mul on kans naksutus propleema, joka tuli laakerin vaihdon yhteydessä. auto on A4 1.8TQ avant -00. taitaa olla abs-anturi liian etäällä, mutta onko se anturi kiini millään???(en ainakaan löytäny anturin läheisyydestä mitään pulttia)niin kuin ylempän kerrottiin.. pystyykö sitä itse laittamaan edes kohalleen??, kun on Quattro
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS lyö päälle jarruttaessa kävelyvauhdista
Collapse
X
-
Ei ole edessä pulttikiinnitystä anturille, on vain tiukka sovitus.
Jotain liuotinöljyä anturin ja navan liitokseen, ja pienen vaikutusajan jälkeen nitkuttelemaan ja naputtelemaan anturia syvemmälle, kunnes on kiinni hammaskehässä. Siitä sen verran takaisin päin, ettei hankaa kiinni hammaskehään.
Comment
-
Yksi oireileva ilmoittautuu mukaan kriisiryhmään :)
Jarrulevyjen vaihdon jälkeen pitkän tasaisen jarrutuksen päätteeksi poljin painuu yhtä-äkkiä syvemmälle ja abs napauttaa. Yleensä siis risteyksiin tultaessa. Myös ratin takaa naksuttaa joku rele satunnaisesti.
Vag-com:lla nopeudet näyttää menevän hyvin siihen asti kun vag-com kytkee itsensä irti. Tällä logitukseen pystyvällä mateluvauhdilla ei ehdi tulemaan ongelmaa esiin tietenkään.... joten ei pääse logittamaan mitä tapahtuu sen aikana. Jotain 25 km/h sietää ajaa ja logittaa jarruja mutta sen jälkeen yhteys ohjaimeen katkaistaan..
Kaipa noi anturit pitäisi tarkastaa ja hammaskehä putsata ainakin.
Comment
-
Täällä samat oireet kuin vaynellä! Jarrupoljin muuttunut "pehmeäksi" ja ABS.t ruksuttaa kävelyvauhdilla!
Välillä korkkaa kiinni oikein kunnolla kun jarruttaa höyhenjarrutusta esim liikvaloihin tultaessa!
Myös rele raksuttelee ratin alapuolella....ja lisäksi xenonit välkkyy samassa tahdissa kuin rele raksuu! Edestä anturit putsattu!
Logitettu vag- comilla myös ja toimii oikein nätisti siihen asti kunnes yhteys katkeaa...about 20 -25 km/h!!
Oisko täälläkin joku kehä poikki??
Comment
-
Vissiin tuo 20-25 km/h kuuluu asiaan, sen jälkeen ei voi logata muutenkaan. Mä ajelin melko kauan tota 20-25 vauhtia ja hyvin piirtää kaikki anturin tasaisesti skoopilla.
Ketuttaa kun ei pääse logittamaan kunnon jarrutuksella noita anturien nopeuksia niin näkis missä vika....
Täysin samat oireet relettä myöten kuin Jarilla.
Comment
-
Oletko ehtinnyt vayne putsailemaan tai tutkimaan antureita/kehiä sen enempää vielä?
Itsellä ei tahdo aika riittää nyt moisen tekemiseen ja ajattelin jos olisi jo tietoa millä vika korjaantuu??
Comment
-
Hitto täähän rupee olemaan ihan liian yleinen vika näissä s4/rs4.
Ei vissiin oo joku tyyppivika. Ja audi centerien ukot ei tiedä mitään asiasta. Huuli pyöreenä kattelee kun asiaa selittelee liikkeessä.
Toi rele ois kanssa kiva tietää mikä kaikilla näyttää naksuttavan ja samat ongelmat jarruttaessa. Ei vaan voi ymmärtää.
BTW räpsiikö muillakin xenonit samaa aikaan ku rele napsahtaa ratin takana ? Mulla ne räpsähtää ihan sika nopeasti mutta pimeällä erottaa.
Comment
-
Edessä johto menee sisälokasuojan sisään kumisen läpivientikumin kautta, liitin on muistaakseni heti tuon läpiviennin takana kuivalla puolella. Takana johto on vieläkin pidempi, liitos on tosiaan takapenkin alla, ja löytyy helposti kun irrottaa läpivientikumin ja heiluttelee johtoa auton alta samalla penkin alla meneviä johtoja seuraten. Näin löytyy siis oikea johto siitä nipusta.
Comment
Comment