Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS lyö päälle jarruttaessa kävelyvauhdista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mulla tullu nyt varsinkin kosteilla keleillä ongelma et se tekee tätä kyseistä jo vähän kovemmissa vauhdissa 30-40 ja joka kerta jarruttaessa saa painaa nätisti et ei absit nappaisi kauhean kovaa kiinni.
    MRRRR roskiin koko abs.
    Meneekö muuten katsastuksesta läpi, jos on tää vika ?

    Mitäköhän tommoset hammaskehän uusiminen maksaa :S

    Comment


      #92
      Murros noin 150? ja työt päälle.

      Comment


      • #93
        + varmaan 150000€ et ne löytyy sen mikä niistä on se oikea.
        Näkiskö sitä muuten mikä fillari löy sen "lukon" jos ajais parkkiksella, jarruttais ja kaveri kattetlis ?

        Comment


          #94
          Meneekö muuten katsastuksesta läpi, jos on tää vika ?
          Jos ei ABS-valo pala niin menee, mulla ainakin meni.
          Näkiskö sitä muuten mikä fillari löy sen "lukon" jos ajais parkkiksella, jarruttais ja kaveri kattetlis ?
          Tuskin näkee, mut voithan yrittää, ei se mitään maksa. Oskilloskoopilla löytäs rutisevan nurkan.

          Jos et muualta apua saa, niin voin sulle ettiä sen rutisevan kulman, kun pääkaupunkiseudulla näytät asuvan.

          Comment


            #95
            Jos et muualta apua saa, niin voin sulle ettiä sen rutisevan kulman, kun pääkaupunkiseudulla näytät asuvan.
            Mulle kanssa :)

            Comment


              #96
              No, mikko muistaa osotteen jo ennestään. Tuu tänne mun duunipaikalle vaa joku ilta, niin odotan sua mittapäät ojossa.

              Comment


                #97
                Joo ei tässä ole juuri aikaa herunut iltaisin :(

                Nyt ehti autolla vähän ajaa, kun tankki oli tyhjä ja se kuulema piti huomiseksi täyttää :) niin märällä asfaltilla käytin ajoajan hyödyksi tekemällä tiukkoja jarrutuksia. Joka kerta lähti vasen etupyörä ennen aikojaan abs-työhön => sitä siis tarkastellaan renkaan vaihdossa.

                Comment


                • #98
                  Tänään testaatin amalin kanssa ja ei saatu etupyörästä mitään tuloksia. Ei keretty kokeilemaan muita pyöriä.
                  Tarviiko tää ÄSnelkku virtaa vai pitäisikö se ihan onnistua, kun meillä oli akku irti ja mitattiin abs laatikkoon menevästä liittimestä ??


                  http://www.vr4stealth.com/ABS_speed_sensor_rotor.jpg eikös se tämmönen mikä sieltä ole todennäköisesti menny ??
                  Viimeksi muokannut Mani; 13.11.2008, 22:01.

                  Comment


                    #99
                    Ei tarvitse virtaa, pitää tulla signaali aina kun rengas pyörii oli sähköä tai ei. Oli kai teilllä oikeat nastat tiedossa? ESP-mallisissa anturien johdot menee takapenkin alle ESP-boksiin. No kyllä Aki varmaankin tiesi mitä mitata...

                    En usko että edestä olisi ABS-kehä rikki, koska se on erilainen enkä ole sen nähnyt ruostuvan. Ennemmin vika on anturissa tai johdossa.

                    Kaveri sai lomautuslapun niin ei pääse teettämään nyt noita ABS-kehiä taakse :(

                    Comment


                    • ^Toi edellinen kuva ei oo mistään audista. Kattelin vaan netistä nopeesti ton kuvan.
                      Ku mulla oli eteen vaihettu uudet piuhat ja anturit. Ja kuskinpuoleisesta etupyörästä se tuntuu tulevan.

                      Eli meijän ois pitäny sieltä takapenkin alta mitata ?
                      Mitattiin ihan suoraan kone huoneesta.

                      Comment


                        ai hitto joo, en tajunnutkaan, että tossa meneekin anturit sinne takapenkin alle. Loppu aika niin ei kerennyt alkaa enempää ihmettelemään.
                        Sen verran vaan kerkesin miettiä, että kytkis ei vastannut sitä abs-boksin liitintä. Omassa A4:ssa kun ei oo ESPiä, nii empäs älynnyt etukäteen tutkia ESP kytkistä.
                        No eiköhän näillä tiedoilla rupee jo rutiseva kulma löytymään.
                        Viimeksi muokannut amalin; 14.11.2008, 00:13.

                        Comment


                          Ei sillä ole väliä mistä tuo kuva on, mutta epäilen suuresti ettei se pulssikehä mene koskaan rikki edestä.

                          Riippuu siitä että onko tuo facelift vai ei (eli onko ESP:tä), että mistä niitä pitää mittailla. On sitä itsekin tullut joskus vähän mittailtua ensin väärästä päästä kun ei ollut kytkiksiä :)
                          Viimeksi muokannut okkim; 14.11.2008, 08:22.

