Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS lyö päälle jarruttaessa kävelyvauhdista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kärsivällisyydellä ja crc:llä saapi ehjänä.

    Ja jos on heti veto akseli vaihdon jälkenn vika tullut niin lähtisin säätämään sitä anturia johon olet sen murroksen uusinut. Melko varmasti se anturi on tullut pari milliä ulos päin.

    Comment


    • Apukuskinpuolen jarrusatulan mäntä jumissa ja joudun takomaan vasaralla sitä että irtos.Vaihoin samaan syssyyn uuven jarrulevyn.Remontti tuntuu onnistuvan muuten ihan hyvin mutta absin merkkivalo syttyy melekeen heti ku lähtee liikenteeseen.Onko anturi liikkunu?Miten saahaan kohilleen?

      Comment


      • Vikakoodien luku, jos ei merkkivalo lähde parin tiukan jarrutuksen jälkeen pois.

        Comment


        • Ok.kiitti.Onkohan kellään tietoa missä nuo vikakoodit vois lukee ja tarvittaessa nollata.Ei tohtis merkkiliikkeeseenkään lähteä

          Comment


            Multa löytyypi ohjelma sekä kaapeli. Pistä vaikka YV:tä tulemaan niin voidaan sopia milloin lukastaan.

            Comment


            • jep.hyvä homma

              Comment


              • Typ44:ssa alkoi uudestaan rutinat, kun tuli viileämmät kelit.

                Ensimmäisen kerran alkoi rutista vetonivelen vaihdon jälkeen ja ABS-anturi säädettiin ja putsattiin rasvasta, mutta selkeää syytä rutinalle ei löytynyt, vaikka ongelma poistuikin.

                Nyt sitten uudelleen säädin etu-anturit, mutta ABS-valo alkoikin loistamaan kojetaulussa.
                Jätin valon palamaan, kun uudet talvirenkaat odottivat joka tapauksessa asennusta alle, joten ajattelin, että menee siinä samalla.

                No, eipä auttanut toinen uudelleen säätökään.

                Sitten kokeilin laittaa ledin anturin johtoon ja rengasta pyöritin porakoneella ja teräsharjapäällä kuviosta, että sain pyörimisnopeuden samaksi molemmin puolin.

                Huomasin, että toinen anturi ei saanut lediä palamaan yhtä kirkkaasti kuin toinen.
                Pienen säätelyn jälkeen ledi paloi yhtä kirkkaasti molemmilla antureilla, mutta niin paloi taas valokin kojetaulussa. Ja antureista siis todennäköisesti herjaa, koska vasta liikkeelle lähdettäessä syttyy.

                Seuraavaksi säädin anturit rengas paikoillaan vaan sinnepäin ja yllättäin valo ei enää syttynyt, vaikka testailin lähteä liikkeelle ja käynnistää auton monta kertaa. Poljin rutisi kyllä.
                Seuraavana aamuna se hiton valo taas loisti kojetaulussa kirkkaana.

                Onkos noista antureista saatu yleismittarilla mitään järkevää ulos? Vastuksen mittasin. Molemmissa muistaakseni 1kO.
                Ledillä huomasin, että jännite huojuu molemmin puolin, mutta en usko sen aiheuttavan ongelmaa, koska toisella puolen on lähes uusi vetoakseli ja on se sillä ennenkin toiminut.

                Itselläni on vain autokäyttöä varten yleismittari, jolla ei voi vaihtojännitettä mitata. Olisiko kannattavaa hommata vaihtojännitettä mittaava yleismittari vai yrittää etsiä jostain viisarinäytöllinen mittari. Vai alkaa suunnittelemaan jotain muuta mittaustyyliä. Mietin jo, että mitähän mahtaisi syntyä, kun kytkisi induktiiviselle anturille tarkoitetun sytytysyksikön anturin perään. Siitä pitäisi sitten vielä miettiä eteenpäin, että mitäs sillä purkin tiedolla yrittäisi sitten ohjata.

                Ja onkohan kellään tietoa antureiden hinnoista. Motonetistä ei ainakaan antureita tunnu löytyvän.

                Comment


                • Omaa ABS ongelmaa tuosta A4 B5 Q:sta ei ole saatu korjattua kanssa vieläkään. Pitäs seuraavaksi vaihtaa toinen taka anturi, mutta tuntuu ettei mistää löydy uutta. Motonetistä jotain tarvikeanturia tarjosivat, mutta korvaavuus koodi näytti olevan etuvetosien taka-anturi. Anturit lienee samoja, mutta kaapelien pituus on pidempi takana quattrossa... marmorin hinta anturillekin on kova.

                  Comment


                  • Itselle olen pistänyt kummatkin uudet anturit taakse tällä anturilla.
                    http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/231648/0
                    johdon pituus 1050mm.
                    johdossa on kiinni korkeuden tunnistimen johdot valoille, mitkä voi poistaa sivuleikkurilla.
                    Auto S4 avant 1998/10.

