotenkin köpö.
Tuon kokoinen rengas tulee mennä kevyesti hanskat kädessä pohjaan ilman napituksia.
Kehän grillaus siniseksi ei ole tarpeellista, n 100 asteen lämpötilaero riittää hienosti.
Comment
-
Itsellä on a4 b5 nelikko vilkuttanut jo jonkin aikaa abs merkkivaloa, sekä huutomerkkiä taulussa. VCDS:än mukaan vika oli takapään abs anturilla jonka sitten otinkin irti tänään.
Anturin pää oli selvästi ottanut kiinni abs kehään kun oli kulunut jo puhki. Auto on itsellä nyt ollut n.5v ja tuskin se anturi itsestään on sisäänpäin liikkunut kun oli niin helvetin kireässäkin. Pyörän laakerissa ei tuntunut klappia. Mikähän tuossa voisi olla muuttunut? Olisiko sitten juuri tämä abs kehä turvonnut?
Comment
-
Eli tällästä tilalle?
http://spareto.com/products/gbs2533-sensor-wheel-speed
Tuolta en sitä abs kehää löytänyt, enkä edes uutta nivelenpäätä taakse.. Ehkä tuon ikäiseen voisi kerralla vaihtaa koko ulomman nivelen kun eikö niissä ole kiinni se abs kehä?
Lähimmässä varaosaliikkeessä kävin kyseleen tuon anturin hintaa niin 90e lähtis sieltä..
Comment
-
Autoteilessä pelkkä kehä 45e ja vaikka motonetissä koko ulompi paketti quattroon 65e... En nyt äkkiseltään mistään ulkomaankaupasta löytänyt ulompaa niveltä.
Comment
-
Quattrossa pitää vaihtaa koko ulompi nivel, kehä on nivelessä. Etuvetosissa vaihdetaan vain kehä. Itse sain Löbrö/GKN nivelen Osaset liikkeen kautta seuraavaksi päiväksi. Toki hinta enemmän kuin nuo Motonetin nivelet (laadusta ei kai oikein takuuta, että joutuuko vaihtamaan kohta uusiksi?)
Comment
-
Käytin tuon takavetarin irti autosta ja siellähän oli vetonivel ihan ehjän oloinen hammaskehineen, joten ei se hammaskehän ruostumisen takia ole anturin päähän ottanut kiinni ja hajottanut sitä. Takalaakeri on sitten ilmeisesti niin väljä että pääsee ottamaan anturiin kiinni... Kovasta vauhdista kun kurvaa vasemmalle niin oikealta takapyörältä kuuluu jurnutusta, eli eikös tuo laakeri vialta kuulosta? Tai vetonivel. Käsiin en tuntenut väljyyttä niin laakerissa kun vetonivelessäkään...
Ja sitten tuosta abs anturista -96 vuoden a4 b5 quattroon! Yhdestä liikkeestä sain jo anturin joka oli vääränlainen, siinä oli ruuvi kiinnitys ja anturi oli n.10mm liian lyhyt. Paketissa luki "98- abs anturi taakse". Nykyinen anturihan vain työnnetään paikoilleen. Suoraan -96 vuoden malliin sopivaa eivät koneelta löytäneet.
Etupään abs anturin kuva näytti niiden koneella taas aivan samalta kun nyt autossa takana oleva, käykö liittimet ristiin? Löytyykö taakse anturia muualta kuin laakkoselta?
Nykyisen koodi 8A0 927 807 C
Comment
-
Johdot ei sitten todennäköisesti riitä mitoiltaan. Olisko kellään tarjota mitään ideaa mistä löytäisin tuon absi anturin tarvikkeena? Alkuperäinen maksaa 200e :D
Comment
-
Comment
-
Löytyykö taakse anturia muualta kuin laakkoselta?
Comment
-
Tuo 8A0 927 807 C ei käänny tarvikkeena oikein muuhun kuin Wabco 441 032 794 0.
Mulla sattui löytymään tuollainen ja vertasin etuvetoisen anturiin 8D0 927 807 C. Quattrossa on noin 5 cm pidempi johto ja johdon kiinnikkeet/läpiviennit eri paikassa, uskoisin että pikku muokkauksella noita voi käyttää ristiin.
Eli Motonetista tuote 23-1715 jos viitsii harrastaa.
Comment
-
Nyt tarvis mielipiteitä tuohon takapään jyrinään joka jatkuu edelleen! loppuu ideat pikkuhiljaa... Tossa just ajelin ja kuulosti, että kohta lähtee rengas irti vauhdista :P
Mulla sattui löytymään tuollainen ja vertasin etuvetoisen anturiin 8D0 927 807 C. Quattrossa on noin 5 cm pidempi johto ja johdon kiinnikkeet/läpiviennit eri paikassa, uskoisin että pikku muokkauksella noita voi käyttää ristiin.
Laakerinkin vaihdoin, koska luulin että nuo takapään jyrinät ja se että abs anturi oli hinkkautunut rikki abs kehään olisi johtunut väljästä laakerista, mutta ei.. laakerin vaihdon jälkeen tuo ääni alkoi kuulumaan jopa suoralla tiellä mutta ei kokoajan, aina välillä. Kuulostaa just siltä että abs kehä ottais kiinni napaan. Varmaan taas hajottaa uuden absi anturin...
Voiko sitten väljä ulompi vetonivel päästää abs kehän liikkumaan niin, että se ottaa kiinni napaan?? Kellään ollut vastaavaa jyrinää???
Äänen sai ennen laakerin vaihtoa kuulumaan vaan vasemmalle käännettäessä, mutta nyt laakerin uusimisen jälkeen kuuluu suorallakin tiellä :DD Ei vi.. Perä paskana?? Ääni tulee kyllä selvästi takaa oikealta..Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 29.5.2014, 19:07.
Comment
Comment