Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS lyö päälle jarruttaessa kävelyvauhdista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    mul on kans naksutus propleema, joka tuli laakerin vaihdon yhteydessä. auto on A4 1.8TQ avant -00. taitaa olla abs-anturi liian etäällä, mutta onko se anturi kiini millään???(en ainakaan löytäny anturin läheisyydestä mitään pulttia)niin kuin ylempän kerrottiin.. pystyykö sitä itse laittamaan edes kohalleen??, kun on Quattro

    Comment


      #62
      Ei ole edessä pulttikiinnitystä anturille, on vain tiukka sovitus.

      Jotain liuotinöljyä anturin ja navan liitokseen, ja pienen vaikutusajan jälkeen nitkuttelemaan ja naputtelemaan anturia syvemmälle, kunnes on kiinni hammaskehässä. Siitä sen verran takaisin päin, ettei hankaa kiinni hammaskehään.

      Comment


        #63
        Nonii. Meikäläisen ABS:t ei ruksuttele enään.
        Ongelma oli niinkin "tyhmä", kuin että molemmat etulaakerit oli väljät. Tuli vaihdettua ne molemmat kun apparin puolella oli väljää rengasta heiluttamalla "sentikaupalla"

        Comment


          #64
          Yksi oireileva ilmoittautuu mukaan kriisiryhmään :)

          Jarrulevyjen vaihdon jälkeen pitkän tasaisen jarrutuksen päätteeksi poljin painuu yhtä-äkkiä syvemmälle ja abs napauttaa. Yleensä siis risteyksiin tultaessa. Myös ratin takaa naksuttaa joku rele satunnaisesti.

          Vag-com:lla nopeudet näyttää menevän hyvin siihen asti kun vag-com kytkee itsensä irti. Tällä logitukseen pystyvällä mateluvauhdilla ei ehdi tulemaan ongelmaa esiin tietenkään.... joten ei pääse logittamaan mitä tapahtuu sen aikana. Jotain 25 km/h sietää ajaa ja logittaa jarruja mutta sen jälkeen yhteys ohjaimeen katkaistaan..

          Kaipa noi anturit pitäisi tarkastaa ja hammaskehä putsata ainakin.

          Comment


            #65
            Täällä samat oireet kuin vaynellä! Jarrupoljin muuttunut "pehmeäksi" ja ABS.t ruksuttaa kävelyvauhdilla!

            Välillä korkkaa kiinni oikein kunnolla kun jarruttaa höyhenjarrutusta esim liikvaloihin tultaessa!

            Myös rele raksuttelee ratin alapuolella....ja lisäksi xenonit välkkyy samassa tahdissa kuin rele raksuu! Edestä anturit putsattu!

            Logitettu vag- comilla myös ja toimii oikein nätisti siihen asti kunnes yhteys katkeaa...about 20 -25 km/h!!

            Oisko täälläkin joku kehä poikki??

            Comment


              #66
              Vissiin tuo 20-25 km/h kuuluu asiaan, sen jälkeen ei voi logata muutenkaan. Mä ajelin melko kauan tota 20-25 vauhtia ja hyvin piirtää kaikki anturin tasaisesti skoopilla.

              Ketuttaa kun ei pääse logittamaan kunnon jarrutuksella noita anturien nopeuksia niin näkis missä vika....

              Täysin samat oireet relettä myöten kuin Jarilla.

              Comment


              • #67
                Korjauksen jälkeen ei ongelmaa ole kuin ihan silloin tällöin, korjaamolla sanoivat, että anturi paukahtais aika nopeesti päreiks jos sitä paukuttelee? Kuinka helposti siis tuo anturi menee rikki, kun sitä alkaa paukuttaa kohti kehää?

                Comment


                  #68
                  Riippuu ihan siitä kuinka jumissa se on. Jos ei ole, niin kyllä sen saa sinne naputeltua. Jos taas on kuin liimattu, niin särkihän se menee.

                  Comment


                    #69
                    Oletko ehtinnyt vayne putsailemaan tai tutkimaan antureita/kehiä sen enempää vielä?

                    Itsellä ei tahdo aika riittää nyt moisen tekemiseen ja ajattelin jos olisi jo tietoa millä vika korjaantuu??

                    Comment


                      #70
                      Melkeinpä se on rikkinäinen hammaskehä tai anturi liian kaukana. Tuli taas vähän aikaa sitten todettua.

                      Comment


                        #71
                        Anturit ei muistaakseni ole "säädettävissä", kun ovat pultilla kiinni niin edessä kuin takana!! Ja takana aivan jumissa! Eli tuohon kehään ilmeisesti on kallistuttava? Onko paha hitsata? Nivel irti jne....

                        Comment


                        • #72
                          Säädettävissä on. Itellä huollossa menivät vaihtamaan koko nivelen (samassa tietysti vaihtui kehä) ja silti ei mitään vaikutusta. Sitten alkoivat takoa anturia ja pikku hiljaa alkoi heräämään henkiin. Nykyään silloin tällöin ruksuttaa, ennen teki joka jarrutuksella.