                    Comment


                    • Onko tuo Motonetin A6 anturi 23-1648 pulttikiinnitteinen napaan?

                      Comment


                      • Osaset liikkeestä löysin tuon vastaavan, heillä oli kolmea saksassa valmistettu (no ainakin saksalaisen merkin alla) mallia tarjota, vastaavusnumeroilla 4B0927803, 4B0927803B, 4B0927803C. 4B0927803C taisi olla pultin kanssa ja 4B0927803B ja 4B0927803 erona oli ainostaan pituus, molemmat ilman pultti kiinnitystä. 4B0927803 oli ilmeisesti tuon 1050mm (tai ainakin oli noista vaihtoehdoista pisin). Pitää katsoa miten se tuonne B5Q:n taakse istuu.

                        Comment


                        • pistetään kiinni painamalla.anturi 23-1648.
                          Läpiviennin kumin otat talteen vanhasta johdosta.
                          Tuossa toinen varaosanro, mikä löytyi anturipussin kyljestä 7833-27810
                          OSSCA anturin valmistaja.

                          Comment


                          • Millä olis helpoin tarkistaa mikä abs anturi on viallinen? Jompi kumpi se oli takana mikä ei anna signaalia n. 15km/h nopeudessa, mutten muista kumpi kun en ollut paikalla silloin kun se kehä tarkistettiin ja putsattiin (napa irti, kun anturi oli jumissa).. Ei viitsisi turhaan irroitella/hajottaa toimivaa.

                            Vag-comia ei ole omasta takaa, mietin tuossa miten tuo järjestelmä toimii jos anturin liittimen irroittaa..? meneekö vielä enemmän sekaisin ja ABS valot jää palamaan. :)

                            Comment


                              Sinne tulee vikakoodi jos anturi ei toimi, ja kertoo tietty paikan. Jos vika on sellainen ettei koodia tule, niin sitten pitäisi tutkia vaikka VAG-skopella.

                              Comment


                                Jos käytössä vastusmittari, niin sillähän se anturivika selviää. Takapenkin alla on liittimet josta mittailemaan, jos kunnossa vastus jotain 1100 ohmia ja viallisessa voi olla ?? M ohmeja tai sit ei mitään.

                                Comment


                                  Niin, jos vika on anturissa. Signaalin puute voi johtua myös pulssikehästä tai anturi voi olla liian kaukana.

                                  Comment


                                    Yleismittarilla vaihtojännitemittaus liikkuvassa autossa on fiksumpi vaihtoehto kuin vastusmittaus.
                                    Noin 92 alkaen pyöräkohtaisia nopeuksia voi tutkia diagnostiikasta.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                      Niin, jos vika on anturissa. Signaalin puute voi johtua myös pulssikehästä tai anturi voi olla liian kaukana.
                                      Anturit on "liimautuneet" kiinni ja kehä ilmeisesti kunnossa, koska se on otettu auki ja putsattu. Anturin vaihto jäi seuraavaksi vaihtoehdoksi (puhui että pitnee piikata irti). En vain muista kumpi puoli oli viallinen..

                                      Comment


                                        Taisin tuossa hieman aikaisemmassa viestissä mainita miten sen ANTURIvian voi selviää, voi kai siihen yrittää kehitellä jonkun hankalammankin keinon.

                                        Comment


                                        • Mittailin Typ44:n antureita ja aiemmin säätämäni vas. etupyörän anturi antoi huojuvaa 2-2.4V jännitettä.

                                          Renkaita pyörittelin taas porakoneella ja teräsharja-päällä kuviopinnasta. Sillä saa samat pyörintänopeudet jokaiseen renkaaseen, niin eri antureiden antamia jännitteitä on helpompi vertailla.

                                          Vasen takapyörä antoi ennen säätöä 0.2V ja säädön jälkeen 1.0V. Oikeaa takapyörää mittaillessani havaitsin, että anturin vastusarvo on hyvin korkea.
                                          Muissa antureissa noin 1kO.

                                          Jännitettä tuo viallinen anturi antoi ennen säätöä 0.2V ja säädön jälkeen 0.5V. -Korkeammaksi ei jännitettä voi säätämällä enää saada.

                                          Ihmetyttää, että ABS:n merkkivalo kuitenkin sammuu kojetaulussa, vaikka yhden anturin vastusarvo on liian korkea. -Satoja kilo-ohmeja

                                          Toinen mikä ihmetyttää on se, että ABS:n merkkivalo e syttynyt enää liikkeelle lähtiessä tuolla muutaman kymmenen metrin matkalla, kun auton tallista ulos ajoin.
                                          Todennäköisesti se syttyy pitemmällä matkalla, mutta luulisi sen ABS-purkin havaitsevan, että yksi anturi on aika vainaa.

                                          443 927 807A oli osanumero tuolle taka-anturille. Mistähän tuota kannattaisi lähteä kysymään ja jos joku osaa sanoa hinta-arviota osalle, niin senkin saa toki tehdä.