                          Comment


                            Joo oli facelift ESPllä, joka selittää sen ettei signaalia löytyny ABSn liittimestä.

                            Comment


                            • Hmmm... Erittäin jännä juttu. Nyt kun tuli liukasta ja ottaa esp pois päältä niin todella harvoin abs hyökkää kiinni :S ESP päällä niin abs hyökkää heti reippaasti kiinni

                              Comment


                                Se anturi on vaan varmaan niin hilkulla että ESPikin tulee herkemmin mukaan.

                                Comment


                                  Tuohon Nicon ABS ongelmaankin rupesi löytymään syy. Tässäpä takavasemman anturin signaali.

                                  Varmaan hammaskehä poikki.

                                  Comment


                                  • Pitäs tätäkin tutkia omasta A4 B5:sta, mutta ei kyllä hirveesti ole hajua mitä etsiä, suht simppeliltä hommata kuvausten mukaan vaikuttaa, mutta, kun ei ole koko hommaa koskaan nähnyt niin aika vaikealta tuntuu :)

                                    Onko tuosta liiallisesta ABS:n toiminnasta jotain haittaa (järjestelmälle/jarruille), muuta kuin se, että toisinaan liikennevaloissa hieman ikävä, että jarrutusmatka pitenee aivan yllättäen viimeselle metrillä?
                                    Viimeksi muokannut jounii; 28.1.2009, 14:06. Perustelu: tarkennus

                                    Comment


                                    • itellä oli ihan samat oireet,eli ABS todella herkästi päälle pienessä vauhdissa ja rutisi/surisi, ABSvalokin syttyi päälle ajoittain esim maantieajossa vaikka yksi anturi oli vaihdettu. kamu vaihtoi eteen jarruletkut (olivat aika huonossa kunnossa) ja sääti antureita lähemmäs niin kaikki sekoilu loppui siihen. voihan tollanen yliaktiivisuus rasittaa pumppua kuulema.

                                      Comment


                                        Taisi tulla taas uusi potilas, sedanin koeajolla tuumasin että "näähän toimii", ja eikös juuri sen jälkeen tullut huutomerkki mittaristoon ja ABS:t pois pelistä. Onneksi on varaboksi, mutta kaita tuokin pitää lähettää Akille tutkittavaksi.

                                        Mieli tekisi kyllä kovasti itse kurkkia sinne sisään kun tajusin että onhan meillä töissä kaikenlaisia mikroskooppeja. En vaan kyllä tiedä miten ne tuohon soveltuu, ja sen tinauksen keston kanssa on.

                                        Comment


                                          Se sun varaboksi on se minkä korjasin? Testasitko muuten toimivuuden jo?

                                          Comment


                                            Juu se. Kokeilin sen verran että huutomerkki ei syttynyt kun vanhalla syttyi. Ajamassa en käynyt vielä, mutta kai se pitää kokeeksi vaihtaa.

                                            Comment


                                              Kokeilin sen verran että huutomerkki ei syttynyt
                                              No sittenpä sen pitäs olla kunnossa.

                                              Comment


                                                Joo taisi munkin viallinen abs-kehä löytyä, kun Amalin ystävällisesti skooppasi joka nurkan ;)

                                                Taka vasen näyttää sekaista signaalia muíhin verrattuna.

                                                Comment


                                                • Ei olisi Jyväskylässä ketään avuliasta joka haluaisi hieman tutkia yhdessä vastaavaa ABS oireilevaa potilasta?

                                                  Comment


                                                    Nyt on nivel vaihdettu, kiitokset vielä asentajalle nopeasta toiminnasta !

                                                    Nivelen vaihto lopetti abs rutinat, releen naksumisen ratin alta ja moottorijarrutuksella koneen nykimisen.

                                                    Liitteenä kuva syyllisestä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Et huomannut tuota anturin reijästä katsoessa? Vai katsoitko edes :D

                                                      Comment


                                                        En jaksanut katella, kun renkaatkin vaihdoin liikkeessä, niin jaksanut pyörää irrottaa :)

                                                        Helposti tuo Amalin skoopilla tuon näki ja selvisi muidenkin kunto samalla.

                                                        Edit: Ja edestä ei antureita irrotella. Mistä tuleekin mieleen, mitä kaikkea olisi merkkihuollossa asian tiimoilta vaihdettu, ennen kuin oikea osa osuu kohdalle :)
                                                        Viimeksi muokannut vayne; 10.2.2009, 19:25.

                                                        Comment


                                                          Aika jännä että tuo lopetti myös nykimisen, mitenkähän se liittyy tuohon pulssikehään?

                                                          Comment


                                                            Voisin kuvitella kaasu ylhäällä moottorijarrutuksella, kun bensaa ei syötetä, niin saavan jotenkin välillä syöttösignaalin virheellisesti liittyen jotenkin pyörien nopeuseroon. Se kun liittyi suoraan releen napsumiseen tuo pätkiminen ja oire oli juuri se, että kone sai silloin tällöin bensaa moottorijarrutuksella.

                                                            Comment


                                                              ESP aiheuttaa tuon, että menee moottorin puolelle myös nuo oireet.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X