                          Comment


                            #73
                            Oletko ehtinnyt vayne putsailemaan tai tutkimaan antureita/kehiä sen enempää vielä?

                            Itsellä ei tahdo aika riittää nyt moisen tekemiseen ja ajattelin jos olisi jo tietoa millä vika korjaantuu??
                            Ajattelin jättää talverenkaiden vaihdon yhteyteen tai kun saan tohon toiseen kulkineeseen nostettua koneen paikoillee ja baanalle, niin vapautuu talli...

                            Comment


                              #74
                              Risassa anturit ei tainnut olla säädettävissä, eikös ne ollut siinä pultilla kiinni?

                              Comment


                                #75
                                Kuten tuolla aikaisemmin kirjoitin: ESP malleissa pulteilla, vanhemmissa säädettävät.

                                Etka on melko epäselvä noiden kohdalla, tuli joskus ostettua väärä anturi kun katsoin valmistenumeron perusteella, varaosamyyjä sitten selitti tuon ESP:stä riippuvuuden.

                                Comment


                                  #76
                                  Ei se ihan niinkään mene. Esim 5/2001 ässässä ei ole etuanturit kiinni pulteilla, mutta takana on. Risassa ne taitaa olla edessäkin pulteilla. Molemmissa on ESP.

                                  Comment


                                    #77
                                    Ok, tuo minun kokemukseni oli takimmaisista.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ovat Risassa pulteilla, edessä, että takana!

                                      Kun vayne saat ässän talliin ja tsekkailtua tuota vikaa niin laitatko infoa......ärsyttävä vika vaan!!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Hitto täähän rupee olemaan ihan liian yleinen vika näissä s4/rs4.
                                        Ei vissiin oo joku tyyppivika. Ja audi centerien ukot ei tiedä mitään asiasta. Huuli pyöreenä kattelee kun asiaa selittelee liikkeessä.

                                        Toi rele ois kanssa kiva tietää mikä kaikilla näyttää naksuttavan ja samat ongelmat jarruttaessa. Ei vaan voi ymmärtää.
                                        BTW räpsiikö muillakin xenonit samaa aikaan ku rele napsahtaa ratin takana ? Mulla ne räpsähtää ihan sika nopeasti mutta pimeällä erottaa.

                                        Comment


                                          #80
                                          Aina kun ABS tekee noissa vehkeissä töitä niin xenonit räpsyy. Ihan normaalia. Voi kokeilla talvella kun on lumet maassa. Tai kesälläkin jos on pokkaa eikä irtokamaa autossa :D

                                          Comment


                                            #81
                                            Juu, mutta ei sen pitäisi tehdä töitä suoralla tiellä jos ei jarrutella ;)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Mihin B5 A4:ssa on piilotettu etupyörien ABS-antureiden liittimet, eli missä liitoskohdat suurinpiirtein on? Näyttäisi menevän ehyenä johtona jonnekkin kojelaudan sisään? Takapyörien antureiden liittimet ilmeisesti takapenkin alla...?

                                              Comment


                                                #83
                                                Muistaakseni liitin on "tolpassa", eli pyörän sisä-/yläreunan kohdalla jonkinlaisessa pidikkessä.
                                                Saatan muistaa väärin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Muistaakseni liitin on "tolpassa", eli pyörän sisä-/yläreunan kohdalla jonkinlaisessa pidikkessä.
                                                  Saatan muistaa väärin.
                                                  Sieltä minäkin sitä etsin mutta ei taida olla siinä. Helpoin paikka epäilemättä olisi juuri siinä tolpassa jonkinlaisessa pidikkeessä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Ei ole tolpassa, vaan jalkatilassa sisällä. En muista tarkkaa paikkaa, mutta siellä se on.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Niinhän se taisi ollakin, jarrupalojen valvonnan pistoke on kait tolpassa.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Edessä johto menee sisälokasuojan sisään kumisen läpivientikumin kautta, liitin on muistaakseni heti tuon läpiviennin takana kuivalla puolella. Takana johto on vieläkin pidempi, liitos on tosiaan takapenkin alla, ja löytyy helposti kun irrottaa läpivientikumin ja heiluttelee johtoa auton alta samalla penkin alla meneviä johtoja seuraten. Näin löytyy siis oikea johto siitä nipusta.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kiitos Mika tiedosta.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Eka potilas korjattu. Ei ABSit runksuttele enää kesken ajojen.
                                                            Hammaskehä poikki takaa vaikka kuulema piti olla ehyt :D

                                                            No toistaiseksi pelannut kun vaihdoin uuden koko murroksen :) Odotetaan milloin laukeaa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Minä teetän noita hammaskehiä muutaman kunhan vaan muistan. Noille näyttäis olevan kysyntää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X