                                          Comment


                                          • Tulipa eilen kahdella pyörällä vetävään c4 avantiin topicin oireet, eli abs alkoi hakkaamaan kun jarrua painoi kevyesti hiljaisessakin vauhdissa. Ja nyt kun tarkemmin mietin, oli joskus talven aikana tehnyt samaa satunnaisesti aikaisemmin. Aamulla kun lähdin liikenteeseen, niin reilun 20 km ajon jälkeen alkoi takaa kuulua pieni kitinä ja sitten vähän kovempi kitinä ja vielä abs-valo päälle. Ei muuta kuin hiljalleen ajellen keula kohti kotia. Perässä tuntui selvää vetelyä.

                                            Pihassa selvisi, että oikea takalaakeri oli hajonnut. Sittenpä vaan opettelemaan laakerin vaihtoa kaverin opastuksella, ulompi lähtikin "helposti" pillillä ja rälläkällä avitettuna...

                                            Eli abs:in päälle meno johtui ilmeisesti viallisesta laakerista, jonka takia pulssikehässä oli heittoa. En vaan illalla tuota mistään hoksannut. Ihmetyttää vähän tuo laakerin meno, kun ei varoitellu etukäteen millään ulinalla tai jurinalla. Laakerin vaihdon jälkeen kaikki toimii normaalisti.

                                            Comment


                                            • Wittumainen

                                              Samallaista vikaa tuli nyt tännekkiin, kun vaihdoin taakse Levyt, palat, ABS kehät ja laakerit. Muuten toimii normaalisti ,mutta välillä juurikun auto on pysähtymässä niin polin tärisee ja jurisee. Miten se anturi on säädettävissä tuommosessa 97vm A4 Avantissa? vasaralla?

                                              Comment


                                                Kyllä, sillä se säätyy jos ei ole täysin jumissa.

                                                Comment


                                                • B5 facelift quattrossa ei ollut näköjään säädettävä anturi vaan laipalla ja raksuttelun viaksi paljastui poikki mennyt abs hammaskehä takapyörällä. Pyörän napa oli kerännyt ruostetta kehän alle ja ruoste pullistanut kehän poikki. Onneksi ebaystä löytyi Mapco merkkisenä irtokehää 38€ posteineen, vaihtui ulkomurros irrottamalla, vetari kiinni autossa.

                                                  Comment


                                                    "A4 ABS ring" -hakusanalla näköjään löytyy aika paljon noita renkaita. Aiemmin en ole löytänyt. Pitäisi pari tilata itsellekin.

                                                    Comment


                                                    • Elikkä vasaralla sieltä sisäpuolelta liittimeen naputellaan? Ja jos sisään haluaa niin sitten toisinpäin?

                                                      Comment


                                                        Ei liittiimeen vaan anturin päähän. Liitin on takapenkin alla.

                                                        Ulospäin sitä pitää vetää käsin tms.

                                                        Comment


                                                        • Auto kävi talvella kolarikorjauksessa, kun toinen auto osui suoraan vasempaan etuvanteeseen. Korjaamo (ei merkkiliike) vaihtoi tukivartta, vetoniveltä jne. ko. puolelle. No keikan jälkeen ABS rupesi kytkeytymään pois päältä 125-130km/h nopeudessa ja VCDS kertoi että ko. pyörän anturistahan on kyse. Liikuttelin vähän anturia, jonka jälkeen alkoi tuo aikaisemmin kuvailtu oire, jossa ABS ruksuttaa kävelyvauhdissa jarruttaessa.

                                                          Otin tänään anturin käteen ja vika löytyi: sen päässä oli about 1,5mm ruosteista "paskaa", lisäksi vetonivelen hammastus oli likainen. Ei muuta kuin CRC Quickleenia anturille ja paineilmaa vetoniveleen, anturi pohjaan ja about 1mm takaisin päin -> vika korjaantui. Anturi oli ollut selkeästi irti korjaamolla, niin helposti se liikkui vs. toinen puoli. Eipä ollut viitsitty putsata paikkoja, eikä laittaa mitään kemikaalia anturin reikään. Kaikki pitäisi näköjään tehdä itse, se ei vaan oikein kannata tälläisessä kolaritapauksessa, kun vakuutusyhtiö maksaa.

                                                          Comment


                                                          • Juuh anturi oli liian kaukana.

                                                            Comment


                                                            • Yritin haulla etsiä vastausta mutta en onnistunut löytämään eli mitä sammuu kun abs sulakeen ottaa irti? Ajattelin tällälailla säästäväni isolta jarruremontilta siihen asti kunnes kerkeän tutkia tarkemmin. Eli sammuuko jotain elintärkeää vai ainoastaan vain abs ja eps? Autona s4 vm 99 ja tekee juuri samaa että lyö abs päälle melkeen joka risteyksessä turhantakia. Kiitos jo etukäteen!